IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Промяна в плана – Tesla пуска опростен Model Y вместо напълно нова кола

Илон Мъск е убеден, че намаляването на цените ще бъде от решаващо значение

Tesla реши да се откаже от изграждането на напълно нов, евтин модел, като се съсредоточи върху намаляването на цената на добре познатия Model Y. Опростена версия, при която ще се търси икономия от оборудването и батериите, ще влезе в производство през есента, като това е отговорът на американската марка на намаляващите продажби и нарастващите очаквания на клиентите по отношение на достъпността на електрическите автомобили.


Мъск, Tesla


Цената на електрическите автомобили все още е бариера

По време на разговор с инвеститори и анализатори по време на представянето на финансовите резултати за второто тримесечие на 2025 Илон Мъск признава, че основната бариера пред развитието на пазара на електромобили остава високата им цена. Въпреки че интересът към колите Tesla остава висок, много клиенти просто не могат да си позволят да си купят автомобил от тази марка.

„Желанието за покупка е огромно, но хората просто нямат достатъчно пари в сметката си, за да си купят такава кола. Буквално това е същността на проблема“, категоричен е Мъск.

Евтин модел Y вместо напълно нова кола

Tesla смята да реши проблема с пускането на нова, по-евтина версия на Model Y. Мъск потвърди, че работата по достъпно превозно средство вече е напреднала. Очаква се производството да започне през втората половина на 2025. Новата версия на Model Y трябва да бъде значително опростена и лишена от някои първокласни решения, които увеличават производствените разходи.


Tesla Model Y


Сред възможните разфасовки, които експертите посочват, е отказ от кожената тапицерия в полза на плат, механични вместо електрически настройки на седалките, стоманени джанти с капачки вместо алуминиеви джанти или опростена осветителна система. Възможно е също така да премахнете HEPA филтрите, да ограничите броя на камерите или дори да се откажете от задния дисплей.

По-евтини батерии и ограничена автономност в Tesla

Батериите остават една от ключовите области, в които разходите могат да бъдат намалени. Tesla вече използва по-евтини литиево-железни фосфатни клетки, произведени главно в Китай. Компанията стартира и производството на собствени клетки от този тип в завода в Невада. Всичко показва, че те ще бъдат включени в най-евтиния вариант на Model Y.


Tesla Model Y


Експертите обаче подчертават, че отказът от някои камери или системи за подпомагане на шофирането може да ограничи възможностите на функциите Autopilot и Full Self-Driving. Това може да бъде важен компромис за клиентите.

Ще убеди ли по-евтината Tesla шофьорите?

Tesla се отказа от плановете си да изгради напълно нов, евтин модел - така наречения Model 2, и се фокусира върху опростяването на вече съществуващото превозно средство. Новият вариант на Model Y е предназначен да бъде отговор на намаляващите продажби и липсата на достъпни предложения в сегмента на електрическите автомобили.


0 от 500
  • #17
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Понеже съм глупав питам чат gtp . Виж какво ми отговори :6000 MW фотоволтаици (с 18% коефициент на натоварване) могат да произведат около 9,5 милиона мегаватчаса (MWh) годишно.Това количество енергия може да зарежда приблизително 8 милиона електромобила с 150 км седмичен пробег
  • #16
    0 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Глупав съм, никога не съм се правил като вас на умен, богат и преуспял инженер, докато си говорим за нови технологии. Само един много умен човек може да търси решение на проблем който не съществува, като самият той казва че не е видял нито един електромобил, но се чуди къде ще се зареждат двата милиона утре, при положение че не разбрал въпроса който му задават - кога ще е това утре? Защото още днес може да заредим 2 милиона без никакви проблеми?
  • #15
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Ето, сам си призна, че си глупав и нямаш СУМПС, Само се чудя защо продължаваш да демонстрираш, че си глупав? Аз също съм на плажа, но не виждам електрички. Ти да не си на плажа в Пещера?
  • #14
    0 rate up comment 7 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Между другото засега само три пъти те попитах кога смяташ че електромобилите в България ще станат 2 милиона, при положение че още днес може да ги заредим само за един час от слънцето при инсталирани 5 000 мегавата фотоволтаици, които до края на годината ще станат около 6 000 мегавата и ако днес позволяват инсталирането на 30 хиляди зарядни станции по 150 kW, то до края на годината ще позволяват тази мощност да се вдигне на 200 киловата?
  • #13
    0 rate up comment 7 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    И между другото няма жив човек на плажа. Всички са на работа и вероятно ще дойдат на плаж, чак когато минат през бензиностанцията да си заредят в час пик, като изчакат останалите 987 автомобила на бензиностанцията, защото един мъдър човек каза че всички зареждат по едно и също време. А горките собственици на електромобили разполагат само с 1500 зарядни станции за 15 000 електромобила. Направо да ги ожалиш - всяка зарядна станция обслужва само 10 автомобила, 90% от които зареждат вкъщи
  • #12
    0 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Това вероятно си го пропусналКъм края на 2022 г. в България са регистрирани приблизително 3 428 684 моторни превозни средства . Същевременно, броят на бензиностанциите в страната е около 3 467 .За да изчислим средния брой автомобили, обслужвани от една бензиностанция, делим общия брой превозни средства на броя на бензиностанциите: 3 428 684 делено на 3 467 = 989 автомобила на бензиностанция
  • #11
    0 rate up comment 7 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Нямам брат, ама промениха закона и трябва да си купувам книжка за тротинетката. Трябва да си я купя защото съм толкова глупав че не можах да завърша втори клас. Не съм мъдрец като вас за да мога да си позволя да си изкарам книжка и да си купя 10 20 30-годишен автомобил. Мъча се тук под един чадър на плажа, че съм безработен. Не питай как стигнах с тротинетката до тук в тая жега.
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Остави тия мегавати, че тотално се излагаш, щом мислиш, че хората не работят като теб и по празниците ще зареждат денонощно, а не в час пик. Пак те питам имаш ли СУМПС?
  • #9
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Опаа, май почват повечко водица да глътват :)))
  • #8
    0 rate up comment 9 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Има спекулации, че евтината Тесла ще използва собствено производство батерии, които освен че са по-евтини и не запалими, ще предлагат и по-бързо зареждане за което подготвят 500 kW зарядни станции - 10 минутно зареждане от 10 до 80%. Много по-бързо от скъпите модели, които пък ще предлагат повече пробег с едно зареждане и повече екстри. Тоест евтиният модел няма да предлага само недостатъци, а и предимства пред скъпите модели.