Когато повечето производители изкушават шофьорите с турбокомпресори с малък работен шофьорите с турбокомпресори с малък работен обем, Mazda тръгна по свой път. Семейството двигатели SkyActiv-G доказва, че доказаните във временно решения, правилно подобрени, могат да се сравняват и да надминат двигателите с турбокомпресор - както по отношение на производителността, така и по икономичност, както и да ги надминат по отношение на надеждността.
Какво трябва да знаете за 1,5-, 2,0 и 2,5-литровите Mazda SkyActiv-G (ГАЛЕРИЯ):
2000-кубиковият агрегат е разработен на базата на своя предшественик MZR 2.0 със степен на компресия 10.0:1, но новият вариант постига безпрецедентните 14.0:1. Повишаването на степента на компресия увеличава температурата и налягането в цилиндъра в края на хода на компресия, което води до висока ефективност и мощност.
Нивото на маслото в двигателя може да се повиши (струва си да се проверява по-често) поради смесването на смазката с горивото. Самият разход на масло не е толкова висок, колкото при предшественика му, освен ако колата не се използва на къси маршрути.


9