IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Шефката на GM печели колкото 310 инженери

Мери Бера получи $29.5 млн. за 2024. Ford намали парите на своя шеф до едва... 24.8 млн.

Мери Бера, първата жена начело на голяма автомобилна компания, управлява General Motors вече 11 години, след като стана изпълнителен директор на 15 януари 2014. Явно миналата година тя си е свършила добре работата, защото е получила възнаграждение от 29,5 милиона долара, или 6% повече от 2023. Според Indeed средното заплащане на служител в GM е било 95 111 долара. На практика Бера е прибрала, колкото 310 инженери на служба в GM, взети заедно.


Мари Бара


Сумата беше публикувана в годишния доклад за възнаграждението на изпълнителния директор на GM, в който се посочва, че Бара е получила увеличение, защото изпълнила много цели и помогнала на компанията да постигне рекордни печалби. Според Detroit Free Press, през 2023 е взела 4% по-малко в сравнение с предходната година, или "мижавите" 27,8 млн. долара, тъй като стойността на компанията не достигнала целта, поставена от акционерите.

Възнаграждението на Бара е разделено на четири категории: 2,1 млн. долара заплата, която не се е променила от 2017 година, 19,5 млн. долара в акции заради рекордни финансови печалби през 2024, 6,6 млн. долара компенсация в план за стимулиране и 1,2 млн. долара в други плащания, включително обезщетения, спестовни планове, застраховки и медицински и т.н.


Джим Фарли


За разлика от Бара, възнаграждението на главния изпълнителен директор на Ford Джим Фарли за 2024 бе намалено с 6% до 24,8 млн. долара, тъй като не успя да постигне ключови цели, особено тези, свързани с подобряване на качеството. Това беше очевидно дори за случайния наблюдател, тъй като компанията трябваше да изтегли адски много автомобили заради проблеми.

Човек направо би съжалил Фарли, особено като се вземе предвид, че Карлос Таварес, който подаде оставка миналия декември, след Stellantis не успя да постигне целите си, получи над $24 милиона. Разбира се, това беше значително по-малко от 39,5-те милиона през 2023, или около 518 пъти повече от средната годишна заплата на служител на Stellantis, но беше близо до възнаграждението на Фарли.

0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "Както и собствениците на фирмата не е редно да прибират повече от 10%. от печалбата. Останалото трябва да се реинвестира във фирмата и служителите. " - Това може да е проблем. Да речем, че имаш 3 ресторанта и правиш добри пари. Искаш 4-ти, но ... нямаш локации. Където си, вече всички нисши са заети. В какво ще реинвестираш повече? Повече реклама? Та ти вече си на капацитета си. А ако дадеш високи бонуси, няма да имаш спестявания и при слаба година, работниците ти ще се ядосат.
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    На тези които е под достойнството да си купят употребявана кола и признават само чисто новите - разбивка на цената на автомобил от витрината. Средна кола , струвала 40.000 лв преди 6 години , сега 70.000:Себестойност на самата кола -30.000, задължителни системи за безопасност и еко-дивотии-10.000 печалба за компанията майка 15.000 печалба за дилъра 10.000 и за заплата за баш-шефката 5.000. Е друго си е да си пръднеш пръв в колата докато е с найлоните.
  • #8
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    То поне да има защо да ги взема тези милиони. GM цъфнали и вързали - произвеждат все същите лошокачествени продукти и после Тръмп се чуди що никой освен задръстените американски селяни не ще да ги купува
  • #7
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    После да не се чудите що цените на колите скачат всяка година. Чипове, доставки, ала бала - ето я истинската причина. Ако нарверате за нормално СЕО-то на компанията да взема колкото 310 инженера - купете си чисто нова кола на двойна цена в сравнение отпреди няколко години
  • #6
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До 4 ( преди 2 месеца )
    А не може така! "Бизнес процеси" трябва да има. Къде си ми ръгнал без "бизнес процеси", а? И контрол! Контрол трябва да има, "всеки ден, всеки час". Затова, вземи тия "статус срещи" всеки ден, че и по два пъти на ден.
  • #5
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Инженера почти винаги конструира един компонент качествено и по спецификация защото следва установени принципи и правила базирани на математика, физика и химия както и на години тестване. После идва мениджъра и казва не. Това е много скъпо. Трябва да се преработи. Понякога това "преработване" може да е няколко пъти под ред докато се постигне заложеният бюджет. И така клиента получават ниско качество. А всъщност реалният бюджет е даден за заплати и бонуси на ей такива калинки като тая госпожа.
  • #4
    10 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Във всяка голяма фирма могат да се подобрят резултатите ако се уволни почти цялото ръководство. Обикновено в екип от 100 човека има не повече 5 които вършат реалната работа и имат визия и план. Останалите са пълнеж. Само прибират заплати и бонуси и симулират дейност. Но лошото че че сто и пречат на инженерите да си вършат работата. Затова и на пазара излизат доста продукти с ниско качество. Това в 99% от случаите заради някой началник и който пречи на инженера да си върши работата качествено.
  • #3
    11 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Голямо крадене пада в тия големите корпорации. Директорът не трябва да получава повече от 5 средни заплати във фирмата а мениджърите до 2 Както и собствениците на фирмата не е редно да прибират повече от 10%. от печалбата. Останалото трябва да се реинвестира във фирмата и служителите. Редно е и фирмата да се управлява повече от инженерите и по малко от директорите. Директорите и мениджърите имат само административна роля свързана със финансите, счетоводството, маркетинга на продуктите.
  • #2
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 месеца )
    Всички си дават обещаното при постигане на целите, само Илон Мъск беше прецакан и не му дадоха каквото му бяха обещали, въпреки че преизпълни целите и пазарната капитализация на Тесла е по-голяма от всички изброени В статията автомобилни компании взети заедно. А после се чудят защо ги з**ба и се захвана с политиката.
  • #1
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Факт! ( преди 2 месеца )
    То за това Форд върви напред, а тия с Мара-бара закриват фирми и искат помощи от говърмента.