IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Сенатът на САЩ удари "електрическото бъдеще"

Готвената забрана за продажба на бензинови автомобили в Калифорния беше отменена

Сенатът на САЩ гласува за отмяна на изключението, което позволи на Калифорния да забрани продажбата на нови бензинови автомобили от 2035. Решението беше взето с 51 гласа "за" срещу 44 "против", като беше подкрепено от представителите на Републиканската партия на президента Доналд Тръпп. Най-големите автомобилни производители, включително General Motors, Ford, Toyota и Hyundai, подкрепиха отмяната.


електромобили,


Този ход отнема лидерството на Калифорния в прехода към електрически превозни средства. Преди гласуването щатът планираше да увеличи дела на електрическите превозни средства до 68% от всички нови продажби до 2030. Главният прокурор на Калифорния - Роб Бонта, обеща да съди администрацията на Тръмп.

Големите автомобилни производители, въпреки декларираните цели за електрификация, се противопоставят на строгите регулаторни срокове, опасявайки се от недостиг на инфраструктура за зареждане и намаляване на търсенето на електрически превозни средства. Дори демократът от Мичиган - Алис Слоткин, подкрепи републиканците, позовавайки се на защитата на работните места в автомобилната индустрия.

В същото време Върмонт - един от 11-те щата, които планираха да последват примера на Калифорния, вече спря прилагането на подобни правила. Губернаторът на щата Фил Скот посочи технически и инфраструктурни трудности. Успоредно с това администрацията на Тръмп се опитва да върне стандартите за емисии до нивата от 2020 и да премахне федералните стимули за закупуване на електрически превозни средства.

Според експерти оттеглянето на САЩ от стратегията за подкрепа на електрическите превозни средства, приета от администрацията на предишния президент Джо Байдън, може радикално да промени курса на цялата автомобилна индустрия.


0 от 500
  • #13
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Добре е да има избор и още по-важното е да можем да си го позволим. Аз лично вместо за нов автомобил за 50хил евро се оглеждам за апартамент близо до работата ми, та да не се налага да ползвам автомобил
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 4 седмици )
    До 9. Не си ме разбрал - обема на двигателите и броя на цилиндрите ще намаляват, за да се увеличават печалбите. Иначе аз не съм против големите двигатели с много цилиндри (дай боже всекиму)
  • #11
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Той Тръмп при първия мандат премахна и забраната за ползване на въглища. Като резултат точно в неговия мандат затвориха най-много въглищни централи, защото произвеждаха скъп ток. Същото ще стане и с електромобилите. Никой не си купува електромобил през 2024 година, защото щели да забранят продажбите им през 2030. Нищо няма да се промени и през 2025 с или без забрана. Както и до 2029 дори да има забрана. Ако все пак такава забрана има ще се увеличат продажбите на ДВГ
  • #10
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    разбира се, че разумното е да не се забраняват двг преди да е видимо, че може да се използват същите количества електромобили.. иначе просто ще оставят хора без автомобил - а в щатско е доста критично това да разполагаш със собствен превоз.
  • #9
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    4-ти, айде да дефинираме ще е това голям мотор? След това, смяташ ли че един "миксер" е наистина по икономчен от един 2-3л мотор? В градско да, но извън градско миксера не само, че няма тяга, ами разхода му ще е по-висок. Следващо е ресурса на мотора - напилен 1.6 (200кс) (да не давам пример с по малки) дали няма да сздаде багажа много преди един 2.0 или 3.0 6-к? (дори да са същите коне, нищо че те биха понесли доста поовече).
  • #8
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 4 седмици )
    Тези се усетиха първи.В ЕК загряват малко по бавно,но и тук ще има отмяна на забраната за ДВГ и производство само на електрички.
  • #7
    3 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Това решение само ще увеличи реалното намаление на цените на батериите и разработване на по-евтини електрически коли на конглокентни на колите с двг цени. Това даже ще ускори навлизането на електрическата мобилност.
  • #6
    5 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Дизелите дори и да си повишат продажбите в близките няколко години, това ще е временно. Предимствата на електрическото задвижване вече са ясни на повечето хора, чака се само момента в който цените ще се изравнят и това ще бъде края на дизела.
  • #5
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Субсидирането на е-коли е просто схема за пране на пари или източване. Тръмп явно се усети и наерд с раздутата администраица лека по лека затваря кранчетата на подобни хранилки. Въпросът, е кога и в Европа?
  • #4
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 4 седмици )
    До 2- ха ха ха - чак пък до 4л?!? Може да се завърнат дизелите, но не очаквам такива големи двигатели. Аз лично очаквам в Европа да изчезват големите двигатели, освен при екзотични марки (ако не са фалирали)