IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW: Производството само на една технология е задънена улица

Шефът на концерна посочи разликите между пазарите като основна причина

BMW отнасяше критики в миналото, че е твърде бавна в разработването на убедителни електрически превозни средства и беше и един от малкото големи автомобилни производители, които не се ангажираха с твърда дата, когато ще продават само електромобили. Сега, когато някои от конкурентите се отдръпват от обещанията си само за електрически превозни средства, по-предпазливият подход на Мюнхен явно се отплаща.


BMW


Германската марка отдавна вярва, че е необходима широка гама от технологии за задвижване и по време на годишната си среща миналата седмица, шефът Оливер Ципсе удвои тези убеждения. Поради това BMW ще продължи да произвежда и продава бензинови, дизелови, хибридни и водородни автомобили, наред с множеството нови електрически превозни средства, които вече разработва.

"Ние приемаме амбициозните политически цели сериозно, но не вярваме в технически едностранчиви регулации, които ограничават предлагането", каза Ципсе. "Същият принцип важи и за кръговата икономика. И тук само цялостен подход може да даде възможност и да стимулира инвестициите. Защото, като самостоятелна технология, електрическата мобилност води в задънена улица - това вече е ясно. Разликите са просто твърде големи, дори само в рамките на Европа".

Ципсе посочи като примери Белгия и Италия. В Белгия щедрите стимули доведоха до това, че електрическите автомобили и хибридите достигнаха пазарен дял от над 60% миналата година. За сравнение, в Италия те представляват само 4% от продажбите. Той добави, че най-важният въпрос е как ефективно да се намалят емисиите на CO2 и отговорът не е "да се мисли само в черно и бяло".


BMW


"Докато други производители обръщат курса си или коригират стратегията си, ние сме поели правилния път", каза Ципсе пред акционерите. "Дори политиците започват да осъзнават това: новото германско федерално правителство подкрепя широк подход към технологиите, докато Европейската комисия се стреми да направи Европа по-конкурентоспособна".

Търсенето на електрифицираните модели на BMW нараства, показват официалните данни. През първото тримесечие на годината те съставляват над 25% от всички продадени нови автомобили, като почти една пета от тях са изцяло електрически. През 2028 година BMW ще пусне на пазара първия си автомобил на водород с помощта на Toyota.

0 от 500
  • #23
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Според анонса, тази батерия ще се използва в 67 модела до края на годината. Няма как това да стане, ако е на висока цена! Ако наистина го направят, наистина ще премахнат основният проблем на електромобилите - времето за зареждане. Ако електромобил може да зареди реални 400 км за 5 минути на кой му пука за пробега!
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Пропускаш момента, че това в случая е най-евтината им химия батерии! Очевидно са постигнали технологичен пробив!
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Да и аз гледах подобна цена. Признавам че съм впечатлен от цената. Но подозирам, че за да я постигнат, разработването е платено или от държавните субсидии, или ще го прехвърлят на другите, които купят такива батерии и външните пазари.
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Относно цената - BYD с 1 000 kW зареждане започваше ако не бъркам от 30 000 долара, което е трудно да се каже че е кой знае каква висока цена, дори за Китай. Все пак тези батерии са желязофосфатни, което е най-евтината възможна технология за батерии. Постигнатото е благодарение на инженерни постижения за намаляване на вътрешното съпротивление на батерията, а не на използване на скъпи материали, като при останалите технологии.
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    По спомен, зареждаха 70% от батерията, което са заредени 75,8kWh. Това прави средна мощност 910 kW и разход 14,6kWh за да се изминат 520 км. При магистрално шофиране с разход 20 на 100, Това са реални 380 км заредени за 5 минути.
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Аз говоря за първата която обявиха над 1000кВ зареждане. Ако тази с 1300 е над 100кВч вероятно скоростта средно ще е по-добра. Но нея ще я видим само в много големи и скъпи дори в Китай коли. В момента дори там масовите не надхвърлят 75-80. А ако говорим за евтините те рядко минават 60. А там съвсем няма да видим подобни скорости.
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Неправилно смяташ. Анонсираната батерия се зарежда с 1300 киловата, 12 c рейтинг на зареждане. Капацитетът е 1300/12= 108.3,kWh
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    А времето за зареждане което споменах е за 80-тина кВч батерия. Т.е. 65% от нея или 50кВч за 10 Мин. И излезе че средната им скорост на зареждане е около 300 кВ. На кратко за 10 Мин зареждат около 200км
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Както каза това са китайски километри - те смятат че 2+ тона СУВ харчи 10кВч/100. Т.е. смятат 50кВч за 5 мин. Та изведнъж тези 500 км станаха не 400 а дори под 300 смесено. Ако гледаме извън градско където са важни тези цифри паднахме на 200 и малко.
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ясно е че тези 520 км са китайски и в реалността ще станат примерно 400. Ясно е, че 1 300 киловата е пикова мощност. Но дори 1000 киловата средна мощност, за 5 минути осигурява 80kWh, които при 20kWh/100км осигуряват 400 км пробег на магистралата. Това не решава ли повечето проблеми на електромобилите, когато тази технология влезе в серийно производство след няколко месеца? Електромобилите на BYD с 1000 киловата зареждане вече са в продажба. Те зареждат 400 китайски километра за 5 минути