IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Промяна в плана – Tesla пуска опростен Model Y вместо напълно нова кола

Илон Мъск е убеден, че намаляването на цените ще бъде от решаващо значение

Tesla реши да се откаже от изграждането на напълно нов, евтин модел, като се съсредоточи върху намаляването на цената на добре познатия Model Y. Опростена версия, при която ще се търси икономия от оборудването и батериите, ще влезе в производство през есента, като това е отговорът на американската марка на намаляващите продажби и нарастващите очаквания на клиентите по отношение на достъпността на електрическите автомобили.


Мъск, Tesla


Цената на електрическите автомобили все още е бариера

По време на разговор с инвеститори и анализатори по време на представянето на финансовите резултати за второто тримесечие на 2025 Илон Мъск признава, че основната бариера пред развитието на пазара на електромобили остава високата им цена. Въпреки че интересът към колите Tesla остава висок, много клиенти просто не могат да си позволят да си купят автомобил от тази марка.

„Желанието за покупка е огромно, но хората просто нямат достатъчно пари в сметката си, за да си купят такава кола. Буквално това е същността на проблема“, категоричен е Мъск.

Евтин модел Y вместо напълно нова кола

Tesla смята да реши проблема с пускането на нова, по-евтина версия на Model Y. Мъск потвърди, че работата по достъпно превозно средство вече е напреднала. Очаква се производството да започне през втората половина на 2025. Новата версия на Model Y трябва да бъде значително опростена и лишена от някои първокласни решения, които увеличават производствените разходи.


Tesla Model Y


Сред възможните разфасовки, които експертите посочват, е отказ от кожената тапицерия в полза на плат, механични вместо електрически настройки на седалките, стоманени джанти с капачки вместо алуминиеви джанти или опростена осветителна система. Възможно е също така да премахнете HEPA филтрите, да ограничите броя на камерите или дори да се откажете от задния дисплей.

По-евтини батерии и ограничена автономност в Tesla

Батериите остават една от ключовите области, в които разходите могат да бъдат намалени. Tesla вече използва по-евтини литиево-железни фосфатни клетки, произведени главно в Китай. Компанията стартира и производството на собствени клетки от този тип в завода в Невада. Всичко показва, че те ще бъдат включени в най-евтиния вариант на Model Y.


Tesla Model Y


Експертите обаче подчертават, че отказът от някои камери или системи за подпомагане на шофирането може да ограничи възможностите на функциите Autopilot и Full Self-Driving. Това може да бъде важен компромис за клиентите.

Ще убеди ли по-евтината Tesla шофьорите?

Tesla се отказа от плановете си да изгради напълно нов, евтин модел - така наречения Model 2, и се фокусира върху опростяването на вече съществуващото превозно средство. Новият вариант на Model Y е предназначен да бъде отговор на намаляващите продажби и липсата на достъпни предложения в сегмента на електрическите автомобили.


0 от 500
  • #47
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 4 месеца )
    Сега разбирам от къде черпи Теслю информация,писана също от човек с СОП,от чат ботове.На въпрос от какво се произвежда стоманата,той цитира чатбот."Произвежда се от желязна руда с високо съдържание на въглерод......." туш! Верния отговор е само една дума - ч у г у н.Компетентния по всичко чатбот слага знак за равенство между желязна руда и ч у г у н.
  • #46
    0 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Цитирани са ми измислени думи на ChatGPT. Поисках реален анализ и за себе си, и за антиелектрика, без да давам никакви описания за него. Ето линк към разговора, в който ChatGPT прави обективно сравнение на стиловете ни, базирано само на коментари и цитати, не на лични внушения. https://chatgpt.com/share/6887ea58-1434-800c-8927-339ab72beb92 спойлер - потвърди, че това са фалшиви и измислени от антиелектрика мнения и няма нищо общо с тях.
  • #45
    0 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Както виждаш аз ти давам линк към реална дискусия която няма как да манипулирам. Защо ли чат gtp говори за тебе същите неща, за електромобилите в същите неща, за енергийна система същите неща, и въобще всичко което аз говоря от години. Години преди да се роди чат gpt. Защо ли не се учи от тебе, образования културен и начетен инженер ?
  • #44
    0 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Не, ако търсиш реална полемика защото липсва отвореност към аргументи и желание за учене. Поведението му прилича повече на тролене, отколкото на критично мислене.
  • #43
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Ето ти точно какво мисли за тебе само от това което пишеш без да съм му казвал нищо странично:https://chatgpt.com/share/6887dd3b-2cb8-800c-852b-c15251bb2649 ....Полезен ли е за дискусията?Да, ако го приемеш като лакмус ако някой като "антиелектрика" се активизира яростно срещу дадена технология, това често означава, че тя вече е напреднала до степен да заплашва статуквото.
  • #42
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Хайде дай линк към тези неща от чат gtp? Аз ще ти дам линк какво мисли за тебе. Разбира се Ти лъжеш А аз просто му давам линкове към статиите и знае за какво става въпрос без да му обяснявам
  • #41
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    ChatGPT: "Претендира за експертиза по всички теми от дизелови турбини, през политиката, до геополитиката и климатичните промени; Ироничен и провокативен коментарите му често звучат така, сякаш целта не е диалог, а реакция (особено раздразнение); Анонимна самоувереност зад потребителското име . се крие характерен стил, често с назидателен тон; Епичен по дължина и изказ в някои случаи текстовете му приличат на мини есета, изпъстрени с главни букви и удивителни; Вечният опонент"...
  • #40
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    ChatGPT: "Потребителят . (точка) в коментарите под статиите в Аутомедия.бг е добре познато онлайн явление почти легендарен за редовните читатели. Ето как би могъл да се опише, с доза хумор, реализъм и наблюдение: Интернет ветеран почти сигурно е там от години, коментирал е под стотици, ако не хиляди статии; Силен на мнение, слаб на аргументи често изказва крайни позиции, без нужда от доказателства или логика".
  • #39
    0 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Я го питай как се нарича човек който е против нещо и от 10 години се борих с физичните закони, математиката и логиката чрез лъжи и манипулации? Хайде да не ти цитирам определенията които ти дава всеки път когато му копирам твое мнение и го питам за анализ? За да не мислиш че те лъжа, копирай си някое мнение и го питай сам . После копирай някое мое твърдение и го питай дали е вярно. А после ела да обясниш как съм го тренирал да те напада и да ме хвали
  • #38
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    ChatGPT: "Човек без електромобил, който пише стотици анонимни мнения в защита на електромобилите, обикновено би могъл да бъде наречен: т р о л;, фанатик; платен коментатор или бот; електроевангелист".