IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Американците започнаха да правят бензин от въздуха

Новото гориво отговаря на всички стандарти - не съдържа сяра, етанол или тежки метали

Базираната в Ню Йорк американска стартираща компания Aircela представи в Манхатън първата в света мобилна инсталация, способна да произвежда бензин за двигатели директно от разреден въздух. Устройството комбинира технологии за директно улавяне на въглероден диоксид (DAC) и последващия му синтез в гориво.


Aircela


Инсталацията представлява е компактен модул, състоящ се от три сини шестоъгълни блока: два са разположени отдолу, един е отгоре. Всеки блок е отговорен за определен етап: от улавянето на въздух до получаването на готово гориво. На задния панел на устройството има обикновена дюза за пълнене, която ви позволява директно да пълните колата с бензин, получен по такъв необичаен начин. Бензинът напълно отговаря на стандартите - не съдържа сяра, етанол или тежки метали.

За разлика от традиционните DAC системи, използвани в електроцентрали или големи индустрии, Aircela предлага решение, което може да се използва у дома. В Европа подобни технологии се използват от компаниите Climeworks и Carbon Engineering, но тяхното оборудване е обемисто и е предназначено изключително за промишлена употреба. Устройството Aircela е преносимо и може да работи независимо от достъпа до горивна инфраструктура. Това го прави не само екологично чист проект, но и реална стъпка към автономно енергоснабдяване на ниво частен потребител.


Aircela


На презентацията съоснователят и главен изпълнителен директор на компанията Ерик Далгрен подчерта: „Не сме създали прототип, а истинска работеща машина. Искаме хората да си тръгнат оттук с увереност: това не е фантазия или мечта, наистина работи.“

Засега има само едно копие, но от компанията твърдят, че са готови да организират масово производство на милиони такива инсталации. Ако технологията се развие, тя би могла да революционизира начина, по който съхраняваме енергия, зареждаме хибридни превозни средства и доставяме гориво до отдалечени райони.


Aircela


0 от 500
  • #12
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 4 седмици )
    Тинти, много повече е от 10 пъти.Енергиината плътност на бензина е 11,7 квтч/ кг.На батериите които се използват в момента е от 0,1 до 0,265 квтч/кг, т.е. над 40 пъти. Енергиината плътност на водорода е 33,6 квтч/кг.Съобщава се за разработване на "революционни" батерии с енергиина плътност 0,5-0,7 квтч/кг,които да все още много далече от горивата.
  • #11
    9 rate up comment 5 rate down comment
    РУК ( преди 4 седмици )
    До 1 - все още чакаме рентабилност на електричките спрямо ДВГ, след всичките години, инвестиции, субсидии и законови подкрепления, нали? Нека дадем малко време и на тези технологии, може пък да достигнат рентабилност! А пазар готов имат, многомилионен, чакащ, за разлика от пазара на електрички, който все още се чудат как доброзорно да го създадат и разширят!Някак си е доста лицемерно да очакваме от първата машина 50 цента на литър, нали?
  • #10
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 4 седмици )
    ... и докато в Америка работят за домашни уредби за синтетично гориво - Европа ти обяснява, че трбва да шляпкаш педалетките на колукото щото нищо друго не е еко и не е достатъчно добро за еврофашагите в Брюксел...
  • #9
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 4 седмици )
    до 7ми: 1во Плътността на енергията съхранена в течни горива е 10 пъти по-висока от плътността на съхранение в батерии; 2ро Синтетичното гориво се се прави от ИЗЛИШНАТА възобновяема енергия; 3то Именно симбиозата ВЕИ / синтетиката решава основния проблем на всеки ВЕИ - свръхпроизводство и нулеви цени и прави икономическия модел на ВЕИ реално работещ!!! и 4то синтетиката е приложима за ВСЯКА кола независимо кога е произведена! И модел от 78ма в Африка автоматично става еко чрез е-горивата!
  • #8
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Съхранението на електроенергия в батерии е в пъти по скъпо от съхранението в цистерна на синтетични горива произведени от БЕЗПЛАТНА енергия от ФЕЦ.
  • #7
    6 rate up comment 7 rate down comment
    До 2 ( преди 1 месец )
    За производство на синтетично гориво е необходима около 18 пъти повече енергия, за изминаване на същото разстояние, в сравнение с директно зареждане на енергията от ФЕЦ директно в електромобил
  • #6
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Илон Мъск е против митата въведени от Тръмп.Защо? Митата оскъпяват вноса на части за Тесла в САЩ.Поредната опорка на Теслю адреналинката електричка за вертикалната интеграция на Тесла се разпадна.
  • #5
    3 rate up comment 4 rate down comment
    смех ( преди 1 месец )
    Ахахаха това ще доведе донтакъв недостиг на гориво че ще го обезсмисли напълно.
  • #4
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Обективно.28.05.2025г.Печалбите на соларни паркове в Европа паднаха до историческо дъно.
  • #3
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    От много години правят пари от въздуха, що пък да не започнат и горива