IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ето колко ще взима новият шеф на Stellantis

Освен огромна заплата и бонуси, Антонио Филоса ще ползва частния самолет на групировката и лична охрана

С назначаването на Антонио Филоса за нов главен изпълнителен директор, автомобилната групировка Stellantis промени лицето си, но не и методите. Поне не що се отнася до заплатата на шефа.


Антонио Филоса


Официално обявен за наследник на Карлос Тавареш на 28 май, 51-годишният италианец още дори не е встъпил в длъжност, а вече започва да чупи всички рекорди. Според Ройтерс, до 2028-ма Филоса може да печели до 23 милиона долара годишно или над 20 милиона евро, според вътрешните документи на групировката. Сума, която изглежда бележи спад в сравнение с предшественика му Карлос Тавареш и особено критикуваната му заплата. Това обаче не е всичко. Джакпотът си е още там, просто е по-добре опакован.

Според дневния ред на общото събрание, насрочено за 18 юли, Филоса ще получава основна заплата от 1,8 милиона долара (1,6 милиона евро). Сума по-ниска от 2-те милиона долара на неговия предшественик. Тази заплата е подвеждаща, защото крие някои допълнителни възнаграждения, като годишни бонуси до 400%, акции за представяне, които биха могли да достигнат 780% от заплатата до 2027 година и др. Общият пакет може да достигне 23 милиона долара през 2028 г., над 10 милиона долара до 2025 г. за първата му частична година начело на групировката, и 18 милиона долара за първата му пълна година през 2026 г. 

Паралелно с това Филоса би трябвало да може да се възползва от частния самолет на Stellantis и лична охрана. Разбира се, това остава под 36,5 милиона евро, получени от Тавареш през 2023 г., годината на рекордните печалби, или дори 35-те милиона евро през 2024 г., включително заплата, бонуси и обезщетения при прекратяване на трудовия договор. Сценарият обаче остава същия: цели, поставени от групировката, трудни за разбиране от широката публика, за да се оправдае възнаграждението с няколко нули. Далеч, винаги много далеч, от реалностите в заводите.


Антонио Филоса


Докато чакаме потвърждение на възнаграждението на новия голям шеф на Stellantis, има вероятност това да провокира много бърза реакция от страна на служителите на групировката. В Сошо, родното място на Peugeot, синдикатите не бяха одобрили последната щедрост, отпусната на Тавареш. И сега нова причина за възмущение вече е на масата. През 2024 година обезщетението при прекратяване на трудовия договор на португалския шеф предизвика протест. 

Нищо не подсказва, че относителното "умерено" амортизиране на договора на Филоса ще успокои нещата. Той може би ще се приведе в съответствие със стандартите на европейските шефове (като Оливер Блуме), но ще остане един от най-високоплатените шефове в индустрията. Далеч пред боса на Renault Group Лука де Мео и неговите 12,8 милиона евро през 2024 година, които някои наблюдатели вече сметнаха за прекомерни.

0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Хахохи ( преди 4 дни )
    Кво значение има заплатата и свършената работа?!? Всички искат неговата позиция, както се убедиш или зависи колко си учил. Късмет, връзки и точното място в.точното време.
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 4 дни )
    Защо му гледате парите?!? Собствениците така са решили. До 1 - част от сумата са опции - ще спечели ако повиши цената на акциите - печелят акционерите, печели и той
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    a.p. ( преди 4 дни )
    пРодават ***
  • #2
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 4 дни )
    Заплатата добре... ама каква работа ще свърши, за да я покрие! Поредния печелбар. Поредния, на който му е през това ти и онова ти за фирмата и за марките и чака да обере парсата. Вече ги няма запалените ентусиасти, които правеха чудеса - днес всички са зализани костюмарчета, от които нищо не става! Когато намерят някое момче, да я работи тая работа за без пари, а за кефа - тогава има шанс да спасят някои от марките. С този чичко продължават хлъзгането към дъното.
  • #1
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Enzo ( преди 4 дни )
    Да, общо взето това е концепцията при мениджмънта на всички стари автомобилни производители - безумни заплати за върховите мениджъри. Безумни! И независимо от лошия опит, вече поне 20 години виждаме как това стана практика. С какъв акъл гласуваш подобна заплата?! Какво си мислиш, че ще се случи, като му дадеш такива пари!? Ще се мотивира да работи по-усърдно?! Къде и с кого стана така?! Тъкмо обратното видяхме! Колкото повече пари им се плащат, толкова повече мислят за забавления, а не за работа