IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои марки и модели имат най-лоялни клиенти при колите втора ръка?

Toyota се премести от 5-то на 1-во място, а Prius е лидер сред американските потребители

Лоялността към марката е нещо, на което разчитат производителите на автомобили, но в наши дни тя лесно може да бъде пренебрегната, тъй като на пазара се появяват все по-нови технологии. Как обаче се отразява тя при колите втора употреба?


лоялни клиенти


Проучване на дилъра на употребявани автомобили CarMax показва покупките със замяна на колата, направени от американците през миналата година. Оказва се, че 19% от клиентите са си купили автомобили от същата марка като тази, с която се разделят. Резултатът в общи линии е същият като този при първото проучване, проведено през 2017 г.

За този период обаче нещата доста са се променили и това се вижда от новото класиране. В него Toyota се мести от 5-о на 1-во място, като цели 28,5% от клиентите са сменили един автомобил на японската марка с друг.


лоялни клиенти


Следващите две марки в класацията са Mercedes-Benz и Lexus. Според експертите от CarMax това отразява предишните резултати, тъй като и през 2017 г., и през 2023 г. луксозните брандове представляват повече от половината от първите десет марки с най-висока лоялност на клиентите.

На четвърто място се нарежда RAM, а на пето е Tesla, която да първи път попада в класацията, тъй като до 2018 г. CarMax не продаваше модели на производителя на електромобили. На обратния край на класацията за Chrysler, Dodge и Kia, които има най-малко лоялни клиенти, като при корейската марка това вероятно се дължи на вълната от кражби на нейни автомобили заради липса на имобилайзер при по-старите модели.


лоялни клиенти


На ниво определен модел лидер е Toyota Prius, тъй като 38,1% от клиентите са закупили друг Prius. Второто място е голяма изненада, тъй като това е Mercedes ML 350, който впоследствие е заменен от GLE. Пикапът Ford F-250 следва плътно зад него с 34,7% процент на лоялност, а Lexus RX и ES допълват първите пет места.

Един от най-малко изненадващите резултати беше повишената лоялност към кросоувърите и SUV-овете. 71,1% от собствениците са закупили друг автомобил от този клас и това е увеличение спрямо 61% преди шест години. Следват пикапите с 45,9% и седаните с 35,3%.


0 от 500
  • #3
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Martin's ( преди 1 месец )
    От анкетата и от марката на автомобилите разбирам че тази анкета е свалена от американско проучване а ние какво общо имаме с Американския континент бих искал да видя европейско или на Световно ниво анкета
  • #2
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    РАМ са супер камиончета, за гората които имат нужда от тях.
  • #1
    16 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Пак да попитам, какво ги интерсува българите (европейците) американския пазар?? С редки изключения няма общи модели, но дори и те се различават