fallback

Volkswagen се върна на върха при автомобилните иновации

Китайски производител е лидер в премиум сегмента за 2025 година

Ново проучване на Центъра за автомобилен мениджмънт показва, че Volkswagen заема първо място сред масовите марки по отношение на иновациите, докато Nio е водеща в премиум сегмента. Повечето от новите технологии сега идват от китайски или германски производители на автомобили, докато Tesla изостава.

Центърът за автомобилен мениджмънт (CAM) в Бергиш Гладбах, Германия, публикува резултатите от годишното си проучване за иновации, което се публикува от 2011 и сега се фокусира по-специално върху електрическата мобилност. След като базираната във Волфсбург компания трябваше да отстъпи водещата си позиция на BMW миналата година и се смъкна до шесто място, Volkswagen се завърна на върха на „Наградата за автомобилни иновации“ тази година.

Пионерите в електрическите автомобили от Tesla продължават да губят водещата позиция, която заемаха от 2016 до 2020 докато повечето иновации сега идват от китайски и германски компании. При съставянето на проучването институтът анализира общо 253 иновации в областта на електрическата мобилност. Повечето от тях вече могат да бъдат открити в моделните гами на производителите на автомобили, въпреки че някои все още са предсерийни иновации. Анализаторите на CAM индустрията публикуват класациите за масови и премиум марки поотделно.

Volkswagen е лидер при масовите марки

С резултат за иновации от 29,4 точки, Volkswagen е начело в списъка с масови марки през 2025. Renault следва на второ място с 24,4 точки, докато Kia заема трето място с 20,5 точки. Институтът CAM отдава водещата роля на VW предимно на два модела, които се открояват положително от конкурентите си.

Благодарение на батерията си от 79 kWh, ID.3 GTX - спортната версия на електрическия компактен автомобил, има пробег от 604 км по WLTP, който никой друг електрически автомобил в този сегмент не надминава. Същото важи и за капацитета за зареждане - Volkswagen го е увеличил до 185 kW, което означава, че 2,1 kWh могат да бъдат заредени в рамките на една минута. Според проучването, базираната във Волфсбург компания е лидер и по отношение на ефективността. Електрическият флагман ID.7 във версия „Pro S“ има батерия от 86 kWh, докато стандартната консумация е само 13,6 kWh.

Благодарение на новия R5 E-Tech Electric, Renault е спечелил няколко места в сравнение с предходната година. Наред с други неща, подобрената технология на батериите и сравнително високият капацитет на зареждане в сегмента на малките автомобили играят важна роля за това. Решаващият фактор обаче беше преди всичко функцият за двупосочно зареждане. CAM също така отчита същата функция на новия Kia EV3. Компактният SUV предлага и най-дългия пробег в своя сегмент.

Nio поема водеща роля сред премиум марките

Докато германските производители на автомобили все още доминираха в премиум сегмента през 2024, тази година те трябва да признаят поражението си от Nio. Китайският производител на автомобили получи оценка от 33,5 точки, което се дължи на няколко иновации. Анализаторите на CAM подчертаха значението на полутвърдата батерия, която Nio е първият производител, предлагащ в своите модели ET5 и EC7.

Това бележи голяма крачка напред в средния сегмент. Рекордният пробег на ET5 от 1055 км е само доказателство за това. В допълнение към това са новите 1000-волтови зарядни станции на производителя, които предлагат впечатляващ капацитет за зареждане от 640 kW и по този начин позволяват ултрабързи процеси на зареждане.

Audi заема второ място сред премиум марките. Според експертите на CAM, двата модела - A6 e-tron и Q6 e-tron, са отговорни за доброто представяне тази година. Техният дълъг пробег и нисък разход на гориво поставят нови рекорди в горния среден сегмент. Освен това, компанията, базирана в Инголщат, очевидно е вложила много усилия в разработката – двата порта за зареждане, всеки от които е разположен от едната страна на автомобила, се отплащат в ежедневието.

