IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Европа ограничава електрическите велосипеди

Мощността им ще бъде ограничена, което ще превърне някои в мотопеди

От години електрическите велосипед се разглеждат като чисто, пъргаво и ефективно решение за придвижване из града, но нарастващата им популярност започва да създава проблеми. И това кара властите в ЕС да обмисля промени в регламента за използването на такива превозни средства, което ще промени сегашната обстановка.


електрически велосипеди


Проблемът не е в самите електрически велосипеди, а че някои от водачите им злоупотребяват. В градовете все по-често велосипедисти, които надвишават разрешените 25 км/ч, а също така пренебрегват светофарите. Срещат се и велосипеди на ток, оборудвани с неодобрени батерии, които излагат на риск безопасността на всички и създават лоша репутация производителите. Проблем е и мощността на самите велосипеди, тъй като двигатели като DJI Avinox развиват до 1000 W.

Заради всичко това ЕС обмисля дълбока реформа на регламентите, уреждащи използването на такива превозни средства. Според британското издание Mountain Bike Rider вече се обсъждат мерки като ограничаване на максималната мощност на двигателите до 750 W и установяване на максимално съотношение на помощ от електромотора 1:4.

Това означава, че двигателят няма да може да осигури повече от четири пъти силата, упражнявана от велосипедиста, докато върти педалите. Мярка, която, ако бъде потвърдена, ще сложи край на велосипедите, работещи само със специален сензори, които активират пълната мощност на електромотора чрез просто завъртане на педалите, независимо от упражняваната сила.

Новият регламент ще принуди много настоящи модели да бъдат регистрирани като мотопеди, ако спецификациите им не бъдат адаптирани спецификациите си. А с това, разбира се, ще дойде и изискването за застраховка, одобрена каска и други изисквания, характерни за моторните превозни средства.


0 от 500
  • #5
    14 rate up comment 7 rate down comment
    хахах ( преди 6 месеца )
    Какво е това смешно ограничение 25км/ч? Аз със стандартното планинско колело без ел мотор по равното карам с над 30 а по надолнище редовно вдигам и над 60. Със шосейното още по бързо. По със шосейното по надолнище може и над 100 да вдигнеш.
  • #4
    13 rate up comment 20 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 6 месеца )
    ОГРАНИЧЕНИЯ! Те са за РОБИТЕ!!! Свободните хора сами съобразяват кое е безопасно за тях и нямат нужда от ПАРТИЯТА ДА КАЗВА, това е от един друг строй (Макар че и това е за робите, които вярват, че има разлика). Що не забранят и колите над 75 коня? Кво ще кажеш?! РОБЕ?!
  • #3
    13 rate up comment 7 rate down comment
    До Тинтири ( преди 6 месеца )
    Правиш ли разлика между ограничения с цел безопасност на пътя и ограничения за предприемачите?
  • #2
    7 rate up comment 12 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 6 месеца )
    Европа заради всички тия ограничения е последна дупка на кавала - накрая ограниченията ще я убият! В Европа буквално не можеш да започнеш бизнес заради всички ограничения - не случайно сравнявайки компаниите в Европа и САЩ ние нямаме какво да предложим. 20:1 е съотношението на мултимилиардните компании в полза на Американците. А отново заради ограниченията Европа сама убива големите си компании. ГЛУПОСТТА УБИВА! Особено политическата!
  • #1
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Сефте чувам за огранипение на скоростта на веолосипедите от 25 км/ч, а живея в Копенхаген, където на жител се падат поне по 1 колело ...