Франция отдавна е една от държавите, които полагат най-големи усилия за електрификация на транспорта и намаляване на вредните емисии. В Париж вече са въведени нови правила и разпоредби, ограничаващи достъпа на автомобили до центъра на града. Сега става ясно, че целта на властите е столицата да бъде град, в който се дава приоритет на мобилността на хората, а не на колите.
Фактът е, че само малък процент от автомобилите всъщност са пълни до краен предел с пътници и отпечатъкът, който превозно средство само с един човек заема на пътя, може много добре да бъде заменен с велосипед. Това ще се отрази добре не само за околната среда, но и за задръстванията.
Британският вестник The Times, френското правителство предлага стимули до 4 000 евро на за тези, които желаят да сменят автомобилите си с електрически велосипед. Информация от друго издание – Electrek, разкрива подробности за програмата, в която не само електрическите велосипеди са част от уравнението. Същото важи и за стандартните велосипеди, които са удобно средство за придвижване на малки разстояния.
Трябва да се отбележи, че не всеки има право на стимул от 4000 евро. Френското правителство го рационализира по такъв начин, че хората с по-ниски доходи да бъдат с приоритет. Това не е изненада, тъй като е ясно, че богаташите могат да си позволят и по няколко превозни средства и няма да имат нужда от 4000 евро. Властите нямат намерение да принуждават участниците в програма напълно да се откажат от автомобила си. Той ще може да се използва за пътувания през седмицата – когато вали, например.
Крайната цел е броят на хората, използващи велосипеди да се увеличи от сегашните 3% на 9% през 2024 г. Това ще бъде постигнато не само с индивидуални стимули – правителството на Емануел Макрон вече обяви, че ще похарчи 250 млн евро, за да може Париж да бъде изцяло пригоден за велосипедисти. На свой ред, кметът на града – Ан Идалго, обеща да добави 130 км велоалеи в столицата.