Лоялността към марката е нещо, на което разчитат производителите на автомобили, но в наши дни тя лесно може да бъде пренебрегната, тъй като на пазара се появяват все по-нови технологии. Как обаче се отразява тя при колите втора употреба?
Проучване на дилъра на употребявани автомобили CarMax показва покупките със замяна на колата, направени от американците през миналата година. Оказва се, че 19% от клиентите са си купили автомобили от същата марка като тази, с която се разделят. Резултатът в общи линии е същият като този при първото проучване, проведено през 2017 г.
За този период обаче нещата доста са се променили и това се вижда от новото класиране. В него Toyota се мести от 5-о на 1-во място, като цели 28,5% от клиентите са сменили един автомобил на японската марка с друг.
Следващите две марки в класацията са Mercedes-Benz и Lexus. Според експертите от CarMax това отразява предишните резултати, тъй като и през 2017 г., и през 2023 г. луксозните брандове представляват повече от половината от първите десет марки с най-висока лоялност на клиентите.
На четвърто място се нарежда RAM, а на пето е Tesla, която да първи път попада в класацията, тъй като до 2018 г. CarMax не продаваше модели на производителя на електромобили. На обратния край на класацията за Chrysler, Dodge и Kia, които има най-малко лоялни клиенти, като при корейската марка това вероятно се дължи на вълната от кражби на нейни автомобили заради липса на имобилайзер при по-старите модели.
На ниво определен модел лидер е Toyota Prius, тъй като 38,1% от клиентите са закупили друг Prius. Второто място е голяма изненада, тъй като това е Mercedes ML 350, който впоследствие е заменен от GLE. Пикапът Ford F-250 следва плътно зад него с 34,7% процент на лоялност, а Lexus RX и ES допълват първите пет места.
Един от най-малко изненадващите резултати беше повишената лоялност към кросоувърите и SUV-овете. 71,1% от собствениците са закупили друг автомобил от този клас и това е увеличение спрямо 61% преди шест години. Следват пикапите с 45,9% и седаните с 35,3%.