fallback

Volkswagen се върна на върха при автомобилните иновации

Китайски производител е лидер в премиум сегмента за 2025 година

Ново проучване на Центъра за автомобилен мениджмънт показва, че Volkswagen заема първо място сред масовите марки по отношение на иновациите, докато Nio е водеща в премиум сегмента. Повечето от новите технологии сега идват от китайски или германски производители на автомобили, докато Tesla изостава.

Центърът за автомобилен мениджмънт (CAM) в Бергиш Гладбах, Германия, публикува резултатите от годишното си проучване за иновации, което се публикува от 2011 и сега се фокусира по-специално върху електрическата мобилност. След като базираната във Волфсбург компания трябваше да отстъпи водещата си позиция на BMW миналата година и се смъкна до шесто място, Volkswagen се завърна на върха на „Наградата за автомобилни иновации“ тази година.

Пионерите в електрическите автомобили от Tesla продължават да губят водещата позиция, която заемаха от 2016 до 2020 докато повечето иновации сега идват от китайски и германски компании. При съставянето на проучването институтът анализира общо 253 иновации в областта на електрическата мобилност. Повечето от тях вече могат да бъдат открити в моделните гами на производителите на автомобили, въпреки че някои все още са предсерийни иновации. Анализаторите на CAM индустрията публикуват класациите за масови и премиум марки поотделно.

Volkswagen е лидер при масовите марки

С резултат за иновации от 29,4 точки, Volkswagen е начело в списъка с масови марки през 2025. Renault следва на второ място с 24,4 точки, докато Kia заема трето място с 20,5 точки. Институтът CAM отдава водещата роля на VW предимно на два модела, които се открояват положително от конкурентите си.

Благодарение на батерията си от 79 kWh, ID.3 GTX - спортната версия на електрическия компактен автомобил, има пробег от 604 км по WLTP, който никой друг електрически автомобил в този сегмент не надминава. Същото важи и за капацитета за зареждане - Volkswagen го е увеличил до 185 kW, което означава, че 2,1 kWh могат да бъдат заредени в рамките на една минута. Според проучването, базираната във Волфсбург компания е лидер и по отношение на ефективността. Електрическият флагман ID.7 във версия „Pro S“ има батерия от 86 kWh, докато стандартната консумация е само 13,6 kWh.

Благодарение на новия R5 E-Tech Electric, Renault е спечелил няколко места в сравнение с предходната година. Наред с други неща, подобрената технология на батериите и сравнително високият капацитет на зареждане в сегмента на малките автомобили играят важна роля за това. Решаващият фактор обаче беше преди всичко функцият за двупосочно зареждане. CAM също така отчита същата функция на новия Kia EV3. Компактният SUV предлага и най-дългия пробег в своя сегмент.

Nio поема водеща роля сред премиум марките

Докато германските производители на автомобили все още доминираха в премиум сегмента през 2024, тази година те трябва да признаят поражението си от Nio. Китайският производител на автомобили получи оценка от 33,5 точки, което се дължи на няколко иновации. Анализаторите на CAM подчертаха значението на полутвърдата батерия, която Nio е първият производител, предлагащ в своите модели ET5 и EC7.

Това бележи голяма крачка напред в средния сегмент. Рекордният пробег на ET5 от 1055 км е само доказателство за това. В допълнение към това са новите 1000-волтови зарядни станции на производителя, които предлагат впечатляващ капацитет за зареждане от 640 kW и по този начин позволяват ултрабързи процеси на зареждане.

Audi заема второ място сред премиум марките. Според експертите на CAM, двата модела - A6 e-tron и Q6 e-tron, са отговорни за доброто представяне тази година. Техният дълъг пробег и нисък разход на гориво поставят нови рекорди в горния среден сегмент. Освен това, компанията, базирана в Инголщат, очевидно е вложила много усилия в разработката – двата порта за зареждане, всеки от които е разположен от едната страна на автомобила, се отплащат в ежедневието.

