Могъщият редови шестцилиндров двигател (известен и като I6) бе често срещана гледка, задвижвайки редица модели от цял свят. През последните десетилетия обаче V6 го измести до голяма степен, тъй като заема по-малко място. Впрочем, турбодвигателите с по-малко цилиндри като цяло изглежда са посоката, в която се движи автомобилната индустрия. В дългосрочен план, с широкото навлизане на електрическите превозни средства, скоро може да няма толкова много двигатели.

BMW обаче никога не губи надежда. Вярващ в редовите 6-цилиндрови двигатели от 30-те години на миналия век, баварският гигант продължава да ги използва и днес. Настоящият B58, редови 6-цилиндров двигател с турбокомпресор, е забележително универсален агрегат, задвижващ всичко - от ориентирания към производителността седан M340i до наблягащия на комфорта SUV X7.
Редовите 6-цилиндрови двигатели на BMW предлагат страхотна комбинация от икономия на гориво, надеждност и добра старомодна мощност. Те са толкова добри, че през годините редица други марки избраха да използват в моделите си. От японска суперзвезда до италианска кола, за която не сте чували, от пистов автомобил до здрав офроуд модели, ето 8 такива, които имат двигател BMW I6 без емблемата на баварската компания върху капака.
8 автомобила с редови 6-цилиндров двигател на BMW (ГАЛЕРИЯ):
Когато даден модел, който харесвате, бъде спрян от производство, няма какво друго да направите, освен да си спомните добрите стари времена - освен ако, разбира се, нямате големи приходи. През 2016-та Land Rover обявява, че сваля от поточната линия дългогодишния Defender в десетилетната му форма.
Това кара химическия магнат и заклет фен на Defender сър Джон Ратклиф просто да го сглоби сам, което досега вече му струва милиарди долари. Той създава ново автомобилно подразделение на конгломерата, който управлява, Ineos, поръчва дизайн на модел, подобен на Defender, и го кръщава на любимата си местна кръчма - Grenadier.

