С пускането на електрическото Volvo EX90 шведският производител, а и голяма част от феновете на марката по цял свят, смятаха, че с XC90 е свършено. Сега обаче компанията обяви, че ще разработи трето поколение на един от най-популярните си модели. И то ще има ДВГ под капака си, като това означава огромна промяна в стратегията на марката, която предвиждаше бърз преход към изцяло електрически автомобили.

Новината за разработката на модела беше разкрита от главният изпълнителен директор на Хакан Самуелсон по време на разговора с инвеститорите за финансовите резултати на Volvo през второто тримесечие годината. Той беше категоричен, че компанията се нуждае от ново XC90, но не посочи сроковете за неговото пускане, като съобщи единствено, че следващото поколение ще бъде plug-in хибрид с дълъг обсег.
"Това е нещо, което мисля, че европейските потребители ще искат да имат. Plug-in хибридите с по-голям обхват са решение, от което вероятно ще се нуждаем още няколко години", обясни Самуелсон.
Още през 2017 Volvo беше първата компания, която обяви, че преминава към пълна електрификация. Същата година Самуелсон заяви, че всяко Volvo, пуснато на пазара от 2019, ще има електрически мотор, като това включва електромобили и PHEV, както и 48V меки хибриди.
През 2021 това намерение беше превърнато в план, който предвиждаше през 2030 шведската марка да произвежда само електромобили. Тогава категорично беше заявено, че Volvo няма да продаде нито един автомобил, който да не е електрически през следващото десетилетие, независимо от пазара. Междинната цел беше през 2025 половина продажби да се падат на електромобили и PHEV, но и тя не беше постигната.
Всичко това е придружено и от лоши финансови резултати. Те показват загуба от 1,2 млрд долара причинена от спирането на продажбите в САЩ на ES90 заради митата, както и поради забавянето на пускането на EX90 с две години заради софтуерни проблеми. Преместването на производството на ЕX30 от Китай в Белгия (също заради мита) също изигра роля за негативните резултати и след рекордните продажби миналата година, Volvo сега работни места, за да намали разходите си.


0