Автомобилната индустрия на СССР рядко се е отличавала с оригиналност: нейните модели често бяха на базата на откраднати западни технологии, на цели германски производствени линии, демонтирани след войната и пренесени на изток, и на един лиценз на Fiat, уреден с помощта на италианската комунистическа партия. Но все пак по съветско време тамошните производители си имаха собствени модели и собствена развойна дейност. Днешната руска индустрия се свежда до иззетите от Renault технологии (като Лада Веста и Ларгус), до сглобка на китайски копия (днешният Москвич) и до продължаващото производство на съветски антики като класическата Лада Нива или УАЗ Буханка - модели, отдавна прехвърлили половинвековна възраст. Как се стигна до тази ситуация? През 90-те години съветските гиганти бяха методично разграбвани и в същото време изправени пред далеч по-модерната вносна конкуренция. Техните отчаяни опити да се справят в тази ситуация родиха някои куриозни серийни модели и прототипи, нито един от които обаче не постигна успех. Ето тези последни 13 пирона в ковчега на съветската автоиндустрия.
Забравените руски автомобили (ГАЛЕРИЯ):
На пръв поглед точно това, от което се нуждае руският потребител: евтин, семпъл автомобил със задвижване на всички колела. Идеята е предложена от ижевската тунинг компания "Норма" и заводът ентусиазирано я възприема. Произвеждат се модели с двигатели УЗАМ, ВАЗ и дори Hyundai. Имало е и версия с независимо задно окачване. Но репутацията и пазарната позиция на ИЖ вече не можели да бъдат спасени нито от задвижване на всички колела, нито от други подобни обещания. Особено след като автомобилът със задвижване на всички колела се е доближавал до чуждестранните автомобили... Но само по цена.


0