fallback

Volkswagen се върна на върха при автомобилните иновации

Китайски производител е лидер в премиум сегмента за 2025 година

Ново проучване на Центъра за автомобилен мениджмънт показва, че Volkswagen заема първо място сред масовите марки по отношение на иновациите, докато Nio е водеща в премиум сегмента. Повечето от новите технологии сега идват от китайски или германски производители на автомобили, докато Tesla изостава.

Центърът за автомобилен мениджмънт (CAM) в Бергиш Гладбах, Германия, публикува резултатите от годишното си проучване за иновации, което се публикува от 2011 и сега се фокусира по-специално върху електрическата мобилност. След като базираната във Волфсбург компания трябваше да отстъпи водещата си позиция на BMW миналата година и се смъкна до шесто място, Volkswagen се завърна на върха на „Наградата за автомобилни иновации“ тази година.

Пионерите в електрическите автомобили от Tesla продължават да губят водещата позиция, която заемаха от 2016 до 2020 докато повечето иновации сега идват от китайски и германски компании. При съставянето на проучването институтът анализира общо 253 иновации в областта на електрическата мобилност. Повечето от тях вече могат да бъдат открити в моделните гами на производителите на автомобили, въпреки че някои все още са предсерийни иновации. Анализаторите на CAM индустрията публикуват класациите за масови и премиум марки поотделно.

Volkswagen е лидер при масовите марки

С резултат за иновации от 29,4 точки, Volkswagen е начело в списъка с масови марки през 2025. Renault следва на второ място с 24,4 точки, докато Kia заема трето място с 20,5 точки. Институтът CAM отдава водещата роля на VW предимно на два модела, които се открояват положително от конкурентите си.

Благодарение на батерията си от 79 kWh, ID.3 GTX - спортната версия на електрическия компактен автомобил, има пробег от 604 км по WLTP, който никой друг електрически автомобил в този сегмент не надминава. Същото важи и за капацитета за зареждане - Volkswagen го е увеличил до 185 kW, което означава, че 2,1 kWh могат да бъдат заредени в рамките на една минута. Според проучването, базираната във Волфсбург компания е лидер и по отношение на ефективността. Електрическият флагман ID.7 във версия „Pro S“ има батерия от 86 kWh, докато стандартната консумация е само 13,6 kWh.

Благодарение на новия R5 E-Tech Electric, Renault е спечелил няколко места в сравнение с предходната година. Наред с други неща, подобрената технология на батериите и сравнително високият капацитет на зареждане в сегмента на малките автомобили играят важна роля за това. Решаващият фактор обаче беше преди всичко функцият за двупосочно зареждане. CAM също така отчита същата функция на новия Kia EV3. Компактният SUV предлага и най-дългия пробег в своя сегмент.

Nio поема водеща роля сред премиум марките

Докато германските производители на автомобили все още доминираха в премиум сегмента през 2024, тази година те трябва да признаят поражението си от Nio. Китайският производител на автомобили получи оценка от 33,5 точки, което се дължи на няколко иновации. Анализаторите на CAM подчертаха значението на полутвърдата батерия, която Nio е първият производител, предлагащ в своите модели ET5 и EC7.

Това бележи голяма крачка напред в средния сегмент. Рекордният пробег на ET5 от 1055 км е само доказателство за това. В допълнение към това са новите 1000-волтови зарядни станции на производителя, които предлагат впечатляващ капацитет за зареждане от 640 kW и по този начин позволяват ултрабързи процеси на зареждане.

Audi заема второ място сред премиум марките. Според експертите на CAM, двата модела - A6 e-tron и Q6 e-tron, са отговорни за доброто представяне тази година. Техният дълъг пробег и нисък разход на гориво поставят нови рекорди в горния среден сегмент. Освен това, компанията, базирана в Инголщат, очевидно е вложила много усилия в разработката – двата порта за зареждане, всеки от които е разположен от едната страна на автомобила, се отплащат в ежедневието.

