Автомобилната индустрия на СССР рядко се е отличавала с оригиналност: нейните модели често бяха на базата на откраднати западни технологии, на цели германски производствени линии, демонтирани след войната и пренесени на изток, и на един лиценз на Fiat, уреден с помощта на италианската комунистическа партия. Но все пак по съветско време тамошните производители си имаха собствени модели и собствена развойна дейност. Днешната руска индустрия се свежда до иззетите от Renault технологии (като Лада Веста и Ларгус), до сглобка на китайски копия (днешният Москвич) и до продължаващото производство на съветски антики като класическата Лада Нива или УАЗ Буханка - модели, отдавна прехвърлили половинвековна възраст. Как се стигна до тази ситуация? През 90-те години съветските гиганти бяха методично разграбвани и в същото време изправени пред далеч по-модерната вносна конкуренция. Техните отчаяни опити да се справят в тази ситуация родиха някои куриозни серийни модели и прототипи, нито един от които обаче не постигна успех. Ето тези последни 13 пирона в ковчега на съветската автоиндустрия.
Забравените руски автомобили (ГАЛЕРИЯ):
Един от проектите, предизвикали навремето истински ентусиазм. ГАЗ-3111 имаше оригинален дизайн (според някои в Русия - дори красив), нов интериор, инжекционен двигател ЗМЗ с опция и за дизел, ново предно окачване и кормилно управление. Освен това планираха да направят близки версии - ГАЗ-3103 и 3104, съответно с предно предаване и 4х4. Моделът стигна до пазара, но държавните чиновници, кой знае защо, предпочитаха западните конкуренти, а обикновените хора бяха уплашени от цената и репутацията на марката.


0