IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ново XC90 с ДВГ ще спасява Volvo

И шведите признаха, че само с електромобили няма как да оцелеят

С пускането на електрическото Volvo EX90 шведският производител, а и голяма част от феновете на марката по цял свят, смятаха, че с XC90 е свършено. Сега обаче компанията обяви, че ще разработи трето поколение на един от най-популярните си модели. И то ще има ДВГ под капака си, като това означава огромна промяна в стратегията на марката, която предвиждаше бърз преход към изцяло електрически автомобили.


Volvo XC90


Новината за разработката на модела беше разкрита от главният изпълнителен директор на Хакан Самуелсон по време на разговора с инвеститорите за финансовите резултати на Volvo през второто тримесечие годината. Той беше категоричен, че компанията се нуждае от ново XC90, но не посочи сроковете за неговото пускане, като съобщи единствено, че следващото поколение ще бъде plug-in хибрид с дълъг обсег.

"Това е нещо, което мисля, че европейските потребители ще искат да имат. Plug-in хибридите с по-голям обхват са решение, от което вероятно ще се нуждаем още няколко години", обясни Самуелсон.

Още през 2017 Volvo беше първата компания, която обяви, че преминава към пълна електрификация. Същата година Самуелсон заяви, че всяко Volvo, пуснато на пазара от 2019, ще има електрически мотор, като това включва електромобили и PHEV, както и 48V меки хибриди.

През 2021 това намерение беше превърнато в план, който предвиждаше през 2030 шведската марка да произвежда само електромобили. Тогава категорично беше заявено, че Volvo няма да продаде нито един автомобил, който да не е електрически през следващото десетилетие, независимо от пазара. Междинната цел беше през 2025 половина продажби да се падат на електромобили и PHEV, но и тя не беше постигната.

Всичко това е придружено и от лоши финансови резултати. Те показват загуба от 1,2 млрд долара причинена от спирането на продажбите в САЩ на ES90 заради митата, както и поради забавянето на пускането на EX90 с две години заради софтуерни проблеми. Преместването на производството на ЕX30 от Китай в Белгия (също заради мита) също изигра роля за негативните резултати и след рекордните продажби миналата година, Volvo сега работни места, за да намали разходите си.


0 от 500
  • #40
    0 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Издаване на акции НЕ Е РАВНО автоматично на кеш. Кеш се набира само когато компанията продава акции на пазара нарича се primary offering.
  • #39
    1 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Tesla е направила 33+ млрд долара чиста печалба от 2020 насам от автомобилния си бизнес, не от инвеститори. Да набереш капитал за растеж и после да станеш печеливш не е "пирамида", а точно обратното. А от 2022 насам Tesla почти не е набирала нови пари просто работи с печалбите си. Ако това не се брои за устойчив бизнес, тогава никой не е устойчив.
  • #38
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 4 месеца )
    Точно така, тротинетка. Тесла, като една типична финансова пирамида преди да се срути е добре финансово. Само че, за пореден път, това се дължи да лапнишаран-инвеститорите от които "набира" по едни 10-20 милиарда годишно, а не на електромобилния й бизнес. Именно това имах предвид под "никой не произвежда електромобили на печалба".
  • #37
    0 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Не е излязло тирето . Втора проба Лихвоносен дълг Tesla ~$2-3 млрд Toyota ~$200+ млрд (вкл. лизинг)
  • #36
    0 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Извод:Hvaliprats или не знае какво значи liabilities, или разчита на това другите да не знаят.Tesla има един от най-силните баланси в индустрията с почти никакъв нетен дълг и огромен инвестиционен капацитет
  • #35
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 4 месеца )
    Хех, ама тая 6.1 милиарда печалба е на гърба на 10-те милиарда гепени от лапнишаран-акционерите бе тротинет. Голямо постижение, няма що. А че Тесла нямали дългове - ха-ха-ха, ти си тотално финансово неграмотен. Питай гугъл за "tesla total liabilities". Ще ти отговори с едни 50 милиарда.
  • #34
    0 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Tesla има много по-ниско разреждане от повечето растящи компании около 23% на година.Има чисти печалби, големи кешови резерви и инвестира милиарди в заводи, батерии и изкуствен интелект.Ако това е пирамида, то е най-лошо организираната в историята защото вместо да рухне, тя всяка година реализира рекордна реална печалба.
  • #33
    0 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Печатница на акции, която прави 6.1 млрд долара годишна печалба, държи 30 млрд кеш и няма нетен дълг как не се е сринала още тази пирамида? Да вземат пример от стабилните компании с 250 млрд дълг.
  • #32
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Тоя сега вече е изпаднал в нервна криза и се притеснявам да не получи инфаркт. Но той си има защитен механизъм като на щраус и ще отрича до последно реалността. Всъщност дори шефът на BYD го казва, че елелтричките са на загуба, не само шефовете на БМВ, Тойота, Форд и Волво. Ама ние на тях ли ше вярваме или на електрощрауса?!
  • #31
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Бъстъра да не си е сменил пола,че е бременна.Да не би да грешите, Грета да е бременна.