IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Лоялност на клиентите - Toyota печели много, Tesla потъва

Най-продаваният автомобил в света е на първо място в още една престижна класация

Лоялността към автомобилните марки постепенно се възстановява и достига нивата отпреди пандемията, сочи проучване на компанията LexisNexis. То показва, че големият победител сред производители е Toyota, а при отделните модели - RAV4, който е и най-продаваният автомобил в света за 2024.


Toyota RAV4


Има редица начини за измерване на лоялността на клиентите, но най-надеждният е чрез следване на „поведение при повторно изкупуване и задържане“, т.е. ако някой купи Ford през 2010 г. и след това купи друг Ford през 2016 г., това е доказана лоялност на клиентите. Ако все пак клиентът премине към Nissan по някаква причина, то лоялността определено отсъства.

Проучването показва, че лоялността към отделните марки през 2019 г., преди пандемията от Covid-19, е била 54,3%. Същият показател към 1 януари 2025 е 52,1%, а към 30 юни 2025 достига 53,3%, което е почти на нивата от преди пандемията, затворила цял свят.

Лидер сред автомобилните марки е Toyota, чиито модели са и най-продаваните в света. Лоялността към японския бранд към 30 юни е 65,4%, като това е с цели 12% повече от средния показател за индустрията. На първо място при моделите е RAV4 с резултат 69,4%, като причините за това са няколко.


Toyota RAV4


На първо място RAV e сред най-надеждните на пазара, като отличава с красив дизайн и нисък разход на гориво. Също така годишните разходи за бестселъра на Toyota са много ниски и всичко това го превръща в универсален семеен автомобил, които се справя отлично не само на пътя, но и извън него. А това е ключово за избора на клиентите.

В същото време Tesla е на обратния полюс. Преди пандемията американската марка е на първо място по лоялност на клиентите с 60,9%, но сега този показател е намалял на 54,2%. Това все още е по-добре от средния резултат за индустрията, но разликата намалява. И тук основното обяснение са политически изяви на Илон Мъск, които определено отблъскват много потребители.


Tesla


Сред ключовите фактори, които намаляват лоялността на Tesla, според проучването, са засилената конкуренция от други марки електромобили, високите цени, като и несигурността около данъчните кредити за електрически превозни средства.

0 от 500
  • #1
    21 rate up comment 24 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Т.е. нищо ново - факторите около Тесла нямат нищо общо с качествата и като автомобил, а тойоткаджиите са си същите дребни пухкави пасищни животни като преди.