IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Американците започнаха да правят бензин от въздуха

Новото гориво отговаря на всички стандарти - не съдържа сяра, етанол или тежки метали

Базираната в Ню Йорк американска стартираща компания Aircela представи в Манхатън първата в света мобилна инсталация, способна да произвежда бензин за двигатели директно от разреден въздух. Устройството комбинира технологии за директно улавяне на въглероден диоксид (DAC) и последващия му синтез в гориво.


Aircela


Инсталацията представлява е компактен модул, състоящ се от три сини шестоъгълни блока: два са разположени отдолу, един е отгоре. Всеки блок е отговорен за определен етап: от улавянето на въздух до получаването на готово гориво. На задния панел на устройството има обикновена дюза за пълнене, която ви позволява директно да пълните колата с бензин, получен по такъв необичаен начин. Бензинът напълно отговаря на стандартите - не съдържа сяра, етанол или тежки метали.

За разлика от традиционните DAC системи, използвани в електроцентрали или големи индустрии, Aircela предлага решение, което може да се използва у дома. В Европа подобни технологии се използват от компаниите Climeworks и Carbon Engineering, но тяхното оборудване е обемисто и е предназначено изключително за промишлена употреба. Устройството Aircela е преносимо и може да работи независимо от достъпа до горивна инфраструктура. Това го прави не само екологично чист проект, но и реална стъпка към автономно енергоснабдяване на ниво частен потребител.


Aircela


На презентацията съоснователят и главен изпълнителен директор на компанията Ерик Далгрен подчерта: „Не сме създали прототип, а истинска работеща машина. Искаме хората да си тръгнат оттук с увереност: това не е фантазия или мечта, наистина работи.“

Засега има само едно копие, но от компанията твърдят, че са готови да организират масово производство на милиони такива инсталации. Ако технологията се развие, тя би могла да революционизира начина, по който съхраняваме енергия, зареждаме хибридни превозни средства и доставяме гориво до отдалечени райони.


Aircela


0 от 500
  • #42
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Тоест няма да се изплати никога, дори да имаш свободни 360 квадрата с подходящо изложение към слънцето на покрива на къщата. Живота на фотоволтатите ще е свършил поради да се изплатят. Но разбира се тинтири няма да има никакъв проблем да плати над 100 000 лв за тази инсталация, която да му произвежда по 5 л бензин на ден за да си кара 20-годишният автомобил който е купил за 5 000 лв, защото е вечна класика!
  • #41
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Но сега да сметнем за фотоволтаиците за синтетично гориво, за които е необходимо 18 пъти повече енергия. Ако за 70 км на ден на електромобил са необходими 4 kWp, то за синтетично гориво са необходими 4х18= 72kWp за 72 000 лв, които от спестените 12 лв на ден ще се върнат след 6000 дни - 16,4 години. Като добавим и още 40-50 000 лева за тази инсталация, които се изплащат за още десетина години, инсталацията ще започне да произвежда безплатен бензин след 26-30 години, ако няма други консумативи!
  • #40
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 39 ( преди 2 седмици )
    Благодаря за насочването. За това не бях се сетил! Както видяхме, ако вместо по 12 лв на ден за 5 литра бензин, за производството на същото количество енергия годишно, са необходими фотоволтаици за 4000 лв, които са изплащат, от спестеното гориво за 333 дни. Ако добавим и батерии изплащането на 7000 лв става за 584 дни - след 1 година и 8 месеца и остават над 8 години гаранция за батериите 0 и още 23 години гаранция за фотоволтаиците. Живота е доста по-голям от гаранцията.
  • #39
    4 rate up comment 2 rate down comment
    до долния ( преди 2 седмици )
    И колко е живота на фотоволтаика. Да не стане така че не става безплатен никога
  • #38
    0 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Затова е по-логично да плащаме по 12 лв за бензин за по-евтино! При 4000 лв за фотоволтаична система и 3000 лв за батерия, тези 7000 лв се връща след цели 584 дни, докато започнеш да зареждаш напълно безплатно за останалите 5 400 цикъла!
  • #37
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Оглушителна тишина! Никой не ме убеждава, те зареждане на батерия от батерия нито е възможно, нито някога ще бъде, защото е изключително скъпо! При само 6000 цикъла, всеки цикъл струва цели 50 стотинки при 3000 лв за батерията! Тези 50 стотинки за 70 км никой не може да си ги позволи! И затова екологично да плащаме по 12 лв за бензин за по-евтино!
  • #36
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Мхм ( преди 2 седмици )
    Бакрая стигаш до извода че най ефейтивно в град е метрото а извън град влака тр же ве от жицата или самолета.Тесли Мирай биофизели всичйо е за ахмаците
  • #35
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Вярно ли нямаш 85 литра свободни в гаража за да събереш една такава батерия, която да замести 30 000 литра бензин? Нямаш ли още 85 л, за да имаш още 16 киловатчаса за съхранение на енергия за домашни нужди? Но в същото време имаш място в гаража за тази система от статията, която произвежда 3,8 литра на денонощие и също се нуждае от батерии за да работи денонощно с безплатния ток от фотоволтаиците?
  • #34
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    LFP батерия 16kwh за фотоволтаични системи.Батерията работи с 48-волтови системи.Асемблирана с 16 бр. HITHIUM клетки и 150А JK BMS, който има 2А активен баланс.Може да се настрои да работи по напрежение, както и с комуникация с редица инвертори: Deye, Victron, Easun, Afore, Growatt, Solis и др.Номинално напрежение: 51.2VМаксимален ток на заряд: 130АМаксимален ток на разряд: 150АРаботна температура: 5-40 градуса.Тегло: 110кг.Размери: 75Х40Х28 см.5 год. гаранцияЦена: 2800 л ...
  • #33
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Чакай малко, я се разбери със соня всезнайко който обясняваше преди няколко мнения, че най-ефективното и евтино средство за съхранение на енергия от покрива на гаража е въздуха, защото 3 000 лв за батерия през която могат да минат еквивалент на 30 000 литра бензин за изминаване на 420 000 км било скъпо и неефективно? Какво ли ще ми отговориш ако те питам дали ще смяташ да си построиш АЕЦ в гаража? Не се отплесвай от сравнението на тази система за производство на синтетично гориво!