Независимо от митата и другите ограничения, китайските автомобилни производители в един момент ще достигнат навсякъде по света. Глобалната експанзия е част от дългосрочните им цели, тъй като те трябва да намерят нови източници на растеж на продажбите. Китайски пазар вече е пренаситен и е изправен пред ценови войни, така че износът може да помогне за компенсиране на вътрешните трудности.

Досега експанзията на Китай е съсредоточена главно в Югоизточна Азия (Тайланд, Малайзия, Индонезия), Австралия и Нова Зеландия, Централна Азия (Казахстан, Узбекистан), Русия и Беларус, Близкия изток, някои страни в Африка и Латинска Америка (Бразилия, Чили, Перу, Мексико). Европа също е сред целите им, но там експанзията протича по-бавно, отколкото на други пазари, тъй като регулациите и тарифите затрудняват напредъка на стария континент.
И докато BYD, Geely, Chery, Changan, GWM и SAIC продължават да набират популярност на световните пазари, техните конкуренти от Япония, Корея, Европа и САЩ вече усещат въздействието от тяхното настъпление, пише в свой анализ Motor1.
Кои са най-силно застрашените марки в различните региони (ГАЛЕРИЯ):
Въпреки защитата, предлагана от руската държава, АвтоВАЗ (производителят на Lada) е изключително уязвим от вълната от китайски оферти, които заливат руския пазар. Руската компания все още използва остаряла технология за производството на своите автомобили. Единственото им предимство е, че те са евтини и засега са единственият избор за много руснаци с ниски доходи.
Въпреки това, с пристигането на китайските конкуренти, предлагащи все по-достъпни модели в началните сегменти, Lada трябва да се реорганизира и да навакса позициите, за може да оцелее.


4