Повечето автомобили са разчетени да работят при температури в диапазона до 45 градуса. Но в най-горещите дни на лятото, на асфалтирания паркинг край плажа, такава температура е абсолютна реалност. А дори и при 30-35 градуса някои компоненти в колата могат да се държат неузнаваемо. Ето най-големите рискове за колата ви в жегата според експерти на ZR.
10-те най-големи заплахи за автомобила в жегата (ГАЛЕРИЯ):
Влошаване на сцеплението на гумите
Добрите летни гуми си вършат добре работата в горещите дни, което не може да се каже за всесезонните и особено зимните гуми. Ако решите да карате лятото със зимни гуми, не забравяйте, че на горещ асфалт те лесно се подхлъзват, пързалят или блокират при спиране, ако нямате ABS. А ако имате, тогава ще усетите, че ABS трака и почти няма спирачен ефект. Освен това, зимните гуми много бързо ще „оплешивеят“ от шофиране в жегата, тоест ще загубят протектора си.
Добрите летни гуми си вършат добре работата в горещите дни, което не може да се каже за всесезонните и особено зимните гуми. Ако решите да карате лятото със зимни гуми, не забравяйте, че на горещ асфалт те лесно се подхлъзват, пързалят или блокират при спиране, ако нямате ABS. А ако имате, тогава ще усетите, че ABS трака и почти няма спирачен ефект. Освен това, зимните гуми много бързо ще „оплешивеят“ от шофиране в жегата, тоест ще загубят протектора си.


4