IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ново XC90 с ДВГ ще спасява Volvo

И шведите признаха, че само с електромобили няма как да оцелеят

С пускането на електрическото Volvo EX90 шведският производител, а и голяма част от феновете на марката по цял свят, смятаха, че с XC90 е свършено. Сега обаче компанията обяви, че ще разработи трето поколение на един от най-популярните си модели. И то ще има ДВГ под капака си, като това означава огромна промяна в стратегията на марката, която предвиждаше бърз преход към изцяло електрически автомобили.


Volvo XC90


Новината за разработката на модела беше разкрита от главният изпълнителен директор на Хакан Самуелсон по време на разговора с инвеститорите за финансовите резултати на Volvo през второто тримесечие годината. Той беше категоричен, че компанията се нуждае от ново XC90, но не посочи сроковете за неговото пускане, като съобщи единствено, че следващото поколение ще бъде plug-in хибрид с дълъг обсег.

"Това е нещо, което мисля, че европейските потребители ще искат да имат. Plug-in хибридите с по-голям обхват са решение, от което вероятно ще се нуждаем още няколко години", обясни Самуелсон.

Още през 2017 Volvo беше първата компания, която обяви, че преминава към пълна електрификация. Същата година Самуелсон заяви, че всяко Volvo, пуснато на пазара от 2019, ще има електрически мотор, като това включва електромобили и PHEV, както и 48V меки хибриди.

През 2021 това намерение беше превърнато в план, който предвиждаше през 2030 шведската марка да произвежда само електромобили. Тогава категорично беше заявено, че Volvo няма да продаде нито един автомобил, който да не е електрически през следващото десетилетие, независимо от пазара. Междинната цел беше през 2025 половина продажби да се падат на електромобили и PHEV, но и тя не беше постигната.

Всичко това е придружено и от лоши финансови резултати. Те показват загуба от 1,2 млрд долара причинена от спирането на продажбите в САЩ на ES90 заради митата, както и поради забавянето на пускането на EX90 с две години заради софтуерни проблеми. Преместването на производството на ЕX30 от Китай в Белгия (също заради мита) също изигра роля за негативните резултати и след рекордните продажби миналата година, Volvo сега работни места, за да намали разходите си.


0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Димов=идиот ( преди 4 месеца )
    Енергийните кооперации в бъдеще няма да имат нужда от микротецове в мазетата, защото ще е много по-лесно да си разменят водород в празни двулитрови бутилки от coca-cola. Ако имаш излишен водород произведен от фотоволтаичния панел на терасата, чукаш на съседа и му подаваш бутилката на заем, за да си стопли бойлера без сложни системи за продажба на ток в мрежата, което е сложно и невъзможно . Ще слушате Акио Тойода!
  • #9
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Димов=идиот ( преди 4 месеца )
    Ще слушате Акио Тойода! Няма да сложа ще те ония нашия приятел който разправя, че в кварталите масово ще се инсталират батерии за съхранение на енергия след трансформаторите, включително в домовете на хората. Ще слушате Акио Тойода, който вече е приготвил водородни бутилки, с които да си захранвате водородната печка. Това са напълно реални продукти измислени от най-умния човек на света Акио Тойода!
  • #8
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Гост=идиот ( преди 4 месеца )
    Ще слушаме Акио Тойода , и шефа на BMW и ще повтаряме ВОДОРОД САМО ВОДОРОД САМО ВОДОРОД. ДОЛНО БАТЕРИИТЕ - да ги избием с камъни и да изпочупим фотоволтаиците. И не забравяйте алуминиевите шапки братя антиелектрици, ако мине електромобил, излъчената от него радиация ще ни убие от лъчева болест, защото е по-опасно от атомна бомба! Ще слушаме Акио Тойода и ще повтаряме до втръсване ВОДОРОД ВОДОРОД. До всеки е трансформатор водородна цистерна!
  • #7
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Гост=идиот ( преди 4 месеца )
    Ще слушате акио Toyota който е най-умният човек на света и след като той мисли останалите Не е нужно да мислим, а трябва само безропотно да повтаряме мантрата до втръсване. Все някога ще им втръсне на електриците и ще се върнат към ДВГ и ще припознаят водорода като единственото разумно решение за транспорт и съхранение на енергия. Статистически е доказано. ВОДОРОД ВОДОРОД ВОДОРОД ВОДОРОД ПОВТАРЯЙТЕ БРАТЯ ВОДОРОД
  • #6
    10 rate up comment 0 rate down comment
    anonimen ( преди 4 месеца )
    И какво прави още Хаканк-ата на този пост. 2017 - правим стратегия, и сега 1.2М долара загуба и коли по 70-80х евро, при положение че са полу китайски. Не може да ползваш части от китай и да ги продаваш на цена все едно произведени в европа.
  • #5
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Ауууу, не може да бъде. Абе тези хора не разбраха ли, че ключът към успехът им е само да направят батерия, която да се зарежда за 1 секунда на 1TW и веднага хората ще си счупят краката да ги купуват. Масово вече са наложили батерии от 10 MW до всеки трафопост с живот 8000 цикъла, те пак към *** ДВГ се връщат. Тц-тц-тц, ужас.
  • #4
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Те новите им модели са пълна трагедия.
  • #3
    16 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    То електрическото струва колкото Ферари тези пробутват някакви китайски коли на цени като за шейка на Дубай.
  • #2
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 4 месеца )
    Ще слушате Акио Тойода!
  • #1
    14 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Като пумпали са всичките. Как на такива хора им дават да управляват милиарди пари и животи на хора не знам. Като им погледнеш действията от перспектива, виждаш, че логиката и последствеността им е по-зле от на генератор на случайни числа. Може би е необходимо условие да си безгръбначен ветропоказател, за да успееш да се издигнеш в тези корпоративни структури.