IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Hyundai: Вече никой не ще ръчни скоростни кутии

Купувачите губели интерес и към ръчната спирачка и аналоговите уреди

Самото превключване на предавките постепенно се превръща в изгубено изкуство, тъй като все повече автомобилни производители елиминират третия педал. Удобството на автоматичната скоростна кутия е неоспоримо, но има и други причини, поради които механичните скоростни кутии изчезват.


знак


Основната е, че все по-сложните системи за подпомагане на водача са насочени към автоматичните трансмисии. Проектирането на автомобил с двата вида скоростни кутии увеличава разходите, които са трудни за възстановяване, тъй като процентът на закупуване на ръчни трансмисии продължава да намалява. Регулациите за емисиите също играят роля, тъй като съвременните автоматични трансмисии са по-ефективни от ръчните.

В основата на упадъка на ръчните трансмисии обаче е отслабващото търсене. Автомобилните производители биха били по-склонни да преодолеят тези препятствия, ако повече хора купуват автомобили с три педала. Но те не са и нещата вероятно ще се влошат, предвид намаляващия брой на спортните модели и възхода на електрическите превозни средства.

В интервю за Car Magazine, управляващият директор на Европейския технически център на Hyundai в Германия – Уилям Джонсън, стигна дотам, че да заяви категорично: „Никой вече не иска ръчни скоростни кутии“.

Въпреки че това твърдение може да звучи като преувеличение, истината е, че ръчните скоростни кутии са умиращ вид, като това важи дори за купувачите на спортни коли, които искат да се наслаждават на шофирането. И повечето от тях избират автоматични скорости.

Джонсън разкрива още нещо интересно - купувачите вече не искат ръчни ръчни спирачки или аналогови циферблати. Това вероятно е вярно за повечето клиенти под 40 години, докато само по-възрастните шофьори все още искат да дръпнат лоста на ръчната спирачка и да погледнат арматурното табло с истински уреди и стрелки.

Разбира се, има изключения, но тенденцията е ясна. От друга страна, не е като автомобилните производители да ни дават голям избор. Новата кола вероятно ще се предлага с електронна ръчна спирачка, напълно цифрово арматурно табло и автоматична скоростна кутия. Цената също е фактор, тъй като опростяването на списъка с опции прави автомобилите по-евтини за разработване и производство.

Джонсън също така казва, че не бива да скърбим за упадъка на спортните автомобили с двигатели с вътрешно горене. По-старите модели, според него, са „на километри разстояние като разочарование“ в сравнение с Ioniq 5 N. Той твърди, че електрическите превозни средства са се развили за 10 години толкова, колкото автомобилите с бензинов двигател за един век. Фалшивите звуци от двигатели, изпомпвани през високоговорителите, са добър заместител на рева на двигател с вътрешно горене, добави той.

„Не разбирам идеята, че спортните автомобили умират. Ако искате да се движите бързо, няма нищо по-добро от електромобил. Не разбирам носталгията по колите с ДВГ“, категоричен е водещият инженер на Hyundai в Европа.


0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 7 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 5 месеца )
    До 2+3: Този същият Джонсън си е много прав в редица отн-ия, щото е пряко ангажиран разработчик и тех.дизайнер на машините на HYUNДай Mадър Group за ЮРЪП..., след като е заявил НЕдвусмислено, че вече Напълно разбирам идеята, че спортните автомобили умират.(имайки предвид ФАКТа куп паре за нищо съществено под капака!) По повод забележката на 1-ия: Ами да питаме дамите в Джърмани и да видим как повече от 65 на сто са за АВТОМАТИЦИте!! И нема нужда ИСТИНАта да се изкривява по субективни причини.
  • #6
    23 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Изобщо не ми е проблем ръчната кутия. Колата трябва да е проста и надеждна, евтина за поддръжка и да ме кара от т.А до т.В. Другото е суета.
  • #5
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Ok ( преди 5 месеца )
    Да, добре. Само е пропуснал да каже, че хората предпочитат екрани вместо копчета, даже питат дали и волсна може да е тъч.
  • #4
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Jjj ( преди 5 месеца )
    Като стигна до аналоговите уреди съвсем пресоли манджата
  • #3
    6 rate up comment 3 rate down comment
    До 3 ( преди 5 месеца )
    Всъщност говори от опит, защото продава И едното и другото и виж за какво си търси - електромобили с ръчно превключване на скоростите и звук от v8.
  • #2
    18 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Тоя Джонсън тотално не си познава пазара - поредният меринджей, който се опитва да налива вода в мелницата само на определен настоящ свой продукт. Я, да видим изследването, в което ВСИЧКИ в Германия са запитани дали искат ръчка/автомат, електрокар/ДВГ и китайски светлинки на таблото/уреди със стрелки... :-(
  • #1
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Друг Гост ( преди 5 месеца )
    "никой не ще" ?!?