fallback

Volkswagen се върна на върха при автомобилните иновации

Китайски производител е лидер в премиум сегмента за 2025 година

Ново проучване на Центъра за автомобилен мениджмънт показва, че Volkswagen заема първо място сред масовите марки по отношение на иновациите, докато Nio е водеща в премиум сегмента. Повечето от новите технологии сега идват от китайски или германски производители на автомобили, докато Tesla изостава.

Центърът за автомобилен мениджмънт (CAM) в Бергиш Гладбах, Германия, публикува резултатите от годишното си проучване за иновации, което се публикува от 2011 и сега се фокусира по-специално върху електрическата мобилност. След като базираната във Волфсбург компания трябваше да отстъпи водещата си позиция на BMW миналата година и се смъкна до шесто място, Volkswagen се завърна на върха на „Наградата за автомобилни иновации“ тази година.

Пионерите в електрическите автомобили от Tesla продължават да губят водещата позиция, която заемаха от 2016 до 2020 докато повечето иновации сега идват от китайски и германски компании. При съставянето на проучването институтът анализира общо 253 иновации в областта на електрическата мобилност. Повечето от тях вече могат да бъдат открити в моделните гами на производителите на автомобили, въпреки че някои все още са предсерийни иновации. Анализаторите на CAM индустрията публикуват класациите за масови и премиум марки поотделно.

Volkswagen е лидер при масовите марки

С резултат за иновации от 29,4 точки, Volkswagen е начело в списъка с масови марки през 2025. Renault следва на второ място с 24,4 точки, докато Kia заема трето място с 20,5 точки. Институтът CAM отдава водещата роля на VW предимно на два модела, които се открояват положително от конкурентите си.

Благодарение на батерията си от 79 kWh, ID.3 GTX - спортната версия на електрическия компактен автомобил, има пробег от 604 км по WLTP, който никой друг електрически автомобил в този сегмент не надминава. Същото важи и за капацитета за зареждане - Volkswagen го е увеличил до 185 kW, което означава, че 2,1 kWh могат да бъдат заредени в рамките на една минута. Според проучването, базираната във Волфсбург компания е лидер и по отношение на ефективността. Електрическият флагман ID.7 във версия „Pro S“ има батерия от 86 kWh, докато стандартната консумация е само 13,6 kWh.

Благодарение на новия R5 E-Tech Electric, Renault е спечелил няколко места в сравнение с предходната година. Наред с други неща, подобрената технология на батериите и сравнително високият капацитет на зареждане в сегмента на малките автомобили играят важна роля за това. Решаващият фактор обаче беше преди всичко функцият за двупосочно зареждане. CAM също така отчита същата функция на новия Kia EV3. Компактният SUV предлага и най-дългия пробег в своя сегмент.

Nio поема водеща роля сред премиум марките

Докато германските производители на автомобили все още доминираха в премиум сегмента през 2024, тази година те трябва да признаят поражението си от Nio. Китайският производител на автомобили получи оценка от 33,5 точки, което се дължи на няколко иновации. Анализаторите на CAM подчертаха значението на полутвърдата батерия, която Nio е първият производител, предлагащ в своите модели ET5 и EC7.

Това бележи голяма крачка напред в средния сегмент. Рекордният пробег на ET5 от 1055 км е само доказателство за това. В допълнение към това са новите 1000-волтови зарядни станции на производителя, които предлагат впечатляващ капацитет за зареждане от 640 kW и по този начин позволяват ултрабързи процеси на зареждане.

Audi заема второ място сред премиум марките. Според експертите на CAM, двата модела - A6 e-tron и Q6 e-tron, са отговорни за доброто представяне тази година. Техният дълъг пробег и нисък разход на гориво поставят нови рекорди в горния среден сегмент. Освен това, компанията, базирана в Инголщат, очевидно е вложила много усилия в разработката – двата порта за зареждане, всеки от които е разположен от едната страна на автомобила, се отплащат в ежедневието.

