Присъствието на китайските производители на пазарите в Европа е осезаемо, като дори въведените мита не успяват да го ограничат. Въпреки това, властите в Пекин и тези в ЕС стартираха нови преговори за въвеждането на мерки, които да бъдат алтернатива на действащите търговски тарифи.

Сегашните мита върху китайските електрически автомобили, които достигат до 45,3 процента, бяха въведени през октомври миналата година. Тяхната цел беше да се защити европейската индустрия от нечестна конкуренция, субсидирана от китайското правителство. Въпреки че темата изглеждаше затворена, всичко показва, че представители на Европейския съюз и Китай са се върнали към преговорите за въвеждането на минимални цени за вносни автомобили.
Според предложението на Министерството на търговията на Китай, определянето на минимална цена за електрическите автомобили, произведени в Китай, би заменило настоящите тарифи. Вместо да плащат високи мита, производителите от Поднебесната империя ще се ангажират да не продават автомобилите си под взаимно договорен лимит.
Струва си да се припомни, че разговорите по тази тема се проведоха още в средата на април тази година, но тогава ЕС остана твърд на позицията си. Всичко показва, че сега предложението на Китай се връща с удвоена сила, защото следващата среща по този въпрос е насрочена за тази седмица.
Китайските автомобилни удвояват своя дал в Европа въпреки митата
Постоянно нарастващото влияние на автомобилните производители от Китай е леко засегнато от високите митнически такси, наложени от Европейския съюз. Въпреки новите тарифи, китайските производители удвоиха дела си на европейския пазар през изминалата година, насочвайки продажбите към plug-in хибридни автомобили и автомобили с двигатели с вътрешно горене, които не подлежат на допълнителни тарифи.
„Китай приветства обновения ангажимент на ЕС за възобновяване на преговорите за ценови ангажименти и оценява завръщането му към пътя на разрешаване на различията чрез диалог’’, обясни Хъ Ядонг, говорител на Министерството на търговията, по време на редовна пресконференция на 11 декември.
Китайците открито признават, че са много по-конкурентоспособни от европейските производители и този пазар е от решаващо значение за тях, тъй като марките в родната им страна се борят с постоянно падащи маржове заради ценови войни и дефлация.
Минимални цени за електрически автомобили от Китай - ЕС е отворен за преговори
Досега механизмите за минимални цени, или ценови ангажименти на ЕС, се прилагаха за хомогенни стоки, а не за сложни продукти като автомобили. Комисията заключи, че една обща минимална цена няма да е достатъчна, за да компенсира вредата, причинена от субсидиите. Това е добра прогноза за производителите на автомобили от Китай. Вместо да се плащат драконовски мита, ще бъде наложена по-висока маржа – европейците ще плащат повече, няма да има приходи, а производителите от Средното кралство ще увеличат маржовете си.


0