IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Промяна в плана – Tesla пуска опростен Model Y вместо напълно нова кола

Илон Мъск е убеден, че намаляването на цените ще бъде от решаващо значение

Tesla реши да се откаже от изграждането на напълно нов, евтин модел, като се съсредоточи върху намаляването на цената на добре познатия Model Y. Опростена версия, при която ще се търси икономия от оборудването и батериите, ще влезе в производство през есента, като това е отговорът на американската марка на намаляващите продажби и нарастващите очаквания на клиентите по отношение на достъпността на електрическите автомобили.


Мъск, Tesla


Цената на електрическите автомобили все още е бариера

По време на разговор с инвеститори и анализатори по време на представянето на финансовите резултати за второто тримесечие на 2025 Илон Мъск признава, че основната бариера пред развитието на пазара на електромобили остава високата им цена. Въпреки че интересът към колите Tesla остава висок, много клиенти просто не могат да си позволят да си купят автомобил от тази марка.

„Желанието за покупка е огромно, но хората просто нямат достатъчно пари в сметката си, за да си купят такава кола. Буквално това е същността на проблема“, категоричен е Мъск.

Евтин модел Y вместо напълно нова кола

Tesla смята да реши проблема с пускането на нова, по-евтина версия на Model Y. Мъск потвърди, че работата по достъпно превозно средство вече е напреднала. Очаква се производството да започне през втората половина на 2025. Новата версия на Model Y трябва да бъде значително опростена и лишена от някои първокласни решения, които увеличават производствените разходи.


Tesla Model Y


Сред възможните разфасовки, които експертите посочват, е отказ от кожената тапицерия в полза на плат, механични вместо електрически настройки на седалките, стоманени джанти с капачки вместо алуминиеви джанти или опростена осветителна система. Възможно е също така да премахнете HEPA филтрите, да ограничите броя на камерите или дори да се откажете от задния дисплей.

По-евтини батерии и ограничена автономност в Tesla

Батериите остават една от ключовите области, в които разходите могат да бъдат намалени. Tesla вече използва по-евтини литиево-железни фосфатни клетки, произведени главно в Китай. Компанията стартира и производството на собствени клетки от този тип в завода в Невада. Всичко показва, че те ще бъдат включени в най-евтиния вариант на Model Y.


Tesla Model Y


Експертите обаче подчертават, че отказът от някои камери или системи за подпомагане на шофирането може да ограничи възможностите на функциите Autopilot и Full Self-Driving. Това може да бъде важен компромис за клиентите.

Ще убеди ли по-евтината Tesla шофьорите?

Tesla се отказа от плановете си да изгради напълно нов, евтин модел - така наречения Model 2, и се фокусира върху опростяването на вече съществуващото превозно средство. Новият вариант на Model Y е предназначен да бъде отговор на намаляващите продажби и липсата на достъпни предложения в сегмента на електрическите автомобили.


0 от 500
  • #57
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Щом GhatGPT казва, че е т р о л и, че е абсолютно безпредметно да се спори с него, значи ще го слушаме. Хванахме го в поредната лъжа - щом иска линк, без да осъзнава, че линк има само настолната верия, но не и мобилната, което показва, че не е на никакъв плаж, а е пак на компа си в Пещера. Лъжеца си е лъжец.
  • #56
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Пропов ( преди 4 месеца )
    Мъск трябва да си подбира тревата. Осъзнал е че колите му идват твърде скъпи - това е от добрата трева. Решението му - взима най скъпия си и престижен модел, дето се купува от най фанатичните му последователи, маха лукса и престижа и го предлага това на бедните си последователи (с 10% отстъпка). Сега бедните пак няма да могат да си го позволят, а богатите вече няма да го искат, защото Y ще се асоциира с кола за бедните. Сам да режеш най дебелият клон на който седиш - това е от лошата трева.
  • #55
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 4 месеца )
    Тротинетка,ч у г у н и стомана се произвеждат в различен вид пещи, чатбота не ти ли го каза? Колкото повече се оправдаваш, толкова повече се излагаш.
  • #54
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 4 месеца )
    Аутомедия.31.10.23 г.Порше преминава към екологично производство на стомана.22.MythBuster.Произвежда се от желязна руда с високо съдържание на въглерод.....
  • #53
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Да го питаме дали коляновия вал има пластични и еластични качества включително и твърдост или е само пластичен както твърдят антиелектриците?
  • #52
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Но пък винаги ще е интересно да му копирам всичките тези дискусии и да видим неговото мнение по темата? Дали от Желязна руда се произвежда само ч уг у н който се оставя да изстине а след това се топи отново за да стане стомана или това си е непрекъснат процес, който още от разтопения ч у г ун веднага се произвежда стомана както го бях описал? Дали стоманата се произвежда от желязо с добавяне на въглерод, както казаха антиелектриците или се премахва от ч у г у на?
  • #51
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Разбира се че питах чат gtp, защото аз съм неговия създател и успях да го питам преди да го пуснат . Но ти си гениален и ме разкри, защото логиката както винаги ти е била безупречна. Дискусията е водена преди 2020 година, а чат gtp е от 2022 година. За вас хронологията винаги е била от първостепенно значение и сте били много прецизни и затова ме хвана, че съм го ползвал три години преди създаването му. Гений, просто се прекланям пред гениалността ти, логиката и интелектът ти.
  • #50
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 4 месеца )
    Батериите на Тесла китайски, чиповете от Хюндай.Пример за вертикална интеграция от Тесла.
  • #49
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 4 месеца )
    Великият математик Теслю смята сложна лихва по следния начин, 5 години по 20 % дава 100%.Математик та дрънка.
  • #48
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 4 месеца )
    На въпроса от каква стомана се произвежда коляновия вал, еластична или пластична , чатбота отговори еластична.