IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Американците започнаха да правят бензин от въздуха

Новото гориво отговаря на всички стандарти - не съдържа сяра, етанол или тежки метали

Базираната в Ню Йорк американска стартираща компания Aircela представи в Манхатън първата в света мобилна инсталация, способна да произвежда бензин за двигатели директно от разреден въздух. Устройството комбинира технологии за директно улавяне на въглероден диоксид (DAC) и последващия му синтез в гориво.


Aircela


Инсталацията представлява е компактен модул, състоящ се от три сини шестоъгълни блока: два са разположени отдолу, един е отгоре. Всеки блок е отговорен за определен етап: от улавянето на въздух до получаването на готово гориво. На задния панел на устройството има обикновена дюза за пълнене, която ви позволява директно да пълните колата с бензин, получен по такъв необичаен начин. Бензинът напълно отговаря на стандартите - не съдържа сяра, етанол или тежки метали.

За разлика от традиционните DAC системи, използвани в електроцентрали или големи индустрии, Aircela предлага решение, което може да се използва у дома. В Европа подобни технологии се използват от компаниите Climeworks и Carbon Engineering, но тяхното оборудване е обемисто и е предназначено изключително за промишлена употреба. Устройството Aircela е преносимо и може да работи независимо от достъпа до горивна инфраструктура. Това го прави не само екологично чист проект, но и реална стъпка към автономно енергоснабдяване на ниво частен потребител.


Aircela


На презентацията съоснователят и главен изпълнителен директор на компанията Ерик Далгрен подчерта: „Не сме създали прототип, а истинска работеща машина. Искаме хората да си тръгнат оттук с увереност: това не е фантазия или мечта, наистина работи.“

Засега има само едно копие, но от компанията твърдят, че са готови да организират масово производство на милиони такива инсталации. Ако технологията се развие, тя би могла да революционизира начина, по който съхраняваме енергия, зареждаме хибридни превозни средства и доставяме гориво до отдалечени райони.


Aircela


0 от 500
  • #22
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 19 ( преди 4 седмици )
    Наистина ключа е в основният въпрос към тебе Е колко трябва да има щабен гаража на рук, за да събере достатъчно на брой инсталации като тази В статията, за да произвежда тонове, при положение че всяка от инсталациите произвежда по 3,8 литра на денонощие? Но въпросът става още по-мащабен, ако попитам Колко голям покрив трябва да има за да събере необходимите фотоволтаици? Надявам се да имаш мащабен мозък за да можеш да ми отговориш. Мащабно се надявам!
  • #21
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 20 ( преди 4 седмици )
    Това може да го обясняваш на антиелектриците, които смятат 5 кг водород срещу 500 кг батерия и вярват, че водородът е 100 пъти по-лек за съхранение, въпреки че водородният електромобил тежи повече от електрически. Също така пропускат, че 1 кг бензин заема малко над литър , а килограм водород в най-добрия случай над 25 литра
  • #20
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    До 17. Във всеки един автомобил горивото е малка част от общото тегло. Една кола обикновено има резервоар от 40-60 литра бензил или дизел, а цялата кола тежи повече от 1 тон. В случая с водорода, за да може резервоарът да не е с размера на цепелин, горивото се държи под изключително високо налягане. Бензиностанциите на водород работят на 700 бара. Съответно резервоарът трябва да издържа на такива налягания и на катастрофи. Съответно вместо пластмасова туба, резервоарът е метален и тежък.
  • #19
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Хаха ( преди 4 седмици )
    Голям умник си тротинетка.Ключът е в мащаба,по голяма инсталация може да произвежда с тонове гориво.
  • #18
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До РУК ( преди 4 седмици )
    Ако тази инсталация произвежда 3,8 л на всеки 24 часа, слънцето ще трябва да пече всеки ден по 32 часа върху соларите ти, за да ти накапе 5 литра бензин, докато се прибереш от работа!
  • #17
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До 12 ( преди 4 седмици )
    Чудно защо след като водородът тежи три пъти по-малко от бензина, водородният Toyota miray тежи повече от електромобил?
  • #16
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Според публикациите, тази инсталация произвежда по 1 галон бензин. Това са около 3,8 л на денонощие и усвоява 10 кг въглероден диоксид от въздуха. Не са казали колко енергия харчи, но спекулациите са около 18 пъти повече енергия, отколкото за зареждане на електромобил за същия пробег.
  • #15
    0 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    До Тинтири - проблема със свръхпроизводството от ВЕИ може да се реши с гравитачни батерии, а не със синтетични горива. В Китай вече има, ама ти откъде да знаеш. До всички във възторг от това изобретение - има ли начин да ви се обясни, че това няма да направи въздуха по-чист и пак ще дишаме отрови?
  • #14
    4 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 4 седмици )
    До Тинтири - и най-хубавото е, че не е нужно колата ти да е вкъщи,за да я заредиш от енергия произведена от домашните солари :-) Цял ден си капе бензинец в тубата, вечер се прибираш,изсипваш и си готов :-). Без батерии, без да чакаш 12 часа едната батерия да прехвърли 30Квч към батерията на колата.Реално, ако това нещо може да прави 5л на ден,ще покрие нуждите от гориво на почти всяко средностатистическо семейство.
  • #13
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Най-неекологичната опция е да се изхърлят ДВГ-тата и да се заменят с Ел. Най-добре те да се търкалят до последно а с това гориво дори ще са по-еко от електричките. А всеки 6-7 иначе безполезни кв м от коя да е пустиня ще правят по литър такова гориво на ден. Без скъпо и спорно от екологична гледна точка производство и рециклиране.