Независимо от митата и другите ограничения, китайските автомобилни производители в един момент ще достигнат навсякъде по света. Глобалната експанзия е част от дългосрочните им цели, тъй като те трябва да намерят нови източници на растеж на продажбите. Китайски пазар вече е пренаситен и е изправен пред ценови войни, така че износът може да помогне за компенсиране на вътрешните трудности.

Досега експанзията на Китай е съсредоточена главно в Югоизточна Азия (Тайланд, Малайзия, Индонезия), Австралия и Нова Зеландия, Централна Азия (Казахстан, Узбекистан), Русия и Беларус, Близкия изток, някои страни в Африка и Латинска Америка (Бразилия, Чили, Перу, Мексико). Европа също е сред целите им, но там експанзията протича по-бавно, отколкото на други пазари, тъй като регулациите и тарифите затрудняват напредъка на стария континент.
И докато BYD, Geely, Chery, Changan, GWM и SAIC продължават да набират популярност на световните пазари, техните конкуренти от Япония, Корея, Европа и САЩ вече усещат въздействието от тяхното настъпление, пише в свой анализ Motor1.
Кои са най-силно застрашените марки в различните региони (ГАЛЕРИЯ):
Японската марка винаги е била отправна точка за тези, които търсят голям SUV (Land Cruiser) или качествен седан (Camry). Въпреки това, тъй като Toyota внася повечето от своите превозни средства в региона, цените й стават неконкурентни в сравнение с масовото пристигане на китайски марки.
Казахстан и Таджикистан са два примера за това как търсенето се променя. Същото важи и за други японски марки, които традиционно са предпочитани от потребителите в тази част на света.


4