IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ново XC90 с ДВГ ще спасява Volvo

И шведите признаха, че само с електромобили няма как да оцелеят

С пускането на електрическото Volvo EX90 шведският производител, а и голяма част от феновете на марката по цял свят, смятаха, че с XC90 е свършено. Сега обаче компанията обяви, че ще разработи трето поколение на един от най-популярните си модели. И то ще има ДВГ под капака си, като това означава огромна промяна в стратегията на марката, която предвиждаше бърз преход към изцяло електрически автомобили.


Volvo XC90


Новината за разработката на модела беше разкрита от главният изпълнителен директор на Хакан Самуелсон по време на разговора с инвеститорите за финансовите резултати на Volvo през второто тримесечие годината. Той беше категоричен, че компанията се нуждае от ново XC90, но не посочи сроковете за неговото пускане, като съобщи единствено, че следващото поколение ще бъде plug-in хибрид с дълъг обсег.

"Това е нещо, което мисля, че европейските потребители ще искат да имат. Plug-in хибридите с по-голям обхват са решение, от което вероятно ще се нуждаем още няколко години", обясни Самуелсон.

Още през 2017 Volvo беше първата компания, която обяви, че преминава към пълна електрификация. Същата година Самуелсон заяви, че всяко Volvo, пуснато на пазара от 2019, ще има електрически мотор, като това включва електромобили и PHEV, както и 48V меки хибриди.

През 2021 това намерение беше превърнато в план, който предвиждаше през 2030 шведската марка да произвежда само електромобили. Тогава категорично беше заявено, че Volvo няма да продаде нито един автомобил, който да не е електрически през следващото десетилетие, независимо от пазара. Междинната цел беше през 2025 половина продажби да се падат на електромобили и PHEV, но и тя не беше постигната.

Всичко това е придружено и от лоши финансови резултати. Те показват загуба от 1,2 млрд долара причинена от спирането на продажбите в САЩ на ES90 заради митата, както и поради забавянето на пускането на EX90 с две години заради софтуерни проблеми. Преместването на производството на ЕX30 от Китай в Белгия (също заради мита) също изигра роля за негативните резултати и след рекордните продажби миналата година, Volvo сега работни места, за да намали разходите си.


0 от 500
  • #30
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 4 месеца )
    Като печатницата продължава да работи на пълна сила - за последната година (от 2024 Q2 до 2025 Q1) са напечатали нови 37 милиона акции, на стойност към 10 милиарда. За същия период печалбата им е към 6.1 милиарда. Пълен въздух под налягане е тая пирамида.
  • #29
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 4 месеца )
    Хех, Тротинетка, много ти фалшиви данните. Според финансовите отчети на Тесла, акциите им за периода от края на 2020 до края на 2023 са нарастнали от 3249 милиона на 3485 милиона, което е с нови 236 милиона акции. По средно 250 долара парчето, това са напечатани акции на стойност 59 милиарда! Та колко викаш им била печалбата за периода? Тесла е финансов балон крепен единствено от лапнишараните набълбукали се с акции.
  • #28
    1 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    .В същото време реализира над 33 млрд долара печалба от 2020 до 2023 и държи над 26 млрд кеш. Балансът и е силно положителен, не отрицателен. Да твърдиш обратното е или некомпетентност, или умишлена манипулация.
  • #27
    1 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Tesla е набрала около 13 млрд долара чрез емитиране на акции главно през 2020, но оттогава почти няма разреждане. Общото увеличение на акциите е около 89% за целия период. В същото време реализира над 33 млрд долара печалба от 2020 до 2023 и държи над 26 млрд кеш. Балансът
  • #26
    1 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    А какво общо имат акциите с производството на електромобили или с печалбите? Поне да беше попитал за мържат на печалбата на произведен автомобил
  • #25
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 4 месеца )
    Тротинетка, я сега напиши и по колко акции и на каква цена са напечатали за същите периоди и ще установиш че балансът им е строго отрицателен.
  • #24
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Тесльо е изплискал легена. Може би е пипнал тока, за който твърдеше, че е безопасен защото не може да се задушиш от него в гаража.
  • #23
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Яйцеклетчо пръдлив ( преди 4 месеца )
    Печалби Tesla: 2020 721 млн; 2021 5500 млн; 2022 12600 млн; 2023 15000 млн. Печалби BYD: 2021 600 млн; 2022 2400 млн; 2023 4200 млн. А ти си ги чакай да фалират, докато водородът завладее света и до всеки трансформатор в квартала сложат цистерна за съхранение на водород произведен от излишната възобновяема енергия с кранче от което съседите да си наливат бутилки от coca-cola с водород да си носят до бойлера, че няма изградена водородна инфраструктура.
  • #22
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Яйцеклетчо пръдлив ( преди 4 месеца )
    Колкото и да пърдиш, колкото и да си хвалиш пръдните, електрификацията във всички сектори си върви, а антиелектриците продължават да ***. Ето печалбите на Тесла за последните години Tesla: 2020 $721
  • #21
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 4 месеца )
    Тротинетка, колкото и да се пуйчиш, това е поредното доказателство че никой не произвежда електромобили на печалба. Отричай реалността колкото си искаш, но те всичките рано или късно ще изпофалират. Е, китайците имат известен шанс, защото китайската комунистическа ще ги подпира със субсидии до последно, но Теслите са си пътници.