IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Суперкола BMW M няма да има, поне засега

Подразделението на баварците започва да пуска ограничени серии за колекционери

Напоследък се появиха новини, които предизвикаха вълнение сред феновете, а именно, че суперавтомобил BMW M официално е в процес на разработка. Искрата за тези спекулации запали интервю с вицепрезидента на BMW M по работа с клиенти, марки и продажби Силвия Нойбауер, която сподели известна представа за бъдещите планове на подразделението. Нека обаче изясним нещата: макар BMW M да има големи планове занапред, суперавтомобил не е сред тях - поне засега.


BMW


Ето какво всъщност каза Нойбауер: "Стратегията на [BMW] е да предлагаме на пазарите няколко малки серии. Тази година във Вила д'Есте ще има нещо ново и може би някои бъдещи малки серии с обозначението "M". Тя подчерта, че "такива модели имат този положителен ефект върху марката и продуктовото портфолио. Правите определена група клиенти много, много щастливи с тези мечтани автомобили. Дори онези, които не могат да си позволят колата, се възхищават на марката. Това ще е част от нашата бъдеща пътна карта".

Попитана каква е идеята за мечтаната кола, Нойбауер добави: "Доверете ни се. Работим вътрешно по въпроса, за да може това да се осъществи някой ден. Искаме ли кола-мечта и BMW M много предприемчива компания ли е, където наистина можеш да осъществиш нещата? Да, нека изчакаме подходящия момент".

Някои медии обаче прибързаха със заключенията и "потвърдиха", че предстои разработването на суперавтомобил BMW M. Според източници на bmwblog обаче и особено като се има предвид, че самата германска компания не може публично да коригира всеки слух, реалността е различна.


BMW


Първо, в момента нито BMW, нито BMW AG, нито M подразделението разработват суперавтомобил. Истината е, че в миналото BMW е проучвала идеята за хиперкола, развиваща около 1300 к.с., но това не е проектът BMW i16, за който всички писаха. Беше казано, че проектът за хиперкола е готов на 99% от бизнес гледна точка. С променящите се пазарни условия обаче, особено в сегмента на електрическите хиперавтомобили, където тези с цена над един милион евро не са лесни за продажба, бордът в крайна сметка реши да спре проекта.

Второ, в рамките на самото BMW M също няма активен проект за суперавтомобил, поне според източниците на bmwblog. Ентусиазмът за създаването на такъв със сигурност съществува сред инженерите и ръководството, но нито един от предложените досега бизнес сценарии не е имал достатъчно смисъл, за да даде зелена светлина на проекта.

Това, Нойбауер най-вероятно намеква, е вътрешното желание в BMW M за мечтана кола, страст, която се е появявала многократно през годините. По-скоро обаче тя е имала предвид бъдещи M модели в ограничена серия, като обичайните CS и CSL моделни гами и/или след това. Благодарение на гъвкавостта на платформата CLAR, която поддържа автомобили с размери от M2 до M3/M4 и дори M5 и M8, BMW M може да създава ексклузивни варианти, използвайки познати основи.


BMW


Ако не друго, очаква се следващите стъпки да включват по-малки, изключително ексклузивни издания на най-популярните спортни автомобили, като M2, M3 или M4. Нищо общо с "обявяването", че предстои излизането на пълноценен суперавтомобил BMW M? Това е голям скок, който обаче не е подкрепен от настоящите факти.

0 от 500
  • #27
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Изключително лесно се води дискусия с някой който има собствено мнение. Но пък е напълно невъзможно да се води дискусия с човек който няма абсолютно никакво мнение. В такъв случай първия изказва мнението си, а втория го псува защото няма какво да каже по темата.
  • #26
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Как се води дискусия с електрическа латерна? Никак, дискусия няма електрическата латерна си вие едно и също.
  • #25
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не сте пропуснали очевидно. Мнението си е мнение, особено като става въпрос за прогнози. Няма грешно мнение, дори да се различават. Всяко мнение се основава на очаквания, които може и да не се сбъднат. В 90% от въпросите, мнението ви съвпада с моето, но не желаете да си го признаете, защото няма да има за какво да се заяждате, а това е единственият мотив да пишете тук - изпитвате удоволствие да тормозите останалите, което признавате че ви носи удоволствие.
  • #24
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Ако сте пропуснали ( преди 1 месец )
    анонимен ( преди 41 минути )Имате ли мнения по въпроса? По някой от въпросите? Испания?Продажбите на електромобили? Бъдещето на европейската и японска автомобилни промишлености? Бъдещето на китайската автомобилна промишленост? Бъдещето на батериите? Бъдещето на бързото зареждане, което още днес се изравнява със зареждането на бензин и в някой сценарий дори е по-бързо?
  • #23
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До Гост ( преди 1 месец )
    Както са казали, Не задавай въпроси по които нямаш мнение, защото е възможно да не можеш да понесеш отговора!"Гост ( преди 4 часа )Поредния то опорка се срина,след аварията в Испания, Португалия и Франция. Публикуването на Екселските таблици не помага да се балансира енергийната система.Електрик та дрънка."
  • #22
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    За доказателство няма да спорим. Просто си кажи какво е мнението по всички тези въпроси и обещавам въобще да не ти отговарям! Упс. Как си позволявам да задавам въпроси И защо си длъжен да ми отговаряш, нали, ти си от интелигентните хора които спорят само и единствено когато нямат мнение по въпроса по който спорят.
  • #21
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 20 ( преди 1 месец )
    Поправи ме ако греша, но спор не може да съществува между човек с мнения и човек без мнение. Първият си защитавам мнението с аргументи, а втория даже няма какво да защитава, а си намира оправдания защо няма собствено мнение. Единственото му което му остава е да обижда първия. Осъзнах го когато ползвах никът разбивач на митове. Вие дори в митове не вярвате и не разпространявате. Вие просто по цял ден търсите кого да ядосате и какво да унищожите, за да ви се осмисли деня.
  • #20
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 1 месец )
    Няма желаещи да си губят времето.Спорът с интелигентен човек е удоволствие.Спорът с зомбирана латерна е обречен и безсмислен.
  • #19
    0 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Имате ли мнения по въпроса? По някой от въпросите? Испания?Продажбите на електромобили? Бъдещето на европейската и японска автомобилни промишлености? Бъдещето на китайската автомобилна промишленост? Бъдещето на батериите? Бъдещето на бързото зареждане, което още днес се изравнява със зареждането на бензин и в някой сценарий дори е по-бързо?
  • #18
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Аз споделих гледната си точка Като я аргументирах на база днешните реалности. Утре гледната ми точка може да се промени. Примерно когато Toyota ме изненада и започне производство на електромобили с 1500 км пробег и 10 минути зареждане. Тогава ще си призная грешката и ще си върна думите назад, без да се срамувам от това. Каква е вашата гледна точка за бъдещето на автомобилната промишленост? Имате ли такава? А аргументи?