Tesla все още успява да заеме трето място през 2025. Това се дължи на икономичността на актуализирания Model 3, който консумира само 12,5 kWh на 100 км и по този начин превъзхожда конкуренцията в средния сегмент. „Cyberbeast“ - версията на Cybertruck с подобрени показатели, е и първият електрически пикап. Освен това, поляризиращата неръждаема стомана Tesla впечатлява със своите функции „Vehicle to Load“ и „Vehicle to Home“.

fallback
  • #87
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Извинявай, не мога да намеря потвърждение на новината за Пелоси. Може би е фейк.
  • #86
    До 52 ( преди 4 месеца )
    Аз съм се аргументирал вече. При реална цена от около 20 долара на акция, дали ще са 200, 300 или 400 долара е все тая, цената е абсурдно висока и няма нищо общо с реалността. Не знам дали си чувал историята, че портфейлът от акции на Нанси Пелоси има значително по-висока възвращаемост от всички инвестиционни фондове. И една от малкото акции при която Пелоси е на минус е Тесла защото е играла Тесла на шорт (единственото рационално нещо) и е загубила защото цената на акциите на Тесла е абсурдна.
  • #85
    анонимен ( преди 4 месеца )
    1- VW, 2-RENAULT, 3-KIA.... Позната класация... за иновативни решения по автосервизите
  • #84
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Но иначе ако питаш турбо, че и тебе, предпочитате да си пазите автомобилите, Но въпреки това минавате по по-лошия и разбит път. Не че магистрала Тракия е цвете за мирисане де, но поне е една идея по-добре. Но това напълно пасва на идеологията ви - ние ще караме два часа повече, ама електричките са по-бавни, защото пристигат два часа по-бързо, ама с спирали 20 минути за зареждане, а ние въобще не сме спирали защото сме истински мъже.
  • #83
    До 84 ( преди 4 месеца )
    Препоръчания маршрут винаги е през Бургас и магистрала Тракия. Бързо безопасно и удобно. Освен ако не цепиш стотинката на две и Не предпочиташ да пестиш от гориво някоя стотинка и изминеш 100 километра по-малко, но за два часа повече. Разбирам, че ти си от вторите. Честито шофиране с 67 км в час. Средна скорост при възможни около 120.
  • #82
    Гост ( преди 4 месеца )
    Давай следващия път през Истанбул за по напряко,може и през Одеса.
  • #81
    По-бързи маршрут ( преди 4 месеца )
    Е през Бургас.- 510 км. Упс. Ах какво е средна скорост? Когато турбо пита колко минават електрическите с 90 км в час, защото той изминава 1240 км с едно зареждане, каква е тази скорост 90 км в час? Средна или не? Лъже или не? Сменя ли условията в движение или не? Всичките ви аргументи са такива - диария. Словесна диария без ясни цифри и логика.
  • #80
    Гост ( преди 4 месеца )
    Образованието в Уикипедия така и не ти даде отговор какво е средна скорост,Теслю митичен.
  • #79
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Пак онази гнусната е отвратител на математика, защото не мога да се изразявам със словесни диарии като вас - при 84 киловат часа батерия на Тесла модел 3 и разход 12kWh при 67 км в час, за 520 км се изразходват 64 киловат часа и остават още 170 км пробег и 20 kWh. За връщане трябват да се заредят още 44kWh, което на 150 kW зарядна станция ще отнеме 17 минути, а на 250 киловата ще отнеме 10 минути. Огромно забавяне в сравнение с петте минути зареждане на турбо, за 16 часа пътуване!
  • #78
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Сега въпросът е като говорим за конкретно това пътуване което е точно разстоянието между София и Варна , дали турбо освен за петте минути зареждане е спирал по пътя, при положение , че 527 км в едната посока със средна скорост 67 км в час според математиката се изминават точно за 7 часа, 51 минути и 56 секунди? Какво ти нашепва диарията, Ако не можеш да разбереш какво ти говоря с математически термини?
fallback
Последни