Повечето автомобили са разчетени да работят при температури в диапазона до 45 градуса. Но в най-горещите дни на лятото, на асфалтирания паркинг край плажа, такава температура е абсолютна реалност. А дори и при 30-35 градуса някои компоненти в колата могат да се държат неузнаваемо. Ето най-големите рискове за колата ви в жегата според експерти на ZR.
10-те най-големи заплахи за автомобила в жегата (ГАЛЕРИЯ):
Прегряване на спирачните механизми
Спирачните механизми се нагряват значително дори в студено време. А в горещо време, при интензивно спиране, те могат да прегреят. Има три опасности: кипене на спирачната течност, прегряване на накладките и възможност за деформация на спирачните дискове.
Прегряване на накладката може да доведе до отлепяне на "спиращия" слой от основата. Тогава колата едва спира дори при силно натискане на педала.
Кипването на спирачната течност е вероятно само когато колата е на възраст, а течността твърде дълго не е била сменяна и свойствата й са станали близки до тези на водата.
Спирачните дискове често страдат, когато има рязко охлаждане след силно нагряване. В жегата обикновено няма локви, но трябва да се внимава с поливането, с машините за миене на улиците и с други източници на студена вода.
Спирачните механизми се нагряват значително дори в студено време. А в горещо време, при интензивно спиране, те могат да прегреят. Има три опасности: кипене на спирачната течност, прегряване на накладките и възможност за деформация на спирачните дискове.
Прегряване на накладката може да доведе до отлепяне на "спиращия" слой от основата. Тогава колата едва спира дори при силно натискане на педала.
Кипването на спирачната течност е вероятно само когато колата е на възраст, а течността твърде дълго не е била сменяна и свойствата й са станали близки до тези на водата.
Спирачните дискове често страдат, когато има рязко охлаждане след силно нагряване. В жегата обикновено няма локви, но трябва да се внимава с поливането, с машините за миене на улиците и с други източници на студена вода.


4