Когато повечето производители изкушават шофьорите с турбокомпресори с малък работен шофьорите с турбокомпресори с малък работен обем, Mazda тръгна по свой път. Семейството двигатели SkyActiv-G доказва, че доказаните във временно решения, правилно подобрени, могат да се сравняват и да надминат двигателите с турбокомпресор - както по отношение на производителността, така и по икономичност, както и да ги надминат по отношение на надеждността.
Какво трябва да знаете за 1,5-, 2,0 и 2,5-литровите Mazda SkyActiv-G (ГАЛЕРИЯ):
Двигателят 2.5 SkyActiv-G е най-големият агрегат в семейството, представен заедно с Mazda CX-5 и Mazda 6 през 2012 г. Двигателят с обем 2488 кубика замени предшественика си L5-VE, запазвайки алуминиевия цилиндров блок.
Всички вътрешни компоненти са по-леки и по-здрави. Двигателят има цилиндрова глава, подобна на двулитровата версия - изработена от алуминий-силиций, с двойни разпределителни валове, четири клапана на цилиндър и лостове с ролкови последователи.


9