IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Промяна в плана – Tesla пуска опростен Model Y вместо напълно нова кола

Илон Мъск е убеден, че намаляването на цените ще бъде от решаващо значение

Tesla реши да се откаже от изграждането на напълно нов, евтин модел, като се съсредоточи върху намаляването на цената на добре познатия Model Y. Опростена версия, при която ще се търси икономия от оборудването и батериите, ще влезе в производство през есента, като това е отговорът на американската марка на намаляващите продажби и нарастващите очаквания на клиентите по отношение на достъпността на електрическите автомобили.


Мъск, Tesla


Цената на електрическите автомобили все още е бариера

По време на разговор с инвеститори и анализатори по време на представянето на финансовите резултати за второто тримесечие на 2025 Илон Мъск признава, че основната бариера пред развитието на пазара на електромобили остава високата им цена. Въпреки че интересът към колите Tesla остава висок, много клиенти просто не могат да си позволят да си купят автомобил от тази марка.

„Желанието за покупка е огромно, но хората просто нямат достатъчно пари в сметката си, за да си купят такава кола. Буквално това е същността на проблема“, категоричен е Мъск.

Евтин модел Y вместо напълно нова кола

Tesla смята да реши проблема с пускането на нова, по-евтина версия на Model Y. Мъск потвърди, че работата по достъпно превозно средство вече е напреднала. Очаква се производството да започне през втората половина на 2025. Новата версия на Model Y трябва да бъде значително опростена и лишена от някои първокласни решения, които увеличават производствените разходи.


Tesla Model Y


Сред възможните разфасовки, които експертите посочват, е отказ от кожената тапицерия в полза на плат, механични вместо електрически настройки на седалките, стоманени джанти с капачки вместо алуминиеви джанти или опростена осветителна система. Възможно е също така да премахнете HEPA филтрите, да ограничите броя на камерите или дори да се откажете от задния дисплей.

По-евтини батерии и ограничена автономност в Tesla

Батериите остават една от ключовите области, в които разходите могат да бъдат намалени. Tesla вече използва по-евтини литиево-железни фосфатни клетки, произведени главно в Китай. Компанията стартира и производството на собствени клетки от този тип в завода в Невада. Всичко показва, че те ще бъдат включени в най-евтиния вариант на Model Y.


Tesla Model Y


Експертите обаче подчертават, че отказът от някои камери или системи за подпомагане на шофирането може да ограничи възможностите на функциите Autopilot и Full Self-Driving. Това може да бъде важен компромис за клиентите.

Ще убеди ли по-евтината Tesla шофьорите?

Tesla се отказа от плановете си да изгради напълно нов, евтин модел - така наречения Model 2, и се фокусира върху опростяването на вече съществуващото превозно средство. Новият вариант на Model Y е предназначен да бъде отговор на намаляващите продажби и липсата на достъпни предложения в сегмента на електрическите автомобили.


0 от 500
  • #37
    0 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Аз говоря за бързото навлизане на електромобилите? Аз който казвам, че в България 50% от автомобилите ще са електромобили след 2060 година или антиелектрика, който обяснява че утре ще имаме нужда от зареждане на 2 милиона електромобила? Наистина трябва да си много гениален, умен и образован инженер, щом си правиш такива изводи. Аз всъщност обяснявам, че на електромобилите не им е дошло времето, защото са прекалено скъпи, а не защото технологията не позволява или РАЗБОЛЯВАТ ОТ РАК!
  • #36
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Да бе, безжичното зареждане става с индукция на постоянен ток. По-голяма глупост не бях чел. Но ето ти цитат за теб: "Човек без електромобил, който пише стотици анонимни мнения в защита на електромобилите, обикновено би могъл да бъде наречен: т р о л;, фанатик; платен коментатор или бот; електроевангелист".
  • #35
    1 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Иначе съм съгласен, че само глупавите хора и изкуствени интелекти базират аргументите си на физични закони, математика и факти от реалността, а най-големите мъдреци и умници не си губят времето с учене на физика и математика, а цитират разни гурута като Акио Тойода и псуват всеки който си позволи да говори за факти, физика или математика, а не дай Боже даде практически пример или пък има наглостта да зададе уточняващ въпрос
  • #34
    0 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Не могат да измерват коректно ниските нива на EMF в EV нужни са уреди с чувствителност под 1 микроТесла и специфичен честотен обхват (напр. 50 Hz за мрежово напрежение или до стотици kHz за инвертори)Ако някой твърди, че има телефон за 3 бона със заводски EMF детектор:Вероятно има апликация, която ползва магнитометъра.*Или просто си внушава, че е точна (плацебо + интерфейс с графика)*Или просто се опитва да дискредитира дискусията със сарказъм
  • #33
    0 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    самата му електроника не показва реални микротесли или милигауси, а някакви единици, често без мащаб Какво не могат телефоните?Не могат да засичат електрически полета, радиочестотни вълни, интензивност на променлив ток, честотен спектърНе могат да измерват коректно ниските нива на EMF в EV нужни са уреди с чувствителност под 1
  • #32
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 4 месеца )
    Предлагам на аутомедия тази секция вместо "коментари" да се преименува на "монолози"
  • #31
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Аз каква вина имам, че ИИ е прихванал от теб и е станал глупав, наричайки залез аварията в Испания и повтаряйки глупостите, че постоянен ток от батерия ще стане променилив? И телефон за 3 бона, СЪС ЗАВОДСКО ПРИЛОЖЕНИЕ ЗА ЕМП, викаш не може да измери вярно? Слагай слушалките с 1,5 Тесли и бягай да си играеш на двора в Пещера.
  • #30
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Какви са измерените стойности?Типично излъчване вътре в кабината: 0.3 до 2.0 микротесли За сравнение:Обикновен сешоар: 10-200 микротеслиЕлектрическо одеяло: 5-20 микротеслиСедалка до двигател на влак: 50+ микротеслиВсички тези стойности са под препоръчания лимит от 100 микротесли определен от Международната комисия за защита от неионизиращи лъчения (ICNIRP) за обществени излагания.
  • #29
    1 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Какви са измерените стойности?Типично излъчване вътре в кабината: 0.3 до 2.0 микротесли За сравнение:Обикновен сешоар: 10200 микротеслиЕлектрическо одеяло: 520 микротеслиСедалка до двигател на влак: 50+ микротеслиВсички тези стойности са под препоръчания лимит от 100 микротесли определен от Международната комисия за защита от неионизиращи лъчения (ICNIRP) за обществени излагания.
  • #28
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Какво се предприема?В отговор на срива, Португалия обяви инвестиция от 400 милиона евро за подобряване на управлението на електрическата мрежа и увеличаване на капацитета за съхранение на енергия чрез батерии . Целта е да се предотвратят подобни инциденти в бъдеще чрез засилване на стабилността и реактивността на мрежата.