Независимо от митата и другите ограничения, китайските автомобилни производители в един момент ще достигнат навсякъде по света. Глобалната експанзия е част от дългосрочните им цели, тъй като те трябва да намерят нови източници на растеж на продажбите. Китайски пазар вече е пренаситен и е изправен пред ценови войни, така че износът може да помогне за компенсиране на вътрешните трудности.

Досега експанзията на Китай е съсредоточена главно в Югоизточна Азия (Тайланд, Малайзия, Индонезия), Австралия и Нова Зеландия, Централна Азия (Казахстан, Узбекистан), Русия и Беларус, Близкия изток, някои страни в Африка и Латинска Америка (Бразилия, Чили, Перу, Мексико). Европа също е сред целите им, но там експанзията протича по-бавно, отколкото на други пазари, тъй като регулациите и тарифите затрудняват напредъка на стария континент.
И докато BYD, Geely, Chery, Changan, GWM и SAIC продължават да набират популярност на световните пазари, техните конкуренти от Япония, Корея, Европа и САЩ вече усещат въздействието от тяхното настъпление, пише в свой анализ Motor1.
Кои са най-силно застрашените марки в различните региони (ГАЛЕРИЯ):
Продължаващите проблеми в глобалното управление след ареста на Карлос Гон и липсата на ясна стратегия за електрическите превозни средства не помагат на японската марка срещу китайските конкуренти. Според данни на JATO комбинираният пазарен дял на марката в Малайзия, Тайланд и Индонезия е намалял от 5,2% през 2015 (8-ми) до 0,7% през първото тримесечие на 2025 (17-то място).
Производители като BYD, Chery, Wuling, MG и дори Denza изпревариха Nissan. Основната причина - липсата на конкурентни електрически автомобили.
Още две японски марки с традиционно силно присъствие в региона - Mitsubishi и Suzuki, също са изложени на риск.


4