Tesla все още успява да заеме трето място през 2025. Това се дължи на икономичността на актуализирания Model 3, който консумира само 12,5 kWh на 100 км и по този начин превъзхожда конкуренцията в средния сегмент. „Cyberbeast“ - версията на Cybertruck с подобрени показатели, е и първият електрически пикап. Освен това, поляризиращата неръждаема стомана Tesla впечатлява със своите функции „Vehicle to Load“ и „Vehicle to Home“.

fallback
  • #77
    анонимен ( преди 4 месеца )
    #32 Турбо1060 км с един резервоар, 180 км остатък . Пожелавам ти успех Тесльо да постигнеш повече от 67 км/ч в летен трафик по първокласни пътища,като спазваш всички ограничения и 50 км/ч в населени места."19:47 08.07.2025... fakti.bg/technozone/984356-elektromobili-norvegia-e-na-pat-da-stane-izcalo-elektricheska
  • #76
    Кой сменя условията? ( преди 4 месеца )
    Турбо първо лъже че минава 1240 км с 90 км в час и разход 4 на 100, а само за няколко часа като започнеш да му задаваш въпроси излиза, че не било 90 км в час и не е изминал 1240 км, а два пъти по 527 км преди да зареди. Скоростта не е била 90 км в час средна, за каквато лъжеше и питаше, а имало и 50 км в час и средна скорост 67 км в час.
  • #75
    Гостенино ( преди 4 месеца )
    Статия "Електромобили: Норвегия е на път да стане изцяло електрическа8 Юли, 2025 "#22 Турбо"Колко е пробега с едно зареждане на електрокар?200-300 км с 90 км/ч. С дизелов автомобил е толкова - 1240 км."14:47 08.07.2025 ....#29 Турбо"Пътуване 1 е 527 км,4л/100, 67 км/ч.Путуване 2 е още толкова."17:14 08.07.2025....#32 Турбо1060 км с един резервоар, 180 км остатък . Пожелавам ти успех Тесльо да постигнеш повече от 67 км/ч в летен трафик по първокласни пътища,кат ...
  • #74
    Гост ( преди 4 месеца )
    Този н а г л е ц Теслю ще си смени десет пъти началните условия, когато както му е угодно.Този тлупак така и не вдява че в тежък трафик електрокар и петролен автомобил ще се движат с еднаква скорост.При първото спиране на електрокара на зарядна за половин час,петролния автомобил ще вземе преднина без да превишава скоростта.*** го гони с електричката Теслю митичен.
  • #73
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Всъщност не е миш-маш, а словесна диария по вашия речник. Повече диария и по-малко математика и логика.
  • #72
    анонимен ( преди 4 месеца )
    А относно миш-маша който си направил, само антиелектриците пътувате с баничарката до Бургас за два часа за да е по-бързо от електромобил, който ще се нуждае от спиране за зареждане ако се движи със 150 км в час, но след това давате разхода на същата тази баничарка при 67 км в час и твърдите че минава 1200 км с едно зареждане. Точно защото карам дизел, знам че е или едното или другото, следователно опорката е фалшива!
  • #71
    До Димов ( преди 4 месеца )
    За колко време се стига от София до Бургас с ferrari? С баничарката на турбо се стига за четири часа. Но само ако бърза. Когато си пази баничарката както обикновено, стига за 5 часа. Ти за колко стигаш от София до Бургас?
  • #70
    Димов ( преди 4 месеца )
    Измислената от нашия приятел електричка се движи на принципа на т.н. теслиране.Нещо като усъвършенствана левитация,минава през копки и дупки по въздуха,като прескача всички други автомобили.Електромобила му е боядисан със специална стелт боя и радарите на КАТ не го ловят.Когато заряда на батерията намалее,мигом се телепортира до мегаватова зарядна и зарежда на нощна тарифа за 5 минути.В действителност нашия приятел е само един дърдорко,кара дърт дизел,с крадена нафта от камионите.
  • #69
    Въпрос ( преди 4 месеца )
    "Хаха ( преди 26 минути )Ще взема аванс докато зареждаш т р о т и н е т и.За няколко спирания ще ти взема такъв аванс,че изобщо няма да ме настигнеш." Това независимо дали карам Ферари нали? Защото антиелектриците сте тръгнали да състезавате 90 коня дизелова баничарка с ускорения 12 секунди до 100 с ferrari-та и електромобили с по няколко стотин коня. И си мислите че щом ferrari трябва да спира на всеки 300 км да зарежда, значи накъдето и да тръгнете Ще стигнете по-бързо от него.
  • #68
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Когато между ушите имаш това за което постоянно говориш - диария, обикновено аргументите все са в ущърб на ДВГ, както винаги, независимо дали говориш за перпето мобиле изкачващо Шипка, редовни пътувания на над 4000 км дневно, изминаване на 520 км с баничарка за осем часа без спиране по никакъв повод, средна скорост 90 км в час от София до Бургас и други подобни диарии.
fallback
Последни