Преди 60 години Porsche получава патент за каросерията тип тарга, а месец по-късно, през септември 1965 г., представя първото 911 Targa на Автомобилното изложение във Франкфурт. Въпреки че Porsche не е нито изобретателят, нито пионерът, именно германската марка поставя хибрида между купе и кабриолет на страниците на историята. Представяме ви и някои други примери за такива автомобили, включително един от Съветския съюз.
Историята на каросерията тарга (ГАЛЕРИЯ):
Инженери от двете страни на Океана започват да експериментират с дизайн на покриви преди войната и се връщат към опитите веднага след нея. Един от първите прототипи на бъдещата тарга може да се счита Tasco от дизайнера и инженер Гордън Бюриг.
Концепцията, очевидно вдъхновена от авиацията, още тогава включва идеята за фиксирана B-колона и подвижни елементи на покрива. Не и всичко обаче. За разлика от по-късната тарга, само двете стъклени секции над предните седалки са подвижни.
Проектът така и не стига до производство. Клиентите от Beech Aircraft Company го смятат за твърде авангарден, а и икономически не е изгоден. Идеята за частично подвижен покрив обаче е подета от други дизайнери.


0