IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Край на евтините коли от Китай – Пекин иска ново споразумение с Европа

Въвеждането на минимални цени на електромобилите ще премахне действащите мита

Присъствието на китайските производители на пазарите в Европа е осезаемо, като дори въведените мита не успяват да го ограничат. Въпреки това, властите в Пекин и тези в ЕС стартираха нови преговори за въвеждането на мерки, които да бъдат алтернатива на действащите търговски тарифи.


китайски коли


Сегашните мита върху китайските електрически автомобили, които достигат до 45,3 процента, бяха въведени през октомври миналата година. Тяхната цел беше да се защити европейската индустрия от нечестна конкуренция, субсидирана от китайското правителство. Въпреки че темата изглеждаше затворена, всичко показва, че представители на Европейския съюз и Китай са се върнали към преговорите за въвеждането на минимални цени за вносни автомобили.

Според предложението на Министерството на търговията на Китай, определянето на минимална цена за електрическите автомобили, произведени в Китай, би заменило настоящите тарифи. Вместо да плащат високи мита, производителите от Поднебесната империя ще се ангажират да не продават автомобилите си под взаимно договорен лимит.

Струва си да се припомни, че разговорите по тази тема се проведоха още в средата на април тази година, но тогава ЕС остана твърд на позицията си. Всичко показва, че сега предложението на Китай се връща с удвоена сила, защото следващата среща по този въпрос е насрочена за тази седмица.

Китайските автомобилни удвояват своя дал в Европа въпреки митата

Постоянно нарастващото влияние на автомобилните производители от Китай е леко засегнато от високите митнически такси, наложени от Европейския съюз. Въпреки новите тарифи, китайските производители удвоиха дела си на европейския пазар през изминалата година, насочвайки продажбите към plug-in хибридни автомобили и автомобили с двигатели с вътрешно горене, които не подлежат на допълнителни тарифи.

„Китай приветства обновения ангажимент на ЕС за възобновяване на преговорите за ценови ангажименти и оценява завръщането му към пътя на разрешаване на различията чрез диалог’’, обясни Хъ Ядонг, говорител на Министерството на търговията, по време на редовна пресконференция на 11 декември.

Китайците открито признават, че са много по-конкурентоспособни от европейските производители и този пазар е от решаващо значение за тях, тъй като марките в родната им страна се борят с постоянно падащи маржове заради ценови войни и дефлация.

Минимални цени за електрически автомобили от Китай - ЕС е отворен за преговори

Досега механизмите за минимални цени, или ценови ангажименти на ЕС, се прилагаха за хомогенни стоки, а не за сложни продукти като автомобили. Комисията заключи, че една обща минимална цена няма да е достатъчна, за да компенсира вредата, причинена от субсидиите. Това е добра прогноза за производителите на автомобили от Китай. Вместо да се плащат драконовски мита, ще бъде наложена по-висока маржа – европейците ще плащат повече, няма да има приходи, а производителите от Средното кралство ще увеличат маржовете си.


0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 4 минути )
    До 9 - те са със 45% мито и пак продават - как ще ги спреш за колите над 15 000?!? Големият проблем на ЕС е, че и германски марки искат да произвеждат в Китай и да внасят в ЕС
  • #10
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Антитрол ( преди 4 минути )
    "РУК ( преди 1 час )Ако ЕС приеме това, вече няма да имам съмнение, че цялата брюкселска бюрокрация е на хранилка от Пекин!" Ето тук ти е най-голямата заблуда. Кой печели най-много от упадъка на евро па и иска да я съсипе? Кой иска да и продава скъп газ и печели от санкциите? Кого вредят най-много тези санкции? А кой се отцепи от Европа с брекзит и също иска да я съсипе?
  • #9
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 22 минути )
    По-добре точно обратното - максимална цена без мито и тя да е наистина ниска от рода на 10-15К евро. Така най-малките електромобили с минимални печалби ще са за китайците, а средните и големите които носят много пъти повече печалби ще са за европейците и другите. Сегашното предложение ще им позволява да продават само на голяма печалба което да ще ги ограничи като продажби, но по-важното е ограничението на печалбите в полза на европейските, а не бройките на евтините
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Кочо Честименски ( преди 27 минути )
    Искат да бъркат в кацата с меда, ама няма да стане. Играта на европейските производители е съвсем друга. Искаха евтини китайски части за електромобили за да си ги сглобяват и да си ги продават на четворни цени. Китайците решиха да опънат Дявола у въздуха, ама май не дава. Хубаво е да им се напомня докъде им се простира сферата на влияние.
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 1 час )
    Ако ЕС приеме това, вече няма да имам съмнение, че цялата брюкселска бюрокрация е на хранилка от Пекин!
  • #6
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 час )
    Китайците са хитри, не искат да плащат мито, а тези минимални цени изобщо няма гаранция че ще се спазват. Те китайците и без това вече дори в Германия си регистрират фиктивно новите коли като продадени и после ги препродават с голяма отстъпка като втора употреба на 20 км. Това ще е глупаво ако се приеме от страна на Европа.
  • #5
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол=идиот ( преди 2 часа )
    Тесла има ръст на продажбите 50% и ще продава по 20 милиона електромобила през 2030 година.Статистически е доказано.
  • #4
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол=идиот ( преди 2 часа )
    Тесла има ръст на продажбите 50% и ще продава по 20 милиона електромобила през 2030 година.Статистически е доказано.
  • #3
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 часа )
    Антитрол=идиотТесла има ръст на продажбите 50% и ще продава по 20 милиона електромобила през 2030 година.Статистически е доказано.
  • #2
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол=идиот ( преди 2 часа )
    Тесла има ръст на продажбите 50% и ще продава по 20 милиона електромобила през 2030 година.Статистически е доказано.