IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW: Производството само на една технология е задънена улица

Шефът на концерна посочи разликите между пазарите като основна причина

BMW отнасяше критики в миналото, че е твърде бавна в разработването на убедителни електрически превозни средства и беше и един от малкото големи автомобилни производители, които не се ангажираха с твърда дата, когато ще продават само електромобили. Сега, когато някои от конкурентите се отдръпват от обещанията си само за електрически превозни средства, по-предпазливият подход на Мюнхен явно се отплаща.


BMW


Германската марка отдавна вярва, че е необходима широка гама от технологии за задвижване и по време на годишната си среща миналата седмица, шефът Оливер Ципсе удвои тези убеждения. Поради това BMW ще продължи да произвежда и продава бензинови, дизелови, хибридни и водородни автомобили, наред с множеството нови електрически превозни средства, които вече разработва.

"Ние приемаме амбициозните политически цели сериозно, но не вярваме в технически едностранчиви регулации, които ограничават предлагането", каза Ципсе. "Същият принцип важи и за кръговата икономика. И тук само цялостен подход може да даде възможност и да стимулира инвестициите. Защото, като самостоятелна технология, електрическата мобилност води в задънена улица - това вече е ясно. Разликите са просто твърде големи, дори само в рамките на Европа".

Ципсе посочи като примери Белгия и Италия. В Белгия щедрите стимули доведоха до това, че електрическите автомобили и хибридите достигнаха пазарен дял от над 60% миналата година. За сравнение, в Италия те представляват само 4% от продажбите. Той добави, че най-важният въпрос е как ефективно да се намалят емисиите на CO2 и отговорът не е "да се мисли само в черно и бяло".


BMW


"Докато други производители обръщат курса си или коригират стратегията си, ние сме поели правилния път", каза Ципсе пред акционерите. "Дори политиците започват да осъзнават това: новото германско федерално правителство подкрепя широк подход към технологиите, докато Европейската комисия се стреми да направи Европа по-конкурентоспособна".

Търсенето на електрифицираните модели на BMW нараства, показват официалните данни. През първото тримесечие на годината те съставляват над 25% от всички продадени нови автомобили, като почти една пета от тях са изцяло електрически. През 2028 година BMW ще пусне на пазара първия си автомобил на водород с помощта на Toyota.

0 от 500
  • #3
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 2 ( преди 1 месец )
    А небето е синьо!
  • #2
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Митична врачка ( преди 1 месец )
    На Тесла продажбите намаляват.
  • #1
    8 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    За разлика от Toyota, която обяснява че няма как останалите да предложат това което Toyota може да им обещае, защото Toyota имала от всичко в менюто, BMW го направи не само на приказки. BMW наистина предлага желани автомобили с всяко задвижване, което се вижда и от резултатите им! Те са единствените, които не се оплакват, че търсенето на електромобили намалява.