Tesla все още успява да заеме трето място през 2025. Това се дължи на икономичността на актуализирания Model 3, който консумира само 12,5 kWh на 100 км и по този начин превъзхожда конкуренцията в средния сегмент. „Cyberbeast“ - версията на Cybertruck с подобрени показатели, е и първият електрически пикап. Освен това, поляризиращата неръждаема стомана Tesla впечатлява със своите функции „Vehicle to Load“ и „Vehicle to Home“.

fallback
  • #57
    Хаха ( преди 4 месеца )
    Тази седмица влизат в сила глобите от ТОЛ камерите за средна скорост.Всички опорки на състезатели теслари са до тук.
  • #56
    Той иска да каже че ( преди 4 месеца )
    Естествено че не можеш да биеш дизела с електричка едното минава 1000+ км с един резервоар а другото 500-600 км въпроса е че докато спреш за почивка можеш да добавиш с електричката 300-400км за 15 минути о да изнинеш същото разстояние за същото време при по евтино гориво. Тоест да смесиш срнето и цигарата със зареждане.
  • #55
    Димитър ( преди 4 месеца )
    Всичко е много хубаво когато става въпрос за технологии,но къде са те в нашето ежедневие и дали са достъпни за нас е друг въпрос който се премълчава доста умело. Защо като са толкова загрижени не виждаме транспортни фирми да увеличават своите Ел. паркове? Къде са те в таксиметровите фирми и градския транспорт? Да оставим превозите на товари. Жалки проценти а именно там трябва да се насочват тези технологии.
  • #54
    Димов ( преди 4 месеца )
    Дори на 150 квт зарядна да спреш,повече от 12,5 квтч не можеш да заредиш за 5 минути,ще ти стигнат за не повече от 40 км с 160 км/ч.Дизела не можеш да го биеш с електричка,опорките ти издишат.
  • #53
    Димов ( преди 4 месеца )
    На нашия приятел всичките опорки са му такива.Всички електрички се движат с 160 км/ч средна скорост и дават разход като при движение с 50 км/ч и се зареждат за 5 минути.Кара дизел с крадена нафта от тираджиите, купена на половин цена
  • #52
    До 50 ( преди 5 месеца )
    Цената на акция през 2021 над 400 долара оттогава има инфлация, А цената днес е 313 долара. Тази година акциите са били 488 долара, но ти продължаваш да вярваш, че акциите на Тесла вървят само нагоре и нагоре и нагоре и нагоре каквото и да се случи. Да цитирам ли какво каза? Как така хем вървят нагоре, хем са по-малко от 2021 или пък от преди няколко месеца когато са били с 55% по-скъпи от днес при цена 488 долара? Аргументирай се,... ако можеш?
  • #51
    До бавареца ( преди 5 месеца )
    Всъщност баничарката е тръгнала да се състезава с тесли и ферарита, а не обратното. Щяла да измине 520 км по-бързо от ferrari, защото ферарито трябвало да спре да зареди, а след това нямало да може да я стигне заради трафика.
  • #50
    До 39 ( преди 5 месеца )
    Ти дори не осъзнаваш колко несъстоятелен е аргументът ти. По твоята логика ако сега 1 долар стане 10 лева няма да го броим за ръст защото някога е бил 3000 лева. Викаш акциите на Тесла били по-скъпи през 2021 и затова според теб сегашният ръст на цената на акциите няма да го броим за ръст.
  • #49
    Бавареца ( преди 5 месеца )
    Пази си човека двигателя,баничарките не са за състезания.Във Ф1 гледам само баничарки се състезават.За разхода на електричките в рекламните брошури ли четеш?Ще те разочаровам,не са верни, както и всички реклами в Ютуб.Те са за лапнишарани като теб.
  • #48
    Бавареца ( преди 5 месеца )
    Електричарче нещастно,с баварецо с 70 литра бака ще карам с каквато скорост кажеш.На първата зарядна ще ти взема такава преднина,че дори на китайска зарядна да зареждащ не можеш ме стигна.*** взел с баничарки да се състезава.
fallback
Последни