Преди 60 години Porsche получава патент за каросерията тип тарга, а месец по-късно, през септември 1965 г., представя първото 911 Targa на Автомобилното изложение във Франкфурт. Въпреки че Porsche не е нито изобретателят, нито пионерът, именно германската марка поставя хибрида между купе и кабриолет на страниците на историята. Представяме ви и някои други примери за такива автомобили, включително един от Съветския съюз.
Историята на каросерията тарга (ГАЛЕРИЯ):
Този автомобил също не може да се счита за сериен (различни източници говорят за тираж от 5-6 бройки), но вече може да се нарече първата пълноценна тарга: цялата централна част на покрива е свалена ръчно и поставена в багажника.
За дизайна е отговорен един от основните художници на онази епоха, Джовани Микелоти. Той работи в тясно сътрудничество с Ferrari, Maserati и други италиански марки, а също така дава на света BMW 2002 - модел, който определи посоката на баварската марка за десетилетия напред.


0