Независимо от митата и другите ограничения, китайските автомобилни производители в един момент ще достигнат навсякъде по света. Глобалната експанзия е част от дългосрочните им цели, тъй като те трябва да намерят нови източници на растеж на продажбите. Китайски пазар вече е пренаситен и е изправен пред ценови войни, така че износът може да помогне за компенсиране на вътрешните трудности.

Досега експанзията на Китай е съсредоточена главно в Югоизточна Азия (Тайланд, Малайзия, Индонезия), Австралия и Нова Зеландия, Централна Азия (Казахстан, Узбекистан), Русия и Беларус, Близкия изток, някои страни в Африка и Латинска Америка (Бразилия, Чили, Перу, Мексико). Европа също е сред целите им, но там експанзията протича по-бавно, отколкото на други пазари, тъй като регулациите и тарифите затрудняват напредъка на стария континент.
И докато BYD, Geely, Chery, Changan, GWM и SAIC продължават да набират популярност на световните пазари, техните конкуренти от Япония, Корея, Европа и САЩ вече усещат въздействието от тяхното настъпление, пише в свой анализ Motor1.
Кои са най-силно застрашените марки в различните региони (ГАЛЕРИЯ):
Въпреки че все още има силни позиции в страни като Бразилия, Аржентина, Еквадор и Колумбия, американската марка се бори да поддържа последователна идентичност. Някои пазари получават американски продукти (SUV и големи пикапи), докато други продължават да получават ребрандирани китайски модели от съвместните предприятия със SAIC и Wuling.Б
Представянето в Бразилия вече е силно засегнато от бума на BYD, а мексиканското производство сега е застрашено от митата, предложени от пррезидента Доналд Тръмп.
Марки като Volkswagen, Renault, Fiat и Hyundai също усещат въздействието на китайския растеж в региона.


4