Легендарен автомобилен бранд пусна първия си изцяло електрически модел, който ще бъде последван от нови четири. Британската гордост Bentley иска да излезе на пазара на EV през 2025 година, като разшири гамата до 2030-а.
Flying Spur
Притесненията на почитателите на марката са свързани с външния вид, който може за загуби от традиционния си стил. Робин Пейдж, главен дизайнер на компанията, сподели: „Трябва да бъда честен, че един електрически автомобил не се нуждае от отромната, отворена рeшетка. Това е шанс да измислим нова предница, да си поиграм с фаровете може би. Разбира се, колата трябва да се различава ясно от разстояние. Хората да кажат – а, това е новото електрическо Bentley. Иначе ще изглежда като нещо просто наследено от миналото“.
Босът побърза да успокои, че дизайнерите като цяло ще се опитат да запазят линиите на британската машина. „Има истински икони в елементите на всяко поколение. Виж, ако тях ги пренебрегнем, хората ще си кажат – не, не сте направили Bentley – изгубили сте своята идентичност“.
Легендарното Continental GT
Той уточни, че в екипа му са на етап на изчистване последните детайли и времето ги притиска. „Повечето работа е била свършена преди моето идване, но после се отвори шанс да пипнем определени детайли“, каза Пейдж.
Bentley вече има plug-in hybrid версия на модела Flying Spur. Идеята е да останат само споменатите двигатели плюс електрически до 2026 година. И съм края на десетилетието да се премине изцяло към автомобили с нелеви емисии.
Пейдж работи в централата на компанията в продължение на 17 години, като се издига до шеф на вътрешните дизайнери между 2001 и 2013. Този период е свързан с емблематичното Continental GT, което пренесе Bentley в модерната ера.
Британски стартъп вече обяви намеренията да навлезе в полето на луксозните електрически автомобили. Но утвърдени марки като Jaguar, Rolls-Royce и Bentley хич не обичат да губят пари. Засега Audi прави голям удар в сектора с SQ8 e-tron, конкурентите със сигурност ще дадат отпор. Jaguar вече има присъствие в топ класата със своя i-Pace, но смята да го обнови тотално следващата година. Rolls-Royce пусна своя Spectre, който обаче струва цели 330,000 британски лири.
Стартъпът Forseven вече развива серия от луксозни електрически коли, но ще навлезе на пазара около края на десетилетието. Новата фирма е контролирана от инвестиционна компания, собственост на емирството Абу Даби. И също така проявява интерес към китайския автомобилен бранд Nio. Холдингът купи миналата година контролния пакет в Gordon Murray Technologies, част от Gordon Murray Group, която прави суперколите T.50 и T.33.