Преди 60 години Porsche получава патент за каросерията тип тарга, а месец по-късно, през септември 1965 г., представя първото 911 Targa на Автомобилното изложение във Франкфурт. Въпреки че Porsche не е нито изобретателят, нито пионерът, именно германската марка поставя хибрида между купе и кабриолет на страниците на историята. Представяме ви и някои други примери за такива автомобили, включително един от Съветския съюз.
Историята на каросерията тарга (ГАЛЕРИЯ):
Може би експериментите с това, което в крайна сметка познаваме като targa, щяха да останат в сферата на малките серии и дизайнерския експеримент. През 60-те години обаче САЩ започват да обсъждат евентуална забрана на кабриолетите поради по-строгите изисквания за безопасност.
За да не загуби най-важния за себе си пазар, Porsche прибягва до трикове и предлага нов тип каросерия, която трябва да осигури отворен покрив, без да се губи твърдостта на каросерията и свързаните с нея рискове по отношение на безопасността. За това отговаря централната дъга, изработена от неръждаема стомана, която добавя твърдост на цялата конструкция. А в случай на преобръщане, тя трябва да поеме удара, предпазвайки главите на пътниците.


0