IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Промяна в плана – Tesla пуска опростен Model Y вместо напълно нова кола

Илон Мъск е убеден, че намаляването на цените ще бъде от решаващо значение

Tesla реши да се откаже от изграждането на напълно нов, евтин модел, като се съсредоточи върху намаляването на цената на добре познатия Model Y. Опростена версия, при която ще се търси икономия от оборудването и батериите, ще влезе в производство през есента, като това е отговорът на американската марка на намаляващите продажби и нарастващите очаквания на клиентите по отношение на достъпността на електрическите автомобили.


Мъск, Tesla


Цената на електрическите автомобили все още е бариера

По време на разговор с инвеститори и анализатори по време на представянето на финансовите резултати за второто тримесечие на 2025 Илон Мъск признава, че основната бариера пред развитието на пазара на електромобили остава високата им цена. Въпреки че интересът към колите Tesla остава висок, много клиенти просто не могат да си позволят да си купят автомобил от тази марка.

„Желанието за покупка е огромно, но хората просто нямат достатъчно пари в сметката си, за да си купят такава кола. Буквално това е същността на проблема“, категоричен е Мъск.

Евтин модел Y вместо напълно нова кола

Tesla смята да реши проблема с пускането на нова, по-евтина версия на Model Y. Мъск потвърди, че работата по достъпно превозно средство вече е напреднала. Очаква се производството да започне през втората половина на 2025. Новата версия на Model Y трябва да бъде значително опростена и лишена от някои първокласни решения, които увеличават производствените разходи.


Tesla Model Y


Сред възможните разфасовки, които експертите посочват, е отказ от кожената тапицерия в полза на плат, механични вместо електрически настройки на седалките, стоманени джанти с капачки вместо алуминиеви джанти или опростена осветителна система. Възможно е също така да премахнете HEPA филтрите, да ограничите броя на камерите или дори да се откажете от задния дисплей.

По-евтини батерии и ограничена автономност в Tesla

Батериите остават една от ключовите области, в които разходите могат да бъдат намалени. Tesla вече използва по-евтини литиево-железни фосфатни клетки, произведени главно в Китай. Компанията стартира и производството на собствени клетки от този тип в завода в Невада. Всичко показва, че те ще бъдат включени в най-евтиния вариант на Model Y.


Tesla Model Y


Експертите обаче подчертават, че отказът от някои камери или системи за подпомагане на шофирането може да ограничи възможностите на функциите Autopilot и Full Self-Driving. Това може да бъде важен компромис за клиентите.

Ще убеди ли по-евтината Tesla шофьорите?

Tesla се отказа от плановете си да изгради напълно нов, евтин модел - така наречения Model 2, и се фокусира върху опростяването на вече съществуващото превозно средство. Новият вариант на Model Y е предназначен да бъде отговор на намаляващите продажби и липсата на достъпни предложения в сегмента на електрическите автомобили.


0 от 500
  • #27
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Ето отговора на глупавия въпрос Можеха ли батериите да помогнат?Да, наличието на достатъчно батерийни системи за съхранение на енергия можеше да смекчи или предотврати срива. Батериите могат да предоставят бърза реакция при внезапни загуби на производство, стабилизирайки честотата и напрежението в мрежата. В случая, липсата на достатъчно батерийни резерви и недостатъчната координация между различните енергийни източници допринесоха за мащаба на срива.
  • #26
    0 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Не си достатъчно глупав за да за дадеш смислен въпрос. Питай го например глупавият въпрос Колко е вредно електромагнитното излъчване от електромобилите или пък ако Испания имаше достатъчно батерии дали щеше да има срив? Ей такива глупави въпроси за да получиш глупав отговор, а не умни логореи на умни въпроси като твоите.
  • #25
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Магнитно поле: до 100
  • #24
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Според Световната здравна организация (СЗО) и Международната комисия за защита от неионизиращи лъчения (ICNIRP)За честоти от 50/60 Hz (електрическата мрежа):Електрическо поле: до 5
  • #23
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Ама то било много забавно. Гледай сега какво ми отговори ИИ за опасните стойности на ЕМП: "Според Световната здравна организация (СЗО) и Международната комисия за защита от неионизиращи лъчения (ICNIRP):За честоти от 50/60 Hz (електрическата мрежа):Електрическо поле: до 5
  • #22
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Понеже си призна, че си глупав, аз пък реших да ти отговоря. Ето пък какво ми отговори: "Причините за залез на електрозахранването в Испания на 28 април бяха технически и системни, а не резултат от саботаж. Рязкото преминаване към ВЕИ без адекватна мрежова подготовка недостатъчни термални буфери, ниска инерция, слаб interconnector капацитет се оказа критичен риск. Събитията подчертаха нуждата от хармоничен преход към зелена енергия, който не жертва стабилността и устойчивостта на мрежата".
  • #21
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 4 месеца )
    *** е слънчасал.
  • #20
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Тя глупостта си идва по рождение, не се придобива така че не се опитвай да бъдеш толкова глупав като мене за да можеш да задаваш глупавите въпроси на които да ти отговоря който и да било. Продължавай да се гордееш с мъдростта си че знаеш кога ще има два милиона електромобила в България ама няма да ми кажеш за да си остана глупав и да ходя да търся лечението някъде другаде. Тя математиката е само за глупави хора, умните хора обиждат, псуват кълнът и те пращат в болница, вместо да смятат
  • #19
    0 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Понеже съм глупав знам какво ще попитат умните след малко и питах. Ето отговора : През най-слабия месец 6000 MW фотоволтаици могат да произведат достатъчно енергия за зареждането на около 3.1 милиона електромобила с 150 км седмичен пробег.
  • #18
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    По-добре питай ИИ къде по света разработват лечение за теб, мани ги ти тераватовете.