Ако под Алфата няма локва с масло, значи е свършило маслото, казваме на Балканите. Англичаните твърдят, че FIAT е съкращение от Fix it again, Tony - оправи го пак, Тони. Всички сме чували клишетата за ниската надеждност на автомобилите от Апенините - и като всички клишета, тези също са основани на суровата реалност. Дори и най-големите фенове на италианските машини знаят, че за техния вълнуващ характер и елегантен дизайн нерядко трябва да заплатят с чести посещения в сервиза. Но не е редно да поставяме всички италиански коли под общ знаменател. Страната с форма на ботуш ни е дала и някои доста издръжливи машини. Ето осем от тях.
8 надеждни "италианки" на старо (ГАЛЕРИЯ):
Тук говорим за първото поколение на симпатичния дребосък, което остана в производство от 1957 чак до 1975 (или второто поколение, ако смятате и предвоенния 500 Topolino). С двуцилиндров двигател, половин литър работен обем и едва 13 конски сили мощност, това бе идеалното превозно средство за възстановяващата се от войната Италия и за тесните улици на старинните италиански градове. Освен това бе необикновено просто устроено, ремонтираше се само с базов комплект инструменти, и не харчеше много гориво.


0