Мери Бера, първата жена начело на голяма автомобилна компания, управлява General Motors вече 11 години, след като стана изпълнителен директор на 15 януари 2014. Явно миналата година тя си е свършила добре работата, защото е получила възнаграждение от 29,5 милиона долара, или 6% повече от 2023. Според Indeed средното заплащане на служител в GM е било 95 111 долара. На практика Бера е прибрала, колкото 310 инженери на служба в GM, взети заедно.
Сумата беше публикувана в годишния доклад за възнаграждението на изпълнителния директор на GM, в който се посочва, че Бара е получила увеличение, защото изпълнила много цели и помогнала на компанията да постигне рекордни печалби. Според Detroit Free Press, през 2023 е взела 4% по-малко в сравнение с предходната година, или "мижавите" 27,8 млн. долара, тъй като стойността на компанията не достигнала целта, поставена от акционерите.
Възнаграждението на Бара е разделено на четири категории: 2,1 млн. долара заплата, която не се е променила от 2017 година, 19,5 млн. долара в акции заради рекордни финансови печалби през 2024, 6,6 млн. долара компенсация в план за стимулиране и 1,2 млн. долара в други плащания, включително обезщетения, спестовни планове, застраховки и медицински и т.н.
За разлика от Бара, възнаграждението на главния изпълнителен директор на Ford Джим Фарли за 2024 бе намалено с 6% до 24,8 млн. долара, тъй като не успя да постигне ключови цели, особено тези, свързани с подобряване на качеството. Това беше очевидно дори за случайния наблюдател, тъй като компанията трябваше да изтегли адски много автомобили заради проблеми.
Човек направо би съжалил Фарли, особено като се вземе предвид, че Карлос Таварес, който подаде оставка миналия декември, след Stellantis не успя да постигне целите си, получи над $24 милиона. Разбира се, това беше значително по-малко от 39,5-те милиона през 2023, или около 518 пъти повече от средната годишна заплата на служител на Stellantis, но беше близо до възнаграждението на Фарли.