Автомобилният гигант Stellantis очаква нетна загуба от 2.3 милиарда евро през първото полугодие на фона на митата на Доналд Тръмп. Компанията разпространи предварителните данни за шестте месеца рано тази сутрин.

В Северна Америка, откъдето идва основната печалба на Stellantis, спадът в продажбите е 25%
Stellantis, родена от обединението на PSA Peugeot-Citroen и FCA Fiat-Chrysler, отчита нетни приходи за периода от 74.3 милиарда евро - съществен спад спрямо същия период на миналата година (85 млрд. eвро). Съобщението доведе до спад от 3% в цената на акциите на компанията, която се листва на борсата в Милано.
Според Stellantis, четири ключови фактора са оказали значително влияние върху резултатите през първите шест месеца на годината. Те включват разходите около предприетите мерки за подобряване на рентабилността, около 3.3 милиарда евро нетни разходи за данъци и такси, неблагоприятни ефекти от повишените промишлени цени, а също и негативното влияние на валутните курсове и първите ефекти от митата, въведени от Доналд Тръмп. Окончателните резултати на компанията за полугодието ще бъдат публикувани на 29 юли.
Stellantis отчита и намаление в броя на доставените автомобили на клиенти - за шестте месеца те са само 1.4 милиона, с 6% по-малко от миналата година. В Северна Америка, най-доходният пазар за компанията, спадът е цели 25%.


0