IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW: Последен шанс да си купите М кола с ръчни скорости

Дните на тези скоростни кутии са преброени, категоричен е един от шефовете на компанията

Не е тайна, че автомобилите с ръчна скоростна кутия са умираща порода. Такава трансмисия се предлага на все по-малка част от новите модели на пазара и е само въпрос на време да изчезне завинаги. Подразделението M на BMW все още предлага ръчните скоростни като опция за своите модели, но предупреждава, че скоро клиентите няма да имат този избор.


bMW ръчни скорости


В интервю за италианското издание Quattroruote, членът на борда на директорите на BMW - Франк Вебер, потвърди, че дните на механичната скоростна кутия при M-моделите са преброени.

„Това са забавни продукти, но нека бъдем честни - обемите на продажби при тях стават все по-малки и по-малки. И просто няма никакъв смисъл да ги развиваме повече. Затова, ако искате BMW M с ръчни скорости, трябва да го купите сега", обяснява Вебер.

Баварският производител посочва, че в в миналото именно предпочитанията на клиентите са били причината да се предлагат ръчни трансмисии. Така компанията е изградила ниша на пазара за коли с такива скорости, докато конкурентите са се насочили към автоматиците, обръщайки гръб на потребителите.

„Имаме клиенти, които изминават 25 000-30 000 км годишно и те не искат да сменят предавките, докато седят в задръстванията", казва още Вебер.

Феновете на ръчните скорости явно са приели съвета му. От компанията съобщават, че повече от 50% от купувачите на M2 през миналата година са избрали 6-степенна механична скоростна кутия. При M3 и M4 този дял е около 20% и това накара BMW да пусне версия на Z4 с ръчни скорости. Тя се присъедини към Toyota Supra, предлагана в такъв вариант още от 2022 г.


0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Единственото предимство на ръчните скорости пред автоматика е, че се поправят лесно и колкото и да е скъпа смяната на съединител, едва ли е и 1/3 от това, което се харчи за ремонт на автоматик (ако изобщо някой може да го ремонтира). Иначе ся гледам едни копчета за изравняване на обороти на колите с ръчни скорости, не знам синхронизаторите вече не помнят ли как се правят или правят новите кутии кат на ГАЗ-ка. Иначе в Щатите се доплаща за някои коли с ръчни скорости - един вид е екстра.
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Ники ( преди 10 месеца )
    Нормално, след като постепенно си отгледал сбъркани поколения, успешно си им промил мозъците в годините, съвсем нормално на вече разваления човек да му диктуваш и "мнението" (защото той няма мнение), той няма избор. Същите тия от БМВ искаха да си купиш кола, да бъде твоя собственост, да си платил цената й, да я притежаваш и те да не ти позволяват да си пуснеш климатика, подгрева на седалките или дори да ти скопят мощността на мотора, да не можеш да ползваш пълния му капацитет ако не им плащаш!
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Цецко ( преди 10 месеца )
    Понеже при ръчните скорости човек е много повече "едно" с колата си, има много по-голям усет за нещата и реално "владее" положението, затова искат да ги махнат, за да може живота ти да бъде зависим от някакво си ECU, и да владееш оная ми работа, докато виждаш как реално се самоубиваш, докато няма какво да направиш, понеже нямаш НИКАКЪВ контрол. Вече искат и воланите да махнат - за вашата по-голяма сигурност. И за вашата сигурност и ваше добро колата сама да те тества за в-ва и да те снима вътре
  • #8
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 7 ( преди 10 месеца )
    Като ви е трудно да си управлявате четирите крайника независимо един от друг и едновременно наистина се придържайте към автоматиците. Като за начало можете да започнете с тренировки едновременно да крачите и дъвчете дъвка. После ще минем на по-сложни упражнения за координация и финна моторика.
  • #7
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Enzo ( преди 10 месеца )
    Тъпотии... Някои от най-лошите шофьори, които съм виждал, караха ръчка... Че даже се и хвалеха, че им харесвала повече.
  • #6
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    До 5 - Правилен отговор.
  • #5
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    4-ти, автоматиците се наложиха с цел икономия от една страна, а от друга са много по бързи от ръчките. Автомат може да кара всеки Факт е, че за ръчка за изискват малко повече умения.Но да кажем, че добрите шофьори могат да карат И ръчка.
  • #4
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Очаквам спор на тема "С ръчни карат иситнските мъже, автоматиците са за гейове".
  • #3
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Има ли значение ( преди 10 месеца )
    Защо да ремонтират ръчни скорости за до 1000 лева, като може да ремонтират автоматици за няколко хиляди и повече?-из въпроси от мениджмънта
  • #2
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Chicho_Ficho ( преди 10 месеца )
    Ръчни скорости, голям атмосферен двигател, задно предаване, класика която за съжаление изчезва. Аз обаче бих се спрял на по-стар модел на баварците тия острилки дето сега ги правят не са много атрактивни.