IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ново XC90 с ДВГ ще спасява Volvo

И шведите признаха, че само с електромобили няма как да оцелеят

С пускането на електрическото Volvo EX90 шведският производител, а и голяма част от феновете на марката по цял свят, смятаха, че с XC90 е свършено. Сега обаче компанията обяви, че ще разработи трето поколение на един от най-популярните си модели. И то ще има ДВГ под капака си, като това означава огромна промяна в стратегията на марката, която предвиждаше бърз преход към изцяло електрически автомобили.


Volvo XC90


Новината за разработката на модела беше разкрита от главният изпълнителен директор на Хакан Самуелсон по време на разговора с инвеститорите за финансовите резултати на Volvo през второто тримесечие годината. Той беше категоричен, че компанията се нуждае от ново XC90, но не посочи сроковете за неговото пускане, като съобщи единствено, че следващото поколение ще бъде plug-in хибрид с дълъг обсег.

"Това е нещо, което мисля, че европейските потребители ще искат да имат. Plug-in хибридите с по-голям обхват са решение, от което вероятно ще се нуждаем още няколко години", обясни Самуелсон.

Още през 2017 Volvo беше първата компания, която обяви, че преминава към пълна електрификация. Същата година Самуелсон заяви, че всяко Volvo, пуснато на пазара от 2019, ще има електрически мотор, като това включва електромобили и PHEV, както и 48V меки хибриди.

През 2021 това намерение беше превърнато в план, който предвиждаше през 2030 шведската марка да произвежда само електромобили. Тогава категорично беше заявено, че Volvo няма да продаде нито един автомобил, който да не е електрически през следващото десетилетие, независимо от пазара. Междинната цел беше през 2025 половина продажби да се падат на електромобили и PHEV, но и тя не беше постигната.

Всичко това е придружено и от лоши финансови резултати. Те показват загуба от 1,2 млрд долара причинена от спирането на продажбите в САЩ на ES90 заради митата, както и поради забавянето на пускането на EX90 с две години заради софтуерни проблеми. Преместването на производството на ЕX30 от Китай в Белгия (също заради мита) също изигра роля за негативните резултати и след рекордните продажби миналата година, Volvo сега работни места, за да намали разходите си.


0 от 500
  • #20
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    с двг без двг волво от 25 години не съществува като производител бяха някаква странна колаборация с рено фолксваген митсубиши пежо мазда форд и още който се сетиш така че радвайте се на живота докато не сте си купили волво джереми кларксон
  • #19
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Аз си кръстих котката Грета, на гаджето на латерната.Котката Грета мяука също като електрическа латерна.
  • #18
    0 rate up comment 5 rate down comment
    До ха-ха ( преди 4 месеца )
    За тебе няма нужда от обяснения, всичките знаят на какво си равно.
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Фермера ( преди 4 месеца )
    Кръстих си кучето Тесльо.То е толкова остро като Тесльо латерната,гледа звездите и лае.
  • #16
    5 rate up comment 0 rate down comment
    ХаХа ( преди 4 месеца )
    Мен защо си ме пропуснал, тротинетке?
  • #15
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Майка мила, ще влезем в рекордите с най-тежкия клиничен случай на параноидна шизофрения в света.
  • #14
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Само да ви предупред ( преди 4 месеца )
    Влизате в полемика с местния тpoл, наречен още яйцeклетчо, Гост, Хвалипръц, антиелектрическа латерна.Вие може да живеете в реалния свят, но той е по по най НЕзнаещ и НЕможещ, защото НЕ гледа клипове YouTube, защото му свършили данните, НЕ чете в Уикипедия и чете стари стати за Toyota и лъжите на гуруто Тойода, НЕ разбира ЕСО и енергийните борси и най важното, НЕ може да смята сложна лихва, защото е АНТИматематик .Къде сте тръгнали изобщо да спорите с такъв АГРЕСИВЕН ПСИХОПАТ, не знам
  • #13
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Само да ви предупред ( преди 4 месеца )
    Влизате в полемика с местния тpoл, наречен още ***, Гост, Хвалипръц, антиелектрическа латерна.Вие може да живеете в реалния свят, но той е по по най НЕзнаещ и НЕможещ, защото НЕ гледа клипове YouTube, защото му свършили данните, НЕ чете в Уикипедия и чете стари стати за Toyota и лъжите на гуруто Тойода, НЕ разбира ЕСО и енергийните борси и най важното, НЕ може да смята сложна лихва, защото е АНТИматематик .Къде сте тръгнали изобщо да спорите с такъв АГРЕСИВЕН ПСИХОПАТ, не знам
  • #12
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Тесльо=идиот ( преди 4 месеца )
    Само да ви предупредя, влизате в полемика с местният Мун_40, наречен още електрика, тротинетка, митбъстър и електрическа латерна.Вие може да живеете в реалния свят, но той е по по най знаещ и можещ, защото гледа клипове в Ютуб, чете в Уикипедия и стари вестници във външната тоалетна преди да се избърше.Знае сайтовете на ЕСО и енергийните борси.И най важното може да смята сложна лихва в Екселски таблици.Къде сте тръгнали да спорите с такъв ерудит, не знам.
  • #11
    0 rate up comment 9 rate down comment
    Гост=идиот ( преди 4 месеца )
    Японците са най-умната нация и произвеждат в най-добрите батерии в света. умните хора ще си купят батерии от panasonic с 5% повече пробег отколкото преди 10 години, въпреки че 500 км се зареждат за 30 минути или повече. Кой ще е луд да си купи два пъти по-евтини батерии от китайците, дори и да се зареждат само за пет минути и да не горят. Но не слушат акио Toyota, който имам обяснява че търсенето на (японски) батерии ще намалее.