Британският производител Bentley ще замени легендарния 6.0-литров W12 туин-турбо двигател с хибриден агрегат. През април 2024 г. ерата на двигателя W12 ще приключи в Крю, като емблематичният 6,0-литров мотор с две турбини ще отстъпи място на хибридни задвижващи системи, базирани на двигатели V6 и V8.
Отказът от гигантския в 12-цилиндров двигател обаче не означава, че британските модели загубят мощност, а точното обратното. В същото време те ще позволят на компанията да отговаря на все по-строгите екологични стандарти, като същевременно запази спортния дух на своите автомобили.
Директорът по продажбите на Bentley - Уейн Брус, коментира, че новите хибридни продукти определено ще бъдат по-мощни от бензиновия турбо W12. В прощалната версия на Speed моторът произвежда 660 к.с., което означава, че хибридите ще получат поне 700 коня.
Очаква се задвижването на хибридните Bentley да бъде унифицирано с Porsche Panamera Turbo E-Hybrid. Германският лифтбек е оборудван с бензинов 4,0-литров V8 с електрически мотор, интегриран в 8-степенна роботизирана скоростна кутия, като общо те развиват 680 конски сили.
В същото време топ мениджърът на Bentley подчерта, че хибридните агрегати ще позволят на марката да запази производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене, дори след като компанията започне серийно производство на електрически превозни средства. Очаква се това да се случи през следващото десетилетие.