Автомобилните реклами във Франция ще трябва да включват послания, окуражаващи хората да се замислят за по-малко замърсяващи алтернативи за пътуване. Странното на пръв поглед решение, е продиктувано от битката за намаляване на вредните емисии и парниковите газове на правителството, като ще влезе в сила през месец март.
Изискването е публикувано във френския аналог на Държавен вестник, след години лобиране от страна на различни природозащитни организации, някои от които дори са по-радикални и настояваха за пълна забрана на автомобилните реклами. Така, подобно на задължителното напомняне за здравословно хранене в рекламите на храни и напитки, ще има стандартизирани послания, които да карат водачите да са по-отговорни към природата.
Автомобилните производители ще могат да изберат от някое от следните три послания: "Помислете за споделено пътуване", "За ежедневието си използвайте градски транспорт" или "За кратки разстояния заложете на ходене или велосипед". Тези съобщения ще се изискват за всякаква медийна реклама - печатна, телевизионна, радио или интернет и трябва задължително да имат хаштага "#SeDeplacerMoinsPolluer" (Движете се като замърсявате по-малко).
Рекламите ще трябва да включват също класа на СО2 емисии на превозното средство, както и нова система, информираща потребителите за въздействието върху природата на дадения автомобил, която е част от обновения закон за защита на климата, приет във Франция миналото лято. А автомобилите, които замърсяват най-много - тези с СО2 емисии над 123 грама, няма да могат да бъдат рекламирани след 2028 г.
Към момента, автомобилните компании изглеждат примирени и донякъде ентусиазирани да съдействат за новите изисквания. И как няма, след като глобата за нарушение на новото правило е до 50 000 евро. От Volkswagen, третия по продажби производител във Франция, заявяват: "Ще се съобразим напълно с изискванията и ще анализираме как най-добре да впишем посланията в рекламите си".
Ръководителят на Hyundai във Франция отбелязва: "Генерално това означава, че трябва да намерим алтернатива на автомобилите. За първи път имаме такова директно послание от правителството. Но в случая има и ирония - те (властите) не правят разлика между типа задвижване. И е малко в противоречие с целта на правителството да промотира електромобилите".