IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Bentlеy обясни срива в продажбите: Богатите се срамуват от парите си

Британската марка е успяла да компенсира по-малкото пласирани автомобили с по-скъпи екстри

Bentley достигна собствения си рекорд и през 2022 г. продаде повече автомобили от всякога. Тогава клиентите закупиха цели 15 174 бройки от британската гордост.
  
  


   
      

Но през 2023 г. нещата не бяха толкова добри за марката. Тя продаде едва 13 560 автомобила, както е обяснено в прессъобщението за финансовите резултати за миналата година. Иначе казано, спад от 11 процента. Въпреки това финансовите постъпления са „вторите най-добри в историята“, както посочват самите Bentley. Това означава, че богатите клиенти са харчили повече пари за допълнителни екстри или персонални глезотии. Конкретно, оперативните печалби достигнаха 589 милиона евро през 2023 г. Това са добри цифри, но президентът и главен изпълнителен директор на компанията Адриан Холмарк не пренебрегва факта, че са продали по-малко коли.

Както той обясни пред Reuters, има три обяснения за спада: високи лихвени проценти, слаба икономика и „емоционалната чувствителност“ на клиентите. Какво означава последното? Може би, че богатите хора също плачат!


 
 


 
   

„Въпреки че нашите клиенти все още могат да си позволят нашите автомобили, имаше ниво на емоционална чувствителност, което забави търсенето“, каза Холмарк в изявления. Той се позова на факта, че някои от купувачите не се чувстват добре, харчейки за Bentley заради положението в света.

Когато журналист попита Bentley, за да попита какво точно означава за клиентите на марката да имат „емоционална чувствителност“, обяснението гласеше: „Това е предпазливост при показването на богатство на някои пазари като Китай и Обединеното кралство, които изпитват непрекъсната икономическа криза и политически трудности“.

Следователно фактът, че богатите се срамуват да демонстрират парите си, защото изпитват съчувствие към другите хора и разбират, че показността не е ОК в настоящия контекст, обяснява защо Bentley продава по-малко коли. Така марката има стратегия да гарантира печалбите си. Продава по-малко автомобили, но ги прави по-скъпи, за да генерират повече пари.

Холмарк добави: „С несигурността, която се очаква да доминира на пазара тази година, ние планираме да адаптираме нашия бизнес модел, така че да поддържаме балансирана позиция и да можем да се коригираме при увеличения или намаления на търсенето. Допълнително ще дадем приоритет на клиентската стойност пред производствените обеми. Освен това ще проведем важни събития за представяне на продукти през втората половина на 2024 г.“.
 
    

0 от 500
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Илиян ( преди 1 месец )
    "Продава по-малко автомобили, но ги прави по-скъпи, за да генерират повече пари." Е това е идеалният модел, претопляне на стара манджа, добяване на малко подрпавки и уселичаване на цената! Бентли, вие сте пионери на маркетинга!!! Печалба от 589 милиона за продадени 13 560 автомобила ... хубав маржин са изчислили :)
  • #6
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 1 месец )
    Ако е вярно, не е лошо. Чел съм, че в Япония е нещо подобно и част от богатите хора не парадират в парите си. Но ние живеем в България и парадираме и като имаме, и като немаме. Една продавачка ме пита защо като си купувам определена храна, карам Рено, а не Мерцедес. Питам я, каква е разликата. Тя - Ще е готино да ходиш с него на дискотека и да те виждат в него. Нямаше как да й обясня, че това не ме интересува, защото не ми носи нищо положително за здравето и щастието. Опитах, не ме разбра...
  • #5
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Милениалитъ вече захапаха парите. Най-лицемерното поколение. YOLO и "Oly God cna judge me", ама всикчите надъхани, да трупат пачки и ги тресе мания, колко клика има в нета, а сега, нали е модерно, всички да сме "мирни и покорни", Бентли или Ферари, не са точно съвместими с модерните "виждания". Иначе, споко - Tesla S Plaid и рагъваем телефон, еко храни и "крафдсмънд" (квото е там) бир, струващи 8 пъти по-скъпо от нормалното --Виж, тука няма пробелм! Поствай и събирай лайкове! На 30 години станал
  • #4
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    НЕ МОЖЕТЕ ДА ПРИНУДИТЕ ОРАТА ДА ЗИМАТ ТЕЯ БАКЛУЦИ е ако загурубее играта ще му ще му мислим някк но и вие се подигравате на хората с тия ламарини э,чак ми се повръща от вас авто производителите и от *** от ес и разни еко талибани.Нищо чудно да ми триете коментарите
  • #3
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    ТИЯ ЛАМАРИНИ НА БЕНТЛИ ЩЕ СА ИЛИ РОЛС РОЙС НЕМА ЗНАЧЕНИЕ ВАЖНОТО ЕЭЧЕ СА БЕЗПОЛЕЗНИ ЛАМАРИНИ *** ВРЕДНИ ПОВЕЧЕ ОТ ДВГ В ПЪТИ ПО ВРЕДНИ
  • #2
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    ХОРАТА СА СПРЕЛИ ДА ДА КУПУВАТ БЕНТАЙГА ЗАЩОТО ВИЕ ГИ ПЛАЩИТЕ С ТЕЗИ ЛАМАРИНЕ НА БАТЕРИИ КОИТО НЕ СИ СИГУРЕН ДАЛИ ЩЕ ТЕ ЗАВЕДАТ ДО КРАЙНАТА ТИ ТОЧКА ,А ИНАЛИ ЗНАЕТЕ ВИЦА ЗА ДИАРАЯТА И ЕЛ КОЛАТА МИКСЕР ОБЩОТО ЕЧЕ НЕ ЗНАЕШ ДАЛИ ЩЕ СТИГНЕШ НАВРЕМЕ ИЛИ ЩЕ СТАНЕ БЕЛЯТА ПО СРЕДАТА НА ПЪТЯ.ТАКА ЧЕ НИ МИ ХВАЛЕТЕ ЕЛ ДЪГЕЛИТЕ КАТО ЦЯЛО .АКО Е С ДВГ БЕНЛЛИ ИЛИ ДОРИ ОБИКНОВЕНА МАЛКА КОЛИЦА НЯМА ЗНАЧЕНИЕ ХОРАТА ЩЕ СИ Я КУПЯТ НО ТИЯ
  • #1
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Хората да са спрели да парадират с колите си? Показността е в основата на авто индустрията. Ако колите ни стояха вкъщи и другите не ни виждаха в тях, щяхме да им обръщаме внимание, колкото на фурните и пералните.