Напоследък се появиха новини, които предизвикаха вълнение сред феновете, а именно, че суперавтомобил BMW M официално е в процес на разработка. Искрата за тези спекулации запали интервю с вицепрезидента на BMW M по работа с клиенти, марки и продажби Силвия Нойбауер, която сподели известна представа за бъдещите планове на подразделението. Нека обаче изясним нещата: макар BMW M да има големи планове занапред, суперавтомобил не е сред тях - поне засега.
Ето какво всъщност каза Нойбауер: "Стратегията на [BMW] е да предлагаме на пазарите няколко малки серии. Тази година във Вила д'Есте ще има нещо ново и може би някои бъдещи малки серии с обозначението "M". Тя подчерта, че "такива модели имат този положителен ефект върху марката и продуктовото портфолио. Правите определена група клиенти много, много щастливи с тези мечтани автомобили. Дори онези, които не могат да си позволят колата, се възхищават на марката. Това ще е част от нашата бъдеща пътна карта".
Попитана каква е идеята за мечтаната кола, Нойбауер добави: "Доверете ни се. Работим вътрешно по въпроса, за да може това да се осъществи някой ден. Искаме ли кола-мечта и BMW M много предприемчива компания ли е, където наистина можеш да осъществиш нещата? Да, нека изчакаме подходящия момент".
Някои медии обаче прибързаха със заключенията и "потвърдиха", че предстои разработването на суперавтомобил BMW M. Според източници на bmwblog обаче и особено като се има предвид, че самата германска компания не може публично да коригира всеки слух, реалността е различна.
Първо, в момента нито BMW, нито BMW AG, нито M подразделението разработват суперавтомобил. Истината е, че в миналото BMW е проучвала идеята за хиперкола, развиваща около 1300 к.с., но това не е проектът BMW i16, за който всички писаха. Беше казано, че проектът за хиперкола е готов на 99% от бизнес гледна точка. С променящите се пазарни условия обаче, особено в сегмента на електрическите хиперавтомобили, където тези с цена над един милион евро не са лесни за продажба, бордът в крайна сметка реши да спре проекта.
Второ, в рамките на самото BMW M също няма активен проект за суперавтомобил, поне според източниците на bmwblog. Ентусиазмът за създаването на такъв със сигурност съществува сред инженерите и ръководството, но нито един от предложените досега бизнес сценарии не е имал достатъчно смисъл, за да даде зелена светлина на проекта.
Това, Нойбауер най-вероятно намеква, е вътрешното желание в BMW M за мечтана кола, страст, която се е появявала многократно през годините. По-скоро обаче тя е имала предвид бъдещи M модели в ограничена серия, като обичайните CS и CSL моделни гами и/или след това. Благодарение на гъвкавостта на платформата CLAR, която поддържа автомобили с размери от M2 до M3/M4 и дори M5 и M8, BMW M може да създава ексклузивни варианти, използвайки познати основи.
Ако не друго, очаква се следващите стъпки да включват по-малки, изключително ексклузивни издания на най-популярните спортни автомобили, като M2, M3 или M4. Нищо общо с "обявяването", че предстои излизането на пълноценен суперавтомобил BMW M? Това е голям скок, който обаче не е подкрепен от настоящите факти.