Tesla все още успява да заеме трето място през 2025. Това се дължи на икономичността на актуализирания Model 3, който консумира само 12,5 kWh на 100 км и по този начин превъзхожда конкуренцията в средния сегмент. „Cyberbeast“ - версията на Cybertruck с подобрени показатели, е и първият електрически пикап. Освен това, поляризиращата неръждаема стомана Tesla впечатлява със своите функции „Vehicle to Load“ и „Vehicle to Home“.

fallback
  • #37
    Духаха ( преди 5 месеца )
    ще трябва да заредиш още 50 kWh за останалите 200 км, което на 150 kW зарядна означава за 20 минути. На 200 киловата зарядно 15 минути. Тоест ще заредиш, ще хапнеш, ще пийнеш, ще изпушиш една цигара и ще изминеш 520 км за половин един час по-бързо от турбо. Даже с моя дизел така ще направя без да зареждам. Не съм мазохист като антиелектриците и турбо, за да шофирам 520 км за 8 часа без да спра. Това само антиелектрик може да го направи, защото е истински мъж, особено ако е с четиричленно семей
  • #36
    До ха-ха ( преди 5 месеца )
    За съжаление аз няма да ти говоря за диарии, което ти е любимата тема когато си на маса и говорите за електромобили, ще ти говоря за нещо още по-отвратително от което се пазиш като дявол от тамян - математика. Отврат брат - Не че ти нататък че ще повърнеш. Ако минеш 300 км с едно зареждане, което означава разход 25 киловат часа на 100 км при движение с 67 км в час, което само отвратен от математиката може да твърди, ще трябва да заредиш още 50 kWh за останалите 200 км, което на 150 kW зарядна с
  • #35
    До 29 ( преди 5 месеца )
    На 8.4.2025 акциите на Тесла се търгуваха по 221 долара. Към днешна дата се търгуват по 313 долара. Това е над 41% ръст за 3 месеца. И това при положение, че дори цена от 221 долара е 10-20 пъти надценка и реалната цена на тези акция би трябвало да е около 20 долара на акция. PE ratio при Тесла 172,26, Фолксваген 5,4, БМВ 7,36, Porsche 3,37. Обаче с феновете на Тесла е безсмислено да се разговаря с цифри и аргументи. Все едно да тръгна да обяснявам на талибан, че Мухамед не е Божи пророк.
  • #34
    До ха-ха ( преди 5 месеца )
    Хайде сега се разбери с другия ха-ха, който твърди че електромобилите през 30 км трябва да спират да зареждат и то ако карат с под 90 км в час, А иначе по на често. Какви са тези 300 км фантастмагории, всеки ден антиелектрик ще ти кажа че 30 км е максимума и стават само за градско шофиране.
  • #33
    До ха-ха ( преди 5 месеца )
    А дали има значение дали караш електричка с две секунди ускорение до 100 или дизелов баничарка с ускорение 12 секунди до 100, която едва качва Шипка на втора предавка с 30 км в час и умира По думите на собственика ?
  • #32
    До ха-ха ( преди 5 месеца )
    Ако един електромобил изминава 420 км със 130 км в час, само един антиелектрик може да вярва вярва вярва и лъже лъже лъже, че с 67 км в час ще измине по-малко километри - 300.
  • #31
    ХаХа ( преди 5 месеца )
    Да ти напомня какво означава летен трафик.Движиш се в колона по пътя ( не магистрала), насрещния трафик не ти позволява да изпреварвам.Ще постигнеш средна скорост 160 км/ч в шестък на високосна година.
  • #30
    Хаха ( преди 5 месеца )
    Т р о т и н е т к е т ъ п а, да не мислиш,че има значение какво караш в голям трафик, електричка или дизел?Ти също ще се влачиш в трафика със същата скорост.Предимството на дизела е дългия пробег с един резервоар,докато с електричка повече от 300 км няма да минеш с едно зареждане.За 1200 км два дена път не ти мърдат.
  • #29
    До 28 ( преди 5 месеца )
    Колко му пораснаха акциите? Преди две години бяха около два трилиона, Сега като те слушам трябва да се чукнали 10 трилиона пазарна капитализация ? Или е повече?
  • #28
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Елън Мъск вече е осъзнал, че феновете му са толкова зомбирани, че не е необходимо да си губи времето с иновации. Продажбите намаляват. Цената на акциите расте. Субсидиите спират. Цената на акциите расте. Роботаксито без радар е пълен виц. Цената на акциите расте. Немците и китайците отвяват Тесла по отношение на качество и иновации. Цената на акциите расте. Каквото и да се случва с Тесла, цената на акциите расте. Така че за какво им е да се занимават с иновации?
fallback
Последни