IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ново XC90 с ДВГ ще спасява Volvo

И шведите признаха, че само с електромобили няма как да оцелеят

С пускането на електрическото Volvo EX90 шведският производител, а и голяма част от феновете на марката по цял свят, смятаха, че с XC90 е свършено. Сега обаче компанията обяви, че ще разработи трето поколение на един от най-популярните си модели. И то ще има ДВГ под капака си, като това означава огромна промяна в стратегията на марката, която предвиждаше бърз преход към изцяло електрически автомобили.


Volvo XC90


Новината за разработката на модела беше разкрита от главният изпълнителен директор на Хакан Самуелсон по време на разговора с инвеститорите за финансовите резултати на Volvo през второто тримесечие годината. Той беше категоричен, че компанията се нуждае от ново XC90, но не посочи сроковете за неговото пускане, като съобщи единствено, че следващото поколение ще бъде plug-in хибрид с дълъг обсег.

"Това е нещо, което мисля, че европейските потребители ще искат да имат. Plug-in хибридите с по-голям обхват са решение, от което вероятно ще се нуждаем още няколко години", обясни Самуелсон.

Още през 2017 Volvo беше първата компания, която обяви, че преминава към пълна електрификация. Същата година Самуелсон заяви, че всяко Volvo, пуснато на пазара от 2019, ще има електрически мотор, като това включва електромобили и PHEV, както и 48V меки хибриди.

През 2021 това намерение беше превърнато в план, който предвиждаше през 2030 шведската марка да произвежда само електромобили. Тогава категорично беше заявено, че Volvo няма да продаде нито един автомобил, който да не е електрически през следващото десетилетие, независимо от пазара. Междинната цел беше през 2025 половина продажби да се падат на електромобили и PHEV, но и тя не беше постигната.

Всичко това е придружено и от лоши финансови резултати. Те показват загуба от 1,2 млрд долара причинена от спирането на продажбите в САЩ на ES90 заради митата, както и поради забавянето на пускането на EX90 с две години заради софтуерни проблеми. Преместването на производството на ЕX30 от Китай в Белгия (също заради мита) също изигра роля за негативните резултати и след рекордните продажби миналата година, Volvo сега работни места, за да намали разходите си.


0 от 500
  • #50
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Крокодиле ( преди 4 месеца )
    То тия отдавна не правят коли, а абонирани за сервизите таралясници.
  • #49
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Симеонов ( преди 4 месеца )
    Ако върнат Д5 и В8... Ехх мечти!
  • #48
    1 rate up comment 0 rate down comment
    , ( преди 4 месеца )
    "когато Toyota изтегли 1 милиард и ги раздаде на акционерите като дивидент" Това е поредната тесльофренска мокра фантазия. Само дето няма нищо общо с реалността.
  • #47
    1 rate up comment 0 rate down comment
    , ( преди 4 месеца )
    Емитирането на обикновени акции се отразява предимно в баланса и отчета за паричните потоци на компанията. То увеличава паричните средства или други активи на компанията, а също така увеличава собствения капитал, по-специално обикновените акции и допълнително внесения капитал.
  • #46
    0 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    В същото време, когато Toyota изтегли 1 милиард и ги раздаде на акционерите като дивидент, това не влиза във финансовите отчети за печалбата, защото не е нито приход нито разход, а само промяна на наличните пари в баланса. И Toyota точно това прави - тегли кредити като за световно, въпреки че няма никакво развитие към растеж или инвестиция в нова технология от над 10 години, а само прави ремонти на покрива да не капе и поддържа статуквото.
  • #45
    0 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Когато компанията (напр. Tesla) дава акции или опции на служители, това: *Се признава като разход в отчета за приходите и разходите (P&L) * нарича се "stock-based compensation"; * намалява печалбата преди данъци; * отразено е по всички счетоводни стандарти: GAAP, IFRS;
  • #44
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 4 месеца )
    "Ако акциите се дават като опции на служители или бонуси, компанията не получава пари, а дори записва това като разход." Ами не, Тротинетка, компанията си спестява парите за бонуси и това е причината да е на печалба. Ако беше платила с пари вместо напечатани акции, щеше да е на загуба. Ако пък не дава бонуси, персонала започва да се изнася. Цугцванг за пирамидата, отвсякъде.
  • #43
    0 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Фактически:Tesla е набрала около 13 млрд кеш чрез реални продажби на акции (2020-2021)....След това почти не е издавала нови акции за финансиране - разводнението е с 2-3% годишно, основно от опции....Няма 10-20 млрд годишно от лапнишарани това е измислица, базирана на грешно приравняване.
  • #42
    0 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Ако акциите се търгуват между инвеститори на борсата, Tesla не получава нищо това е вторичен пазар.
  • #41
    0 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Ако акциите се дават като опции на служители или бонуси, компанията не получава пари, а дори записва това